Gå til innhold

Tips til visning?

Anbefalte innlegg

bugge -jenta
Skrevet

På denne årstiden ville jeg droppa lysa. Ikke mange i hvertfall. Det kan nemlig virke litt desperat når det fortsatt er lyst ute. Greit med et tent lys eller toppen to, men sats heller på blomster og frukt.

mil1365380270
Skrevet

Pynting og dill bli gjennomskuet med en gang. Rydd og vask godt! Folk vil se hjørnene på badet, kikke under kjøkkenvasken og sånn. Eneste som er dummere enn å ta vekk det som er slitt eller møkkete, er å prøve å gjemme det. Nyskurt slitt er bedre enn bare støvsuget, sørg for at det både ser rent ut og lukter rent. Min mening :-)

mil1365380270
Skrevet

Gik litt fort, skulle være:

Eneste som er dummere enn å IKKE ta vekk... :-)

Skrevet

Det gjør ingenting for meg om det vises at det faktisk bor folk i det huset/leiligheten jeg ser på. Ting som trekker ned for meg, er:

* Rot og rask utenfor og inne (her snakker jeg om ROT, ikke blomster og pynt i anstendige mengder)

* Fullpakkede kjøkkenbenker, entreer og kjellere gjør det litt verre å danne seg et inntrykk av plassen

* Vegger som er OVERFYLT av bilder (det gir et uryddig inntrykk, og veggene kommer til å være fulle av hull når jeg flytter inn)

* Striper i og rundt toalett og inni servantskap og kjøkkenskap (kan tyde på lekkasjer og/eller rustne rør)

* Eiere som bagatelliserer eventuelle mangler (var på visning en gang og kommenterte svikt i stuegulvet. "Det er ingenting å bry seg om - VI har ihvertfall ikke tatt skade av det!")

* Eiere (eller meglere) som svarer "jeg vet ikke" på de fleste spørsmål. Har opplevd å få til svar at det vet jeg ikke, det er ikke jeg som eier den, jeg bare er til stede ved visningen. (Gjett om jeg la inn bud?)

* For litt eldre hus og leiligheter: Unnvikende svar på spørsmål om strømregning eller større vedlikeholdsarbeider

* Saltutslag/mugglukt i kjelleren

* Høylytt gulvknirk (skjønt, huset jeg bor i for øyeblikket har gyngegulv på to steder!)

* Dører som svinger igjen av seg selv når jeg lar dem stå åpne, eller svinger opp når den er nesten lukket

Ting som trekker opp:

* Ryddig inne og ikke minst ute, tyder på at eierne har stelt pent med boligen.

* Lett adkomst til vinduer, altan- og andre ytterdører, kaldloft, rørsystemer under div. vasker.

* Blide og imøtekommende framvisere, som har forberedt seg godt.

- Ja, det var det jeg kom på i farten. Lykke til med visningen! :o)

Takk for mange og gode tips!

Takk til alle dere andre også. :) Akkurat NÅ tror jeg liksom vi får langt over takst, men vi får nå se da... ;)

Skrevet

Fjern en del møbler! Særlig hvis de er litt "over sized"!

Spør om du får sette dem i garasjen til en venn el lign. Du får større romfølelse og bedre nntrykk av boligen da.

Og ikke glem å vaske kjøkkenvifta!!

Skrevet

Fjern en del møbler! Særlig hvis de er litt "over sized"!

Spør om du får sette dem i garasjen til en venn el lign. Du får større romfølelse og bedre nntrykk av boligen da.

Og ikke glem å vaske kjøkkenvifta!!

Kjøkkenvifta bør jeg nok ta med en gang ja.

Har så lite møbler som det går an nesten. To senger, to kommoder, et spisebord+stoler, og i stua har vi kun sofa, bord, tv og en bokhylle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...