stresset26 Skrevet 23. april 2006 Del Skrevet 23. april 2006 Alltid hatt uregelmessig mens med syklus over 4 u. Er nå gravid uten å vite hvem faren er. Siste mens startet 11.03, hadde et ufrivillig samleie med x den 17.03, deretter sex med min mann 24.03, 27.03 og 28.03. Tok grav.test ca 2.04 som var neg, tok ny 18.04 som viste positivt resultat. Sluttet med prevensjon i september 05`i håp om å bli gravid, men ikke med andre enn min mann. Kan jeg slå fra meg tanken om abort, og stole på at min mann er faren? Han vet at jeg er gravid, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer å glede meg siden barnet var planlagt, han tror jo selvsagt at han er faren, har ikke sagt noe om den 17.03 til ham. Hva gjør jeg? Det er krise dersom det er x som er faren, jeg ønsker et ganske konkret svar, både hva som er sannsynlig og om jeg i verste fall kan risikere at x er barnefaren selv om dette samleiet fant sted bare 6 dager etter mensen startet. Kan du i tillegg si noe om forventet termin? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227773-hvem-er-barnefaren/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. april 2006 Del Skrevet 24. april 2006 Man regner med at den periode hvor man kan bli befruktet er 6 dager som avsluttes på eggløsningsdagen. Med syklus på 28 dager vil du ha eggløsning på 25.03 og mulighet for graviditet ville være i perioden 20.-25.03. Hvis du har mer enn 28 dagers intervall blir det forskjøvet til senere tidspunkt. Man kan ikke si det helt 100 % men jeg vil anta at du har meget stor garanti (så tett ved 100% som det går an å komme) for at det er din ektemann som har gjort deg gravid. Terminen er 18.12., men den fastsettes ved ultralyd når du er ca 18 uker gravid. Jeg synes du skal glede deg til graviditeten, lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/227773-hvem-er-barnefaren/#findComment-1717170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.