Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekk denne:

http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=113895

Statsråd Odd Roger Enoksen, en av de ekleste, og en av dem som ivrer for skatteskjerpelser og dyrere biler for folk flest, har plukket seg ut en firmabil til 800.000, en flott Volvo.

Merk deg begrunnelsen når han spørres om dette er så lurt;

Hans bil ikke er noen luksusbil. Den har partikkelfilter, sier Enoksen, og er en trygg og sikker bil for en stor familie

.....

Snart vil Enoksen legge frem et forslag som gjør slike biler vanvittig mye dyrere, og i praksis utilgjengelig for de aller fleste av oss.

Men det spiller jo ingen rolle for en rød minister. Han vedtar meningsløse skatte- og avgiftsskjerpelser som rammer folk flest, men sørger behendig sørger for at han selv ikke rammes.

En skikkelig sosialist med andre ord.

....

Denne saken er en høydare. Jeg skjønner godt at sosialistene i norsk journaliststand frenetisk henger seg opp i helsestudioregningen til Siv Jensen. Her gjelder det å legge røykteppe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he-he....det begynner å bli reine såpa i norsk politikk....:-)

Skrevet

he-he....det begynner å bli reine såpa i norsk politikk....:-)

Jeg sakser denne fra VG;

" Jeg har en stor familie og trenger en syvseter. Jeg bor i en del av landet hvor det er mye snø, og ville derfor ha en sikker firehjulstreker. "

Min han vil altså frata nordmenn (bortsett fra ham selv) muligheten til å kjøpe en slik.

Jeg blir fan meg målløs.

Skrevet

Jeg sakser denne fra VG;

" Jeg har en stor familie og trenger en syvseter. Jeg bor i en del av landet hvor det er mye snø, og ville derfor ha en sikker firehjulstreker. "

Min han vil altså frata nordmenn (bortsett fra ham selv) muligheten til å kjøpe en slik.

Jeg blir fan meg målløs.

Hmmm. Skal hans firmabil brukes til å frakte hans familie, strengt tatt?

Skrevet

Jeg sakser denne fra VG;

Jeg blir fan meg målløs.

Det går ikke an å gjøre annet enn å loe av slike argumenter - når man ser det opp i mot den avgiftspolitikken de legger opp til.

Men det er et meget godt eksempel på "gjør som jeg sier - og ikke som jeg gjør".

Og det er også et meget godt eksempel på en "ekte" sosialist blant våre "kjære" politikere i disse dager.....

Skrevet

Hmmm. Skal hans firmabil brukes til å frakte hans familie, strengt tatt?

Ja, det er ingenting i veien for. Systemet med firmabil er slik.

Mens vi er inne på det; Bulke-Jens Stoltenberg holder seg med en Mini Cooper som firmabil (våre skattepenger). Han kjører vel aldri den bilen, siden han har privatsjåfør 24 timer i døgnet. Så det er kona hans som kjører den bilen....og vi betaler.

Men det skal vi ikke sutre for. Firmabilordning er ingen sjeldenhet.

Men at de som skal øke våre skatter og avgifter og strekker reglene til egen fordel, er utidig.

Skrevet

" Odd Roger Enoksen bør derfor fortelle finansminister Halvorsen det samme som han har fortalt VG i dag. Nemlig at hans bil ikke er noen luksusbil. Den har partikkelfilter, sier Enoksen, og er en trygg og sikker bil for en stor familie."

Egentlig en fornuftig familiefyr Enoksen, men andre familier med like verdifulle barn (og voksne) burde også få anledning til å få seg en. Jeg har lest om noe ligennde i gamle Sovjet: bare eliten fikk godene, vanlige folk døde. Det samme i gamle Frankrike, solkongen ble fet, mens folk sulta i hjel på gatene og på åkre de ikke eide mens de så på korn de ikke hadde råd å kjøpe. Der ble forresten liberalismen født: FrPs ideologiske grunnlag.

Skrevet

" Odd Roger Enoksen bør derfor fortelle finansminister Halvorsen det samme som han har fortalt VG i dag. Nemlig at hans bil ikke er noen luksusbil. Den har partikkelfilter, sier Enoksen, og er en trygg og sikker bil for en stor familie."

Egentlig en fornuftig familiefyr Enoksen, men andre familier med like verdifulle barn (og voksne) burde også få anledning til å få seg en. Jeg har lest om noe ligennde i gamle Sovjet: bare eliten fikk godene, vanlige folk døde. Det samme i gamle Frankrike, solkongen ble fet, mens folk sulta i hjel på gatene og på åkre de ikke eide mens de så på korn de ikke hadde råd å kjøpe. Der ble forresten liberalismen født: FrPs ideologiske grunnlag.

Ja, makten ødelegger kontakten med folks hverdag, distanserer dem fra folks trivielle problemer og går etter noe tid, ut fra at folk har det som dem selv.

Da er det på tide å feie dem vekk fra taburettene.

Synd vi må vente i nesten fire år.

Skrevet

Det går ikke an å gjøre annet enn å loe av slike argumenter - når man ser det opp i mot den avgiftspolitikken de legger opp til.

Men det er et meget godt eksempel på "gjør som jeg sier - og ikke som jeg gjør".

Og det er også et meget godt eksempel på en "ekte" sosialist blant våre "kjære" politikere i disse dager.....

Det kommer snart et forslag til omlegging av bilavgiