Gå til innhold

Legge inn bud på bolig

Anbefalte innlegg

Gjest Boligkjøper´n
Skrevet

Om jeg nå legger inn bud på en bolig og det viser seg at jeg ikke får solgt min egen, hva skjer da, er ikke bud bindende?

Videoannonse
Annonse
Gjest Boligkjøper´n
Skrevet

Jo, bud er bindende. Så du må vite hva du gjør.

Kan jeg da risikere å bli sittende med to boliger?

Hvordan vet man at man får solgt boligen sin da tro...hmmm...

Skrevet

Et bud er bindende. Men jeg har jo hørt om folk som har lagt inn bud med forbehold om at de får solgt sin egen bolig.

Hvis det var meg som skulle solgt, ville jeg ikke akseptert et sånt bud da..

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du kan legge inn bud med reservasjon, altså at du trekker budet om du ikke får solgt din egen bolig innen en viss tid.

Men da er det naturligvis stor sansynlighet for at selger heller lar boligen gå til en annen enn deg.

Gjest Boligkjøper´n
Skrevet

Et bud er bindende. Men jeg har jo hørt om folk som har lagt inn bud med forbehold om at de får solgt sin egen bolig.

Hvis det var meg som skulle solgt, ville jeg ikke akseptert et sånt bud da..

Å legge inn et bud med forbehold lar seg kanskje gjøre når boligen man skal kjøpe ikke får inn mer enn ett par bud da?

Skrevet

Jo, et bud er i utgangspunktet bindende. Man kan sette forbehold på budet, men mange selgere ønsker ikke å selge til budgivere som setter som forbehold at de må få solgt egen bolig først.

petter smart
Skrevet

Ikke legg inn forbehold om at du får solgt din egen bolig. Da kan du like godt la være å legge inn et bud.

thuva1365380402
Skrevet

Det tryggeste er jo å selge boligen din først. Man kan jo selv bestemme overtagelsesdato noen måneder fram i tid sånn at man får litt tid til å få kjøpt seg hus. Men selger man først vet man jo litt mer hva slags pris man kan legge seg på ved et nytt huskjøp.

Selv solgte vi vårt hus i slutten av mars, med overtagelse 1. juni. På fredag fikk vi kjøpt nytt hus med overtagelse 2. juni, og da vi kjøpte dette visste vi at vi kunne gå litt høyere enn det vi hadde regnet med ettersom vi hadde solgt vår bolig først.

Lykke til!1

Gjest Boligkjøper´n
Skrevet

Ikke legg inn forbehold om at du får solgt din egen bolig. Da kan du like godt la være å legge inn et bud.

Hvordan i all verden kan man være sikker på å få solgt sin bolig?

petter smart
Skrevet

Hvordan i all verden kan man være sikker på å få solgt sin bolig?

Enten selger du først eller så gambler du.

Det er mange som har slitt med å selge sin gamle bolig og har måttet kutte prisen vesentlig for å få solgt den.

Snakk med banken og spør om hvor lenge de vil tillate deg å sitte på to boliger.

Vurdèr også hvor lettsolgt boligen er. Sammenlign med naboene.

Skrevet

Budet er alltid bindende men du får jo mellomfinansieringslån til du har solgt din egen bolig.

Skrevet

Jeg ville enten solgt først, eller tatt høyde for å måtte leie ut den gamle leiligheten en periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...