Gå til innhold

ny jobb og bursdag

Anbefalte innlegg

Gjest ta med kake selv?
Skrevet

Er det vanlig at når man har bursdag at man selv tar med kake? Eller pleier kollegene å ordne et eller annet? Tror ikke noen vet om bursdagen min egentlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier ikke å gjøre noe ut av bursdagen, bortsett fra å si gratulerer med dagen - hvis vi husker det.

Forrige sjefen min pleide å kjøpe en flaske vin til de ansatte på bursdagen. Det var jo veldig trivelig :-)

Gjest bare sånn til info :)
Skrevet

:) nå sitter vi å nyyyyter kake på jobb akkurat nå, fordi en kollega har bursdag idag.

Vi jentene på kontoret pleier å ta med kake iforbindelse med bursdagene våre, vi tar ikke med så mye kaker at alle kan få en smak, kun litt her på kontoret til kaffen.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hos oss er det arbeidsgiver som kjøper inn kake når en ansatt har bursdag.

Der samboeren min jobber tar den som har bursdag med kake selv.

Så praksisen er forskjellig.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Hos oss har vi bursdagskalender, så alle vet når folk har bursdag. Den som hadde bursdag SIST, ordner med noe til neste bursdagsbarn. Enten kake, is, frukt eller snop. Deilig å slippe å styre med det selv, og koselig at andre har tenkt på en, på dagen. :)

Skrevet

Begge deler er "vanlig". Noen har tradisjon på å ta med kake selv, andre steder stiller jobben opp med kaka. Her hos oss er det kollegaene som kjøper inn ett eller annet, og arbeidsgiver betaler.

Men hvis du er sikker på at ingen på jobben vet at du har bursdag, og du ikke helt hva som er rutinen, så kan du ta med en kake den dagen og si at det er fordi du har bursdag.

Alternativet er at du annonserer det på forhånd (litt beskjedent til en kollega du kjenner godt f.eks.). Da kan du samtidig spørre om det er vanlig at bursdagsbarnet har med kake. På den måten vil du få greie på "rutinene".

Gjest en sjeldenhet det med kake
Skrevet

Jeg jobber i kommunen, så arbeidsgiver gjør ingenting. Vi feirer ikke bursdager, men det hender en ansatt som har bursdag tar med seg noe selv (kake eller is og nonstop).

Skrevet

Vi tar som regel kake med selv; men det er sikkert frivillig, så det er ikke alle som gjør det! Du trenger ikke bake/kjøpe en stor flott kake til flere hundre kroner, lag noe enkelt.

Før hadde vi også med kake når vi sluttet, men nå spanderer gjerne arbeidsgiver, iallfall om man har jobbet her i årevis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...