Gå til innhold

Begynte på kurs, men...

Anbefalte innlegg

Gjest Ung håpefull
Skrevet

Begynte på et kurs for litt siden under aetat. Det gikk ut på å finne en jobb. Er selv interessert i å finne en jobb så jeg møtte opp og var ganske optimistisk. Alle på kurset er ganske mye eldre enn meg.

Det første jeg la merke til, var at det var 2-3 eldre damer som tok dominansen med en gang. De inntok en holdning om at "ingenting hjelper" og kverulerte på alt kurslederne sa.

Nå har halve dagen gått og jeg merker at jeg faktisk er litt lei. Orker ikke ha noe med de andre å gjøre.

Jeg mener, er det rart at mange går lenge arbeidsledig? Med den innstillingen skremmer jo man vekk selv den mest velvillige arbeidsgiver. Ble (...)lei av å høre på det negative sytet til disse halvgamle damene allerede etter 2,5 timer. Greit at man kan miste motet etter lang tids motgang, men en plass går grensa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde være kursleders ansvar å ta tak i dette!

Det er alltid en fare for at en ender opp slik når man samler flere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon, men når man arrangerer slike kurs bør man ha satt seg inn i metoder for å takle slik utvikling.

Skrevet

Det må du ta opp med dine medelever. Slik er det ofte, men når de blir irettesatt for undergraving så vil fokuset bli pinlig.

Sett ord på det med en gang og snakk med lærer.

Disse damene har lagt til seg en uvane med å klage, og er vant til å få aksept for det. Det heller ikke sikkert de er friske i hodet sitt. Ikke la dem ta fra dere motivasjonen. Hvis de ikke stopper dette, så får de holde seg hjemme. Det hjelper å stå sammen og "rette på slipset til folk".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...