Gå til innhold

Hvor pinllig er det å skille seg etter 2-5 mnd?

Anbefalte innlegg

Gjest Klarer bare ikke mer desverre
Skrevet

Ja, hvor flaut er det egentlig at et par som har vært sammen i flere år, skiller seg etter å ha vært gift i 2-5 mnd?

Rett og slett for at vi burde aldri ha giftet oss, men heller gått fra hverandre.

gruer meg sånn til hva som skjer når jeg tar dette steget.

klarer ikke mer.

Jeg vil bare bort fra han. føler jeg blir ødelagt med han. var ikke sterk nok til å la være å gifte meg, men må nå være sterk nok til å dra fra han.

gruer meg til hva omgivelsene vil si mest, hva mine foreldre og venner til tro og tenke.

hvor flaut vil dere si det erJ?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• soleil

4

• Ugga Bugga

4

• Prozak

2

• G-bo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Litt feil fokus dette synes jeg, om du er så sikker som det virker på dette innlegget synes jeg du skal bryte ut på tross av at det er kort tid siden bryllupet.

Du møter sikkert en del mennesker som vil stusse på bruddet og som er nysgjerrige på grunnen, men de rundt deg som bryr seg om ditt ve og vel vil nok støtte deg i avgjørelsen.

Om jeg kjente deg og du kom med forklaringen du ga i tråden hadde jeg ikke sett på det som noe galt eller flaut, bare fornuftig.

Lykke til, bedre sent enn.......

Gjest heffalumpen
Skrevet

Veldig bra! Jeg hadde ei venninne som skulle gifte seg (og vi andre syntes det var betenkeleig) (---og hu kom til en av oss dagen før, og fortalte om sin tvil.) Vel... det gikk noen få år ... så måtte jeg kjøre henne til krisesenter .. i det hele tattt!

Har du gjort en feil, så skill deg, jo før jo heller!

Skrevet

Jeg hadde nok syntes det var litt flaut, men sannsynligvis helt klart å foretrekke dersom forholdet er dårlig.

Skrevet

Litt feil fokus dette synes jeg, om du er så sikker som det virker på dette innlegget synes jeg du skal bryte ut på tross av at det er kort tid siden bryllupet.

Du møter sikkert en del mennesker som vil stusse på bruddet og som er nysgjerrige på grunnen, men de rundt deg som bryr seg om ditt ve og vel vil nok støtte deg i avgjørelsen.

Om jeg kjente deg og du kom med forklaringen du ga i tråden hadde jeg ikke sett på det som noe galt eller flaut, bare fornuftig.

Lykke til, bedre sent enn.......

Takk for støtten.

Jeg er bare så deprimert på grunn av dette. Må bare komme meg bort. Orker ikke mer. Selvtilliten bare forsvinner hen.

Jeg vil heller leve alene resten av livet mitt enn å leve med han.

Kjærligheten har vært der, men nå er det ikke nok kjærlighet lenger igjen.

Første steget blir å flytte ut.

Så får det som skjer, bare skje.

Det gjør så vondt inni meg, sitter bare å gråter over det dumme valget mitt.

Dumme, dumme meg!

Gjest heffalumpen
Skrevet

Takk for støtten.

Jeg er bare så deprimert på grunn av dette. Må bare komme meg bort. Orker ikke mer. Selvtilliten bare forsvinner hen.

Jeg vil heller leve alene resten av livet mitt enn å leve med han.

Kjærligheten har vært der, men nå er det ikke nok kjærlighet lenger igjen.

Første steget blir å flytte ut.

Så får det som skjer, bare skje.

Det gjør så vondt inni meg, sitter bare å gråter over det dumme valget mitt.

Dumme, dumme meg!

Synes du er modig, jeg! Men få råd av en advokat. I tilfelle dere har noen økonomiske greier sammen... Ellers kan du angre bittert.

