Gå til innhold

Tips til visning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha visning på leiligheten om få dager og trenger småtips om hva dere legger merke til når dere ser etter nytt.

Vi har det selvsagt ryddig, veldig vannvittig superryddig! Tatt bort så og si alt av "personlige" greier, så det ser direkte upersonlig ut her, men det er jo litt av poenget selv om jeg ikke syns det er like hjemmekoselig akkurat nå. Vi har fjernet alt som står på kjøkkenbenken, har ingenting i vinduskarmene, har få jakker i gangen og nye pene håndklær på badet (og ryddet vekk tannbørstene...) ;)

Noen små tips å komme med?

Skrevet

friske blomster skal visst være en bra greie :)

Ja, og boler i ovnen...

Skrevet

Ja, og boler i ovnen...

nei, nei, nei - ikke bolere! Boller ofkårs!

Skrevet

Lufte godt, vaske så det lukter friskt og rent. Evt ta vekk noen møbler så det ser romslig og luftig ut.

Skrevet

Det gjør ingenting for meg om det vises at det faktisk bor folk i det huset/leiligheten jeg ser på. Ting som trekker ned for meg, er:

* Rot og rask utenfor og inne (her snakker jeg om ROT, ikke blomster og pynt i anstendige mengder)

* Fullpakkede kjøkkenbenker, entreer og kjellere gjør det litt verre å danne seg et inntrykk av plassen

* Vegger som er OVERFYLT av bilder (det gir et uryddig inntrykk, og veggene kommer til å være fulle av hull når jeg flytter inn)

* Striper i og rundt toalett og inni servantskap og kjøkkenskap (kan tyde på lekkasjer og/eller rustne rør)

* Eiere som bagatelliserer eventuelle mangler (var på visning en gang og kommenterte svikt i stuegulvet. "Det er ingenting å bry seg om - VI har ihvertfall ikke tatt skade av det!")

* Eiere (eller meglere) som svarer "jeg vet ikke" på de fleste spørsmål. Har opplevd å få til svar at det vet jeg ikke, det er ikke jeg som eier den, jeg bare er til stede ved visningen. (Gjett om jeg la inn bud?)

* For litt eldre hus og leiligheter: Unnvikende svar på spørsmål om strømregning eller større vedlikeholdsarbeider

* Saltutslag/mugglukt i kjelleren

* Høylytt gulvknirk (skjønt, huset jeg bor i for øyeblikket har gyngegulv på to steder!)

* Dører som svinger igjen av seg selv når jeg lar dem stå åpne, eller svinger opp når den er nesten lukket

Ting som trekker opp:

* Ryddig inne og ikke minst ute, tyder på at eierne har stelt pent med boligen.

* Lett adkomst til vinduer, altan- og andre ytterdører, kaldloft, rørsystemer under div. vasker.

* Blide og imøtekommende framvisere, som har forberedt seg godt.

- Ja, det var det jeg kom på i farten. Lykke til med visningen! :o)

Skrevet

nei, nei, nei - ikke bolere! Boller ofkårs!

Bolere kan være helt OK det, hvis man har vært singel litt for lenge ;-)

Skrevet

Ja, og boler i ovnen...

Den synes jeg(og de meglerne jeg pratet ved et salg for ikke lenge siden) er i overkant gammel. Jeg har vært på visninger hvor dette har blitt gjort, og det blir veldig tydelig hva som skjer synes nå jeg da.

Jeg satset på lyse vegger og minimalisme, det eneste som ga noe personlig preg var 2-3 fancy/moderne pyntegjenstander, en bolle med frukt og noen friske blomster.., fikk veldig gode tilbakemeldinger.., og god pris:-)

Skrevet

Den synes jeg(og de meglerne jeg pratet ved et salg for ikke lenge siden) er i overkant gammel. Jeg har vært på visninger hvor dette har blitt gjort, og det blir veldig tydelig hva som skjer synes nå jeg da.

Jeg satset på lyse vegger og minimalisme, det eneste som ga noe personlig preg var 2-3 fancy/moderne pyntegjenstander, en bolle med frukt og noen friske blomster.., fikk veldig gode tilbakemeldinger.., og god pris:-)

Ja, jeg mente det mest som en vits!

Skrevet

Bolere kan være helt OK det, hvis man har vært singel litt for lenge ;-)

Tja, kanskje ikke så dumt å ha en boler å lokke med?

Skrevet

Tja, kanskje ikke så dumt å ha en boler å lokke med?

Akkurat nå for tiden velger å sitere Nemi:

Har han bart? Nei? Har han Seilersko? Nei?

