Gå til innhold

Hvor pinllig er det å skille seg etter 2-5 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg bare så mislykket.

Som menneske.

Verdiløs.

Hvis det er han som får deg til å føle deg mislykket og verdiløs?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• soleil

4

• Ugga Bugga

4

• Prozak

2

• G-bo

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Oops, det skulle være et spørsmål, så den hvis'en hadde ikke noe i starten av setningen å gjøre :-)

Gjest Klarer bare ikke mer desverre
Skrevet

Ja. Han får meg til å føle alt det.

Men det dobbles opp når jeg må skille meg etter 2-5 mnds ekteskap.

Hvilken idiot er jeg som giftet meg i det hele tatt?

Skrevet

Ja. Han får meg til å føle alt det.

Men det dobbles opp når jeg må skille meg etter 2-5 mnds ekteskap.

Hvilken idiot er jeg som giftet meg i det hele tatt?

Du er ikke mislykket fordi om du skiller deg, i så fall er det veldig mange mislykte mennesker her i landet.

Hva er det han gjør for å få deg til å føle deg mislykket?

Skrevet

Du er ikke mislykket fordi om du skiller deg, i så fall er det veldig mange mislykte mennesker her i landet.

Hva er det han gjør for å få deg til å føle deg mislykket?

Jeg orker ikke å gå inn på det nå. Er for deprimert.

Kanskje jeg skriver om det i løpet av noen dager.

Det gjør så vondt nå.

Skrevet

Som menneske.

Verdiløs.

Hvis det er forholdet/ekteskapet som er årsaken til det, så kan du ikke gjøre noe mer riktig enn å skille deg. For både deg og den andre, faktisk. Lykke til - og husk: du _er_ ikke mislykket som menneske selv om du er i et dårlig/ikke-fungerende forhold/ekteskap :-)

".........................................."

Gjest sandex
Skrevet

Hva i all verden var poenget med å gifte seg da, når du ikke "orker" å leve med han nå etter 2 mnd???

Skrevet

Hva i all verden var poenget med å gifte seg da, når du ikke "orker" å leve med han nå etter 2 mnd???

Tydeligvis fordi jeg er dum.

Jeg er glad i han, han lover hele tiden å skjerpe seg.

men så skjer det igjen og igjen.

og nå klarer jeg ikke mer. nå er det ikke mer igjen.

jeg følte meg presset til å gifte meg, håpte det skulle bli bedre.

men det viste seg de siste 3 ukene at det gjør det ikke.

så ja, jeg er jævla naut som giftet meg.

Gjest fra en venn
Skrevet

Kan du snakke med noen av dine nærmeste om dette?

Har en tante som var sammen med en halve livet og da de ble gift tok det ikke lang tid før det ble slutt. Hun er i dag sammen med en annen og de har 2 barn.

Familien som faktisk er rimelig religiøs har ikke støtt henne ut og selv om han første var en kjekk og grei kar så ble nr 2 også tatt godt i mot.

Vil tro hun hadde det ganske fælt en stund, men hun har det bra i dag.

Så du må bare ta skrittet. Folk forstår mer enn man kanskje gir dem kreditt for.

Synes ikke du skal være flau i det hele tatt!! Det krever mot til å ta det valget du har tatt. Og hva andre måtte mene; gi f! Mye bedre å gå enn å leve med en man ikke tåler trynet på.

Og trøst deg med at om 100 år er alt glemt!:-) Og folk har lite å prate om, gi dem

den gleden. Mange er nok i samme båten som deg, og skulle gjerne ha gått- men tør ikke.

Vet det er vanskelig å se det positive nå, men prøv å se for deg alle mulighetene du har nå. Du kan feks.

-Se alt du vil på tv,uten innblanding!

-Slipper å plukke opp sure sokker

-Du har muligheten til å finne drømmeprinsen

-Du slipper krangling og besøk hos svigermor

Kort sagt, den eneste som setter begrensningen er du. Og når du blir gammel og grå kan du fortelle historien på gamlehjemmet så gebissene rister!!

Lykke til, og hev deg over andres meninger-det er ditt liv!!

Skrevet

Som menneske.

