Gå til innhold

netthandel fra utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest kan ikke noe om slikt
Skrevet

Når man bestiller varer for over 200 fra utlandet hvordan blir det da med momsen? Jeg vet jo at man må betale den, men hvordan betaler man dette? Får man et krav i lag med pakken eller er dette noe man må ordne med selv?

Jeg er helt grønn når det gjelder sånne ting =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får et krav fra tollvesenet ja, får ikke pakken før du har betalt.

Skrevet

Du får et krav fra tollvesenet ja, får ikke pakken før du har betalt.

Jeg har no bestilit klær fra utlandet (USA) flere ganger, de fleste gangene har jeg fått pakken først og etter ett par uker kommer det en regning fra Tollvesenet. Dette har vært når de har brukt UPS (internasjonal hurtig post)

Andre ganger når de har brukt Posten så får jeg det som postoppkrav..

Så varierer vel, imdilertid synes jeg tol og moms er ekstremt dyrt i forhold til prisen på det jeg har kjøpt.

Skrevet

Hvis den blir stoppet i tollen, får du melding fra posten som fortoller den for deg. Du må betale toll + mva på postkontoret.

Avsender skal trekke fra lokale avgifter (om de gidder).

Det beste er at det limes på en grønn lapp som angir en verdi under 200 kr.

Eller at det sendes uten merking, da får du en melding om å sende kopi av faktura. Da bare lager du en som ser OK ut.

Skrevet

Jeg har no bestilit klær fra utlandet (USA) flere ganger, de fleste gangene har jeg fått pakken først og etter ett par uker kommer det en regning fra Tollvesenet. Dette har vært når de har brukt UPS (internasjonal hurtig post)

Andre ganger når de har brukt Posten så får jeg det som postoppkrav..

Så varierer vel, imdilertid synes jeg tol og moms er ekstremt dyrt i forhold til prisen på det jeg har kjøpt.

Jeg sender poste restante med mitt navn til Tøcksfors/Strømstad postkontor hvis det er fra EU-land, da er det moms og tollfritt. Er det under 5000 kr pr person, så er det tollfritt tatt med i bilen. Eller så bare smugler jeg det, eller tar det i et par omganger, eller noen tar det med for meg.

Skrevet

På et pc spill til 399 måtte vi betale 157 kroner i moms/toll.

Måtte hente pakken på posten og samtidig betale avgiften.

Pakken var forhåndsbetalt og skulle egentlig rett i postkassa vår.

Trodde ikke dette firmaet jeg bestilte fra gjorde vareleveransen slik sånn at vi måtte betale toll så det var en sur pris på spillet.

Tror det er forskjellig toll pris etter hvilken vare det dreier seg om.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...