Gå til innhold

Hva koster nye sommerdekk?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor lang er en hyssing? ;-)

Det kommer jo alt an på merke og dimensjon det da. For meg som er så heldig å ha 16" felger ble det ingen billig fornøyelse akkurat :-(

Men i de vanligste dimensjonene kan du få gode dekk til tusenlappen og gjerne mindre enn det også. Sjekk www.motor.no for tester.

Skrevet

Hvor lang er en hyssing? ;-)

Det kommer jo alt an på merke og dimensjon det da. For meg som er så heldig å ha 16" felger ble det ingen billig fornøyelse akkurat :-(

Men i de vanligste dimensjonene kan du få gode dekk til tusenlappen og gjerne mindre enn det også. Sjekk www.motor.no for tester.

Fra 1500 til uendelig.

Skrevet

Det varierer.

Du kan få dekk fra ca. 500 og oppover, men regn ca. 7 til 800 pr. dekk.

Du kan også spørre de som tar i mot bilvrak også, de har alt fra helt nye dekk til dekk som nesten ikke er brukt. Her er det muligheter for å gjøre et godt kjøp.

Men vurder vinterdekkene dine. Begynner de å bli litt dårlige som vinterdekk, så kan du ta ut piggene og bruke de som sommerdekk. De kan brukes et par sommere etter at de er for dårlige som vinterdekk.

Skrevet

Det varierer.

Du kan få dekk fra ca. 500 og oppover, men regn ca. 7 til 800 pr. dekk.

Du kan også spørre de som tar i mot bilvrak også, de har alt fra helt nye dekk til dekk som nesten ikke er brukt. Her er det muligheter for å gjøre et godt kjøp.

Men vurder vinterdekkene dine. Begynner de å bli litt dårlige som vinterdekk, så kan du ta ut piggene og bruke de som sommerdekk. De kan brukes et par sommere etter at de er for dårlige som vinterdekk.

Det anbefales vel ikke å gjøre dette, egenskaper som bremselengde på våt asfalt, motstand mot vannplaning o.l er ofte vesentlig dårligere på vinterdekk.

Skrevet

Det anbefales vel ikke å gjøre dette, egenskaper som bremselengde på våt asfalt, motstand mot vannplaning o.l er ofte vesentlig dårligere på vinterdekk.

Hvis du sammenligner med helt nye sommerdekk så har du et poeng.

Det skal ikke så mye til før sommerdekkene er like dårlige.

Det er viktigere med gode vinterdekk enn gode sommerdekk.

Jeg har gjort dette i mange år og merker ikke noe forskjell og jeg har i perioder kjørt 30.000 i året.

Skrevet

Hvis du sammenligner med helt nye sommerdekk så har du et poeng.

Det skal ikke så mye til før sommerdekkene er like dårlige.

Det er viktigere med gode vinterdekk enn gode sommerdekk.

Jeg har gjort dette i mange år og merker ikke noe forskjell og jeg har i perioder kjørt 30.000 i året.

Har ikke det noe med type gummi som brukes å gjøre da?

Skrevet

Har ikke det noe med type gummi som brukes å gjøre da?

Det er riktig det, men gode vinterdekk har ofte mykere gummi enn sommerdekk, noe som er en fordel.

Det kommer selvsagt helt an på hvor gamle vinterdekkene er. Det er mindre krav til sommerdekken enn til vinterdekk.

Skrevet

Hva koster en bil?

Du må nok gi noe mer informasjon skal man kunne svare på det.

Dekkdimensjon, dine ønsker om egenskaper etc ville hjulpet mye.

Men det er jo bare å søke på nettet.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...