Verdiløs.

Tro meg - det er verre å bite sammen tenna -få barn og SÅ MÅTTE gå----det går utover så mange fler -gå nå du!

Gjest sandex
Skrevet

Tydeligvis fordi jeg er dum.

Jeg er glad i han, han lover hele tiden å skjerpe seg.

men så skjer det igjen og igjen.

og nå klarer jeg ikke mer. nå er det ikke mer igjen.

jeg følte meg presset til å gifte meg, håpte det skulle bli bedre.

men det viste seg de siste 3 ukene at det gjør det ikke.

så ja, jeg er jævla naut som giftet meg.

Nei, nei, nei - du er ikke dum.. Kanskje bare litt forvirret :)

Du må gjøre det som er best for deg - og det virker som om det beste er å skille seg, ja!

Ingen er tjent med å leve i et forhold der man føler seg mindreverdig!

Lykke til iallefall!!

Skrevet

Å forstå at du har gjort en stor feil, og så ta ansvaret for det - ved å gjøre det du kan for å rette det opp så snart som mulig (skilles), er ikke flaut.

Det er tvert i mot svært fornuftig.

Noen vil sikkert synes det er rart. Men det er mye bedre enn å vente et år eller to - bare fordi du synes du må pga hva andre kan finne på å mene. DET ville vært dumt.

Så hvis du er helt sikker i din sak (hvilket du absolutt synes å være), så sett i gang prosessen så snart du kan.

Lykke til!

Skrevet

Jævlig flaut! Men la ikke det stoppe deg om du 120% sikkert mener at dere har gjort en feil.

Skrevet

Det ser unektelig litt merkelig ut, synes jeg.

MEN det er ditt liv, og dersom du føler dette er eneste utvei, så gjør det du må gjøre, og drit i hva "alle andre" mener. Siden de ikke lever ditt liv og vet hvordan du har det, betyr deres meninger fint lite i denne sammenheng.

Skrevet

Jeg skjønner deg om det føles flaut, men det er ingenting i forhold til spørsmålet om du skal skille deg eller ikke på grunn av mer alvorlige ting.

Ikke tenk et øyeblikk på hvordan andre vil oppfatte det. Er det slik at du ikke kan fortsette dette forholdet - gift eller ikke - så gjør for all del det du må for å avslutte det.

Du får stå på og være sterk, lykke til med prossessen!

Gjest soldier
Skrevet

Det er altfor mange dårlige forhold, der paret tror de skal "redde" forholdet med å gifte seg, eller få barn. Selvfølgelig må det gå galt.

Ta støyten og hopp uti det, jo før jo heller, denne prosessen må du ta uansett, og det er som regel ingen tidspunkt som "passer bedre".

Gjest FrøkenNN
Skrevet

Dette er da alldeles ikke flaut.Alle kan gjøre feil!Jeg har også gjort masse dumt.

Jeg kan forstå at du føler slik.Men nå må du gjøre slik at du får det bra.

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Hørte om et par som avtalte skilsmisse dagen etter de giftet seg. (Barn av en arbeidskollega, så det var ikke bare tull)

Ho hadde funnet gubben i seng med ei annen dame på bryllupsnatta.

Uansett hjelper det ikke om du er gift med han et år eller to om ting virkelig ikke fungerer. Da er det bedre å gjøre noe med det med en gang.

Skrevet

Har lest litt i trådene under her og jeg synes du er modig, jeg. Du er ikke den første som har vært i en situasjon der man enten gifter seg eller går fra hverandre og velger det første, fordi man føler seg presset eller håper det vil gå seg til.

Å være flau for å bryte ut er tross alt mye bedre og en kortvarig prossess iforhold til å bli i et ekteskap som ødelegger en. Ville det gjøre familien din godt? Å vite at du har det så vondt sammen med han? Om du syns det er pinlig i forhold til familien, så er det faktisk DU som skal leve med han og ikke de. Dette er ditt valg og ingen annens.

Lykke lykke til!

Skrevet

Skikkelig flaut, men ikke så flaut som å bli hos en idiot bare fordi dere er gift. Gå fra ham.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...