Gå til innhold

Attføringspenger/uføretrygd

Anbefalte innlegg

Gjest ung (u) før
Skrevet

Jeg har i mange år gått på yrkesrettet atføring.. Får ca utbetalt 8500,- i måneden.

Hvis jeg skulle bli midlertidig ufør, ville jeg gått opp eller ned i inntekt?

Begynte på yrkesrettet atføring da jeg var yngre enn 25. Går det an å få tilbakeskrevet uføregrad til ung ufør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer helt an på sykdommens alvorlighetsgrad.

Gjest ung (u) før
Skrevet

Det kommer helt an på sykdommens alvorlighetsgrad.

Hva kommer an på sykdommens alvorlighetsgrad?

- om en går opp eller ned i inntekt, eller om en kan få tilbakeskrevet uføregrad?

Hva er "vanlig" uføreutbetaling, når en ikke regner med "ekstraposter" som bil ol?

Kommer inntekten an på hvor mye en har tjent opp tidligere?

Skrevet

- om en går opp eller ned i inntekt, eller om en kan få tilbakeskrevet uføregrad?

Hva er "vanlig" uføreutbetaling, når en ikke regner med "ekstraposter" som bil ol?

Ved ung ufør får du utbetalt brutto ca 12 000. Man har da fått trygd etter 3,3 pensjonspoeng. De jeg kjenner som har ung ufør har ikke hatt anledning til å tjene så mye at de har hatt flere pensjonspoeng. Jeg vet faktisk ikke hva trygdekontoret regner som alvorlig sykdom og skade, det går vel på skjønn tenker jeg.

De jeg kjenner som har ung ufør har alvorlig grad av CP, brukket nakken eller hatt sterk grad av invalidiserende nervesykdommer som nevrofibormatose, ms osv

http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=sykdom&path=uf_oereytelser&path_sub=ung_mrog_mruf_oer

Skrevet

Ja, også tror jeg at midlertidig uføretrygd uten ung uførtillegget er det samme som attføringen omtrent.

Det er nye regler siden jeg fikk uføretrygd så jeg er ikke helt inne i de nye reglene.

Gjest ung (u) før
Skrevet

Ja, også tror jeg at midlertidig uføretrygd uten ung uførtillegget er det samme som attføringen omtrent.

Det er nye regler siden jeg fikk uføretrygd så jeg er ikke helt inne i de nye reglene.

Takk skal du ha:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...