Jeg tar'n!

*hehe*

Skrevet

Et delikat fruktfat og en tulipanbukett på bord/kjøkkenbenk gjør seg godt :-)

Skrevet

Akkurat nå for tiden velger å sitere Nemi:

Har han bart? Nei? Har han Seilersko? Nei?

Jeg tar'n!

*hehe*

*fnis* det er kommet så langt ja...

Skrevet

I tillegg til det de andre sier om rydding og slikt, så gir kaffelukt i huset et god atmosfære. Det får folk til å slappe av.

Kjøp en pose nykvernet kaffe og ha den åpen en stund før de første interesserte kommer.

Friske blomster er smart.

Forøvrig er jeg av den mening at man ikke trenger å fjerne alle personlige ting, det er da for pokker noen som bor i den leiligheten?!

Vi solgte hus for litt siden, og megleren vår sa at dette med å fjerne alt personlig var litt på vei ut. Det er ikke negativt at de som bor der faktisk er tilstede i hverdagen og dermed trives i leiligheten sin.

Lykke til!

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi kjøpte inn noen gigastore appelsiner som var dandert på et fat i stua.

I kjøkkenvinduet hadde vi bugnende urteplanter.

Og så kvernet vi kaffe rett før visningen begynte. ;o)

Gjest lykke til
Skrevet

Masse levende lys gir koselig inntrykk. En god selger...(fortelle om omgivelsene, skole butikk mm) Vise frem kott og smarte løsninger...

Skrevet

Luft godt rett før visning, og ta en runde med jif universal(eller annet rengjøringsmiddel) på en klut og gni litt på dørlistene.

Det skader ikke at det lukter nyvaska :-)

Skrevet

Ser du har fått litt svar nedover her angående kaffe lukt og vasking.

Hvis det var meg som hadde sett leiligheten så hadde jeg hatet at det luktet kaffe. Kan ikke fordra kaffelukt. Heller ikke vaskemiddler liker jeg og lukte på. Da blir jeg småkvalm.

Jeg vil heller råde deg til å ha luftet veldig godt før visning. Ha på litt varme slik at det ikke er kaldt og event. ha vinduet på gløtt hvis det blir mange folk på visning slik at lufta ikke blir innestengt til slutt.

Jeg ville også ha gått for fruktfat og avskårne blomster som noen her foreslår.

Ha toalettet og vasken på badet helt rent. Også vasken på kjøkkenet må være gullende ren.

Skrevet

Det gjør ingenting for meg om det vises at det faktisk bor folk i det huset/leiligheten jeg ser på. Ting som trekker ned for meg, er:

* Rot og rask utenfor og inne (her snakker jeg om ROT, ikke blomster og pynt i anstendige mengder)

* Fullpakkede kjøkkenbenker, entreer og kjellere gjør det litt verre å danne seg et inntrykk av plassen

* Vegger som er OVERFYLT av bilder (det gir et uryddig inntrykk, og veggene kommer til å være fulle av hull når jeg flytter inn)

* Striper i og rundt toalett og inni servantskap og kjøkkenskap (kan tyde på lekkasjer og/eller rustne rør)

* Eiere som bagatelliserer eventuelle mangler (var på visning en gang og kommenterte svikt i stuegulvet. "Det er ingenting å bry seg om - VI har ihvertfall ikke tatt skade av det!")

* Eiere (eller meglere) som svarer "jeg vet ikke" på de fleste spørsmål. Har opplevd å få til svar at det vet jeg ikke, det er ikke jeg som eier den, jeg bare er til stede ved visningen. (Gjett om jeg la inn bud?)

* For litt eldre hus og leiligheter: Unnvikende svar på spørsmål om strømregning eller større vedlikeholdsarbeider

* Saltutslag/mugglukt i kjelleren

* Høylytt gulvknirk (skjønt, huset jeg bor i for øyeblikket har gyngegulv på to steder!)

* Dører som svinger igjen av seg selv når jeg lar dem stå åpne, eller svinger opp når den er nesten lukket

Ting som trekker opp:

* Ryddig inne og ikke minst ute, tyder på at eierne har stelt pent med boligen.

* Lett adkomst til vinduer, altan- og andre ytterdører, kaldloft, rørsystemer under div. vasker.

* Blide og imøtekommende framvisere, som har forberedt seg godt.

- Ja, det var det jeg kom på i farten. Lykke til med visningen! :o)

Hehehehehe...eller som en megler sa til meg da jeg var på visning i et gammelt hus, og bl.a spurte om isolering. Da fikk jeg til svar at "Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror det er sånn isolering som klør"...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...