Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest good27

Det kan være at det bare mye utflod. Det kan også være slimproppen. Men det er riktig som du sier at den kan gå lenge før det skjer noe, for kroppen lager raskt en ny en.

min slimpropp var blank med hvite prikker.

-slimpropprn kan gå 2 uker før fødselen starter.

Gjest Thekla84

Jeg er i begynnelsen av uke 40 nå, og for litt over en uke siden kan slimproppen ha gått. Jeg hadde litt blodslim en dag, men ikke noe mer...

Det er som sagt over en uke siden, og jeg har blitt evig optimist på grunn av dette, så jeg håper det skjer snart. Begynner å bli mektig lei av å ha vond rygg, stor uhamslig mage, å ikke kunne sove skikkelig... og jeg savner en baby.. ;) Så selv om slimproppen er gått så kan det fortsatt ta tid... synd men sant...

Jeg er i begynnelsen av uke 40 nå, og for litt over en uke siden kan slimproppen ha gått. Jeg hadde litt blodslim en dag, men ikke noe mer...

Det er som sagt over en uke siden, og jeg har blitt evig optimist på grunn av dette, så jeg håper det skjer snart. Begynner å bli mektig lei av å ha vond rygg, stor uhamslig mage, å ikke kunne sove skikkelig... og jeg savner en baby.. ;) Så selv om slimproppen er gått så kan det fortsatt ta tid... synd men sant...

Skulle gi deg denne linken i drittlei-tråden din, men glemte det ;-)

http://www.ammetaka.no/fodsel/setteigangfodsel.php

Annonse

Gjest Thekla84

Trodde du lå på føden nå jeg, har ikke sett at du har skrevet innlegg på noen dager, så da tenkte jeg... Ja..Hvordan går det? Kan ikke være lenge til termin nå vel?

Så koslig når noen følger med ;) Kjekt at noen spør hvordan det går! :) Jeg lå inne i natt som var. Fikk vondt i hodet, hovne bein, litt eggehvite, så de ville utelukke svangerskapsforgiftning.. det var det heldigvis ikke, men to cm åpning har jeg, og mye kynnere. De mente det var ganske modent nå, men det var så trist å ligge der alene på sykehuset, så jeg skrek meg hjem. Begynnelsen på uke 40 nå... og det er likevel så fjernt med denne beibien som skal komme... ;)

Gjest lille rosinen

Så koslig når noen følger med ;) Kjekt at noen spør hvordan det går! :) Jeg lå inne i natt som var. Fikk vondt i hodet, hovne bein, litt eggehvite, så de ville utelukke svangerskapsforgiftning.. det var det heldigvis ikke, men to cm åpning har jeg, og mye kynnere. De mente det var ganske modent nå, men det var så trist å ligge der alene på sykehuset, så jeg skrek meg hjem. Begynnelsen på uke 40 nå... og det er likevel så fjernt med denne beibien som skal komme... ;)

Uke 40? Hvor mange uker går man da? Har alltid tenkt at man går ni mnd. Fire uker i mnd ganger ni mnd blir 36... Tror det må være noe jeg ikke vet her... Aldri vært gravid, så jeg har ikke satt meg helt inn i ukene og slikt..

Men godt å høre at alt står bra til og at det ikke var svangerskapsforgiftning :-) Høres ut som du ikke har så lenge igjen, men lykke til resten av tida :-)

Uke 40? Hvor mange uker går man da? Har alltid tenkt at man går ni mnd. Fire uker i mnd ganger ni mnd blir 36... Tror det må være noe jeg ikke vet her... Aldri vært gravid, så jeg har ikke satt meg helt inn i ukene og slikt..

Men godt å høre at alt står bra til og at det ikke var svangerskapsforgiftning :-) Høres ut som du ikke har så lenge igjen, men lykke til resten av tida :-)

40 uker + 2 dager = 9 mnd + en uke.

En mnd er forresten mer enn nøyaktig fire uker, derfor blir det slik.

Det er bare én måned i året som består av 4 uker, og det er februar (7x4=28) :-)

Alle de resterende månedene består av 4 uker pluss 2/3 dager - derfor blir det 40 uker.

Annonse

Gjest Thekla84

Jeg og trodde man regnet i mnd først, men det er nesten 5 uker i en mnd, og svangerskapet er 40 uker. Det kan skje mellom uke 38 og uke 42, og siden jeg er midt i uke 40 nå og kroppen min føles mørbanket, så håper jeg noe skjer, men det har vært veldig stille i dag ;) Han er blitt en sværing på 3650gram allerede visstnok hehe :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...