Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jada, jada, vet dette garantert har blitt tatt opp før - men denne gangen gjelder det MEG og er dermed et godkjent unntak ;-)

12+4 i dag. Syns selv magen ser enorm ut forfra, men jeg tror jeg er litt for subjektiv i tolkningen. Jeg ser ikke direkte gravid ut, men heller at jeg har kost meg med litt for mye snop og litt for lite trim - som faktisk sant er.

Ja, for å komme til saken - når fortalte dere hele verden nyheten? Venner og familie vet, men ikke hvermansen på jobb og skole.

Har både lyst og slett ikke lyst til å fortelle. Blir kanskje litt rart å ikke si et pip før magen avslører meg også. Vurderer om jeg skal si noe etter første jordmortime, om hjertelyden er å finne.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/227751-n%C3%A5r-fortelle-hele-verden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fortalte det litt etter hvert når det passet seg, men syns det var fryktelig vanskelig å si det. Jeg hadde store problemer med å tro på at jeg var gravid, så det å si "jeg er gravid" eller "jeg skal ha barn" føltes som om jeg løy, og var slettes ingen god følelse.

Jeg hadde aldri taklet en sånn "nå skal jeg fortelle dere noe stort, jeg er nemlig gravid"-opplegg, men sa noe sånt som "må jo kjøpe nye klær nå som jeg er gravid og greier" eller "ja, jeg skal jo ut i permisjon om et halvt år når babyen kommer" og sånne ting.

Husker ikke akkurat når jeg sa det til hvermannsen...

Jeg fortalte det litt etter hvert når det passet seg, men syns det var fryktelig vanskelig å si det. Jeg hadde store problemer med å tro på at jeg var gravid, så det å si "jeg er gravid" eller "jeg skal ha barn" føltes som om jeg løy, og var slettes ingen god følelse.

Jeg hadde aldri taklet en sånn "nå skal jeg fortelle dere noe stort, jeg er nemlig gravid"-opplegg, men sa noe sånt som "må jo kjøpe nye klær nå som jeg er gravid og greier" eller "ja, jeg skal jo ut i permisjon om et halvt år når babyen kommer" og sånne ting.

Husker ikke akkurat når jeg sa det til hvermannsen...

Å! Skjønner akkurat hva du mener. Jeg klarer bare ikke si høyt at jeg er gravid. Det er ille nok å tenke eller skrive det - for tenk om det ikke er sant!

Annonse

Jeg tror "hele verden" visste det i god tid før uke 12. Vi sa det etter hvert som vi snakket med folk. På jobben måtte jeg også si det tidlig for å slippe unna noen tunge løft. Selv om det kunne gå galt ville likevel alle fått vite det også, så jeg så ingen grunn til å hemmeligholde det.

Vi måtte fortelle det til noen veldig tidlig fordi jeg røyket før jeg ble gravid og sluttet da jeg fant det ut så mange reagerte på det.

Men vi fortalte det med vilje etter 12 fullgåtte uker.

Men fortell det når DU føler for det.

Jeg synes det var veldig godt å fortelle det.

Hei! Vi fortalte det til foreldrene våre da jeg var 10, 5 og 11, 5 uker på vei. Til venner og kollegaer fortalte vi da jeg var 14 uker på vei. Det var da offisielt! Jeg jobber som lærer, og fortalte det til elevene mine da jeg var 16 uker på vei. (Nå er jeg 17) Syns det var deilig å holde litt på hemmeligheten for oss selv først. Nå som det begynner å vise, syns jeg det er deilig at "alle" vet! Er glad jeg ikke sa noe til "alle" før det var gått såpass lang tid, men det er jo noe hver og en må finne ut av hva en føler for. Lykke til :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...