Skrevet

Synes du er modig, jeg! Men få råd av en advokat. I tilfelle dere har noen økonomiske greier sammen... Ellers kan du angre bittert.

Har ingenting økonomisk sammen.

Har jo ikke vært gift lenge, har ikke engang fått skiftet etternavn ennå! :(

Det er rett og slett tragikomisk :(

Skrevet

Har ingenting økonomisk sammen.

Har jo ikke vært gift lenge, har ikke engang fått skiftet etternavn ennå! :(

Det er rett og slett tragikomisk :(

Jeg hadde syntes det var pinlig om jeg hadde hatt et stort bryllup som eventuell familie hadde betalt og fått mange dyre gaver.. Uff..

Slike materielle ting er ikke viktig i forhold til slike store spørsmål. Tror de fleste rundt vil forstå det.

Skrevet

Jeg hadde syntes det var pinlig om jeg hadde hatt et stort bryllup som eventuell familie hadde betalt og fått mange dyre gaver.. Uff..

Slike materielle ting er ikke viktig i forhold til slike store spørsmål. Tror de fleste rundt vil forstå det.

Foreldrene våre har ikke betalt noe av bryllupet.

Dumt med gavene ja, men vi hadde ikke så mange invitierte uansett.

Ja jeg føler meg flau og dum.

Men hva skal jeg gjøre da?

Grine meg til søvn hver eneste kveld fordi jeg var dum nok til å gifte meg med feil mann? Resten av livet mitt?

Skrevet

Grine meg til søvn hver eneste kveld fordi jeg var dum nok til å gifte meg med feil mann? Resten av livet mitt?

Selvfølgelig ikke. Du må følge hjertet. :)

Skrevet

Nei, mange ganger er det riktig å skille seg, men det er ikke pinlig. Det som er pinlig er jo at man giftet seg, så kan du heller være stolt av å gå nå, før du lar det gå for lang tid som ulykkelig gift.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Selvfølgelig ikke. Du må følge hjertet. :)

Ikke hjertet kanksje, men hodet!

Skrevet

Ikke hjertet kanksje, men hodet!

Tror jeg er på vei inn i en depresjon nå.

Orker snart ikke spise engang, går bare rundt å gråter. Det er rett og slett grusomt.

Skrevet

Ja, jeg ville nok synes det var flaut. Men det er allikevel bedre å skille seg enn å bli værende i et dårlig forhold bare fordi man er redd for hva andre folk skal tenke.

Skrevet

Orker snart ikke spise engang, går bare rundt å gråter. Det er rett og slett grusomt.

Kan du snakke med noen av dine nærmeste om dette?

Har en tante som var sammen med en halve livet og da de ble gift tok det ikke lang tid før det ble slutt. Hun er i dag sammen med en annen og de har 2 barn.

Familien som faktisk er rimelig religiøs har ikke støtt henne ut og selv om han første var en kjekk og grei kar så ble nr 2 også tatt godt i mot.

Vil tro hun hadde det ganske fælt en stund, men hun har det bra i dag.

Så du må bare ta skrittet. Folk forstår mer enn man kanskje gir dem kreditt for.

Skrevet

Flaut eller ikke, så er det uansett bedre enn å bli i et detruktivt/selvdestruktivt forhold/ekteskap.

"............................................"

Skrevet

Flaut eller ikke, så er det uansett bedre enn å bli i et detruktivt/selvdestruktivt forhold/ekteskap.

"............................................"

Føler meg bare så mislykket.

Som menneske.

Verdiløs.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Føler du det virkelig sånn er det på tide at du går helt uavhengig av hvor lenge du har vært gift! Å bli noen måneder til og kanskje bli mer og mer nedbrutt er det i alle fall ikke verdt.

Lykke til!

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Føler meg bare så mislykket.

Som menneske.

Verdiløs.

Det er du selvfølgelig ikke! Du må kanskje bort for å innse at du faktisk har egenverdi? Fra du går kan livet bare bli bedre. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...