Gå til innhold

Headset på jobb-farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo veldig fokus på hvor farlig det er med mobiltelefon i lengden. Hjernekreften øker faretruende.

Selv sitter jeg med headset på jobben. Dette blir jo noen timer hver dag, noen som vet skadevirkningen av dette?

Blir litt bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor har du lest at hjernekreft øker med mobilbruk?

Jeg har lest om teorier, men har ikke inntrykk av at noen har dokumentert det. Ellers tror jeg strålingen fra verdensrommet og andre stråligskilder er verre generelt sett med alt vi får. Bl a sola.

Hvis du er redd for elekromagnetisk strålig, kan du få et radiokommunikasjonsverksted til å måle strålingen fra settet.

Et blåtannhodesett gir ca 10-15 mw.

Skrevet

Men er ikke headset lurt, nettopp for å slippe stråling fra selve telefonen?

Skrevet

Hvor har du lest at hjernekreft øker med mobilbruk?

Jeg har lest om teorier, men har ikke inntrykk av at noen har dokumentert det. Ellers tror jeg strålingen fra verdensrommet og andre stråligskilder er verre generelt sett med alt vi får. Bl a sola.

Hvis du er redd for elekromagnetisk strålig, kan du få et radiokommunikasjonsverksted til å måle strålingen fra settet.

Et blåtannhodesett gir ca 10-15 mw.

Man vet vel enda ikke konsekvensene av å sitte med mobiltelefonen "døgnet rundt". Den har vel ikke vært lenge nok i bruk i så stort omfang. Heldigvis bruker sender ungene/ungdommene mye meldinger; det er vel litt bedre enn å ha telefonen inn mot øret. Det er nok de som er unge i dag, som kanskje kan få sykdomsproblem, men det merker man kanskje først etter flere tiår (som med så mye farlig).

Skrevet

Man vet vel enda ikke konsekvensene av å sitte med mobiltelefonen "døgnet rundt". Den har vel ikke vært lenge nok i bruk i så stort omfang. Heldigvis bruker sender ungene/ungdommene mye meldinger; det er vel litt bedre enn å ha telefonen inn mot øret. Det er nok de som er unge i dag, som kanskje kan få sykdomsproblem, men det merker man kanskje først etter flere tiår (som med så mye farlig).

Kanskje, kanskje ikke.

Men finnes det er rimelig alternativ, så.

F eks blåtann hodesett senker strålingen fra 1000 mw fra en mobiltelfon til 10-15 mw, siden du kan få den vekk fra kroppen. Ingen vanlig stråling i dagliglivet er påvist å være farlig.

Den sterkeste kilden jeg vet om er en mikroovn. Hvis du er redd slik stråling, kan du f eks gå vekk mens den jobber. Å doble avstanden senker strålingsmengden med 90%. min 30 år gamle viste seg å stråle ut 30 000 mw (30 watt) på en meter. Det er mye, men om det er farlig vet ingen, det ser ikke slik ut.

For 100 år siden gikk folk i demonstrasjonstog mot elektrisitet, det var veldig skummelt og overnaturlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...