Gjest boom Skrevet 21. mars 2001 Skrevet 21. mars 2001 Hei, jordmor. Var så glad da jeg våknet i dag, startet nemlig på uke 12. Utpå dagen fikk jeg blødninger. Ikke mye, med noen små slimklumper (ca. 5 millimeter store , 5 stk) Dette begynte ca. kl. 12.00. Nå er kl. 20. 30. Dopapiret blir fortsatt svakt rødbrunt når jeg tørker meg nedentil. Har litt trykk i magen, men ingen smerter. Bør jeg oppsøke lege? Hva hvis de stopper i løpet av natten, bør jeg oppsøke lege da? 0 Siter
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 22. mars 2001 Skrevet 22. mars 2001 Hvis det ikke blir noe mer ut av blødningen enn det du forteller, synes jeg du skal prøve å ta det med ro. En slik blødning er ikke så uvanlig, og ofte kommer det etter samleie. De skjøre blodkarene i livmorhalsen kan innimellom sprekke og gi en liten blødning, som ikke er farlig. I utgangspunktet skal man ta alle blødninger på alvor, men gir det seg etter en liten episode, behøver man ikke krisemaksimere situasjonen. Skulle det skje igjen,eller at du begynner å blø kraftigere, synes jeg du skal kontakte lege. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.