Beanita Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Jeg tar trionetta p-piller og glemte to piller på rad for to og tre dager siden, henholdsvis 20. og 21. april. Jeg startet siste brettet med p-piller tirsdag 11.april.Jeg hadde samleie for ganske nøyaktig en uke siden.Igår 22.april fikk jeg noe brun utflod/blødning. Har lest at dette kan forekomme når egget fester seg til livmoren. Jeg har aldri hatt blødninger midt i perioden tidligere. Er det mulig at jeg er gravid? Idag har jeg vært veldig oppblåst i magen, så lurer på om det kan være et symptom tidlig i svangerskapet. Skal jeg slutte å ta pillen dersom det er mulig at jeg er gravid nå? Når vil neste menstruasjon isåfall komme? Når kan jeg ta en graviditetstest? Er fryktelig nervøs, skal straks avslutte studiene og er lovet fast jobb til sommeren, men jeg er jo alene, da, så det er kanskje ikke den beste timingen selv om jeg antakelig ikke ville vurdere abort. For to dager siden var jeg på fest og drakk rikelige mengder alkohol og røykte sigaretter. Dersom jeg får vite at jeg er gravid kommer jeg til å bekymre meg mye om dette kan ha skadet barnet. Skal selvsagt ikke røyke eller drikke før jeg evt. har fått avkreftet en graviditet. Håper du kan hjelpe meg til å bli litt klokere på disse spørsmålene. Hilsen 22 år, singel og lettere bekymret, men også veldig spent. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227772-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tweetybilla Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Dersom man glemmer å ta en p-piller midt i en periode, kan man også få små blødninger/blodig utflod, så det kan være det du har hatt! Men sjansen for å være gravid er jo også der da...men nå fikk jeg ikke med meg om du hadde hatt sex før eller etter at du glemte disse to pillene. Sædceller kan leve opptil 5 døgn inni deg etter sex, så kan du regne ut selv om du kan være det... Det beste er å ta en test om et par uker dersom du fortsatt er usikker! Uansett, lykke til :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227772-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/#findComment-1717061 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 4. mai 2006 Del Skrevet 4. mai 2006 Jeg beklager at jeg ikke har fått svart deg før, men dette p.g.a. uheldige omstendigheter. Du skal ikke betale for tjenesten. Hvis du tar en gravitest ca 14 dager etter samleie hvor befruktning kan ha skjedd, vil du få et svar du kan stole på. Det er selvsagt mulig at du har fått en eggløsning som et resultat av pillene du ikke tok. At magen din var oppblåst betyr ingenting i så måte. Hvis det viser seg at du er gravid, synes jeg du skal fokusere fremover og ikke dvele så mye ved at du f.eks. drakk alkohol eller røyket. De aller fleste kan se tilbake på ting de ikke burde gjort tidlig i svangerskapet hvis de hadde visst at de var gravid. Det viktigste er din livsførsel i svangerskapet. Jeg ønsker deg lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227772-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/#findComment-1732632 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.