Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbsøker
Skrevet

HVIS jeg får den jobben jeg søkte på for noen måneder siden, og ikke begynner i den før i midten av juni, hva gjør jeg da hvis jeg noen uker etter at jeg har fått den får en annen jobb jeg også har søkt på og som jeg aller helst vil ha...????

Skjønner????

Hva bør jeg gjøre???

Videoannonse
Annonse
Gjest PandaMiranda
Skrevet

Nei... Dette er et av livets mange kjipe balanseganger og dilemmaer...

Enten må du ta sjansen på å si nei til den første og risikere å ikke få den andre, eller så må du evt. velge å si opp raskt etter å ha fått den første hvis du får den andre. Eller velge å si nei til den andre, hvis du tror det likevel er liv laga i den første.

Hadde det evt. gått an å ringe favorittarbeidsstedet for å høre åssen du ligger an?

Har du evt. andre ting å falle tilbake på, fx vikarbyrå, hvis du har tenkt til å gamble høyt?

amerikafareren
Skrevet

Før du skriver under kontrakt så prøver du å få vite om du får ønskejobben eller ikke. Hvis ikke du vår vite det må du ta et valg der og da og stå for det. Takker du ja til jobb må du begynne der og si opp senere på hederlig vis.

Selvfølgelig kan du også vurdere om du vil forklare situasjonen for arbeidsgiver, men jeg hadde neppe gjort det.

Skrevet

Ta jobben du først blir tilbudt. Om du får en annen og bedre etter du har begynt her så får du jo heller slutte.

Det går også an å si til de du helst vil jobbe for at du nå har fått et jobbtilbud, men er usikker på om du skal takke ja ettersom du egentlig helst vil jobbe for dem. Da får du kanskje en pekepinn på om du har noen mulighet til å få den beste jobben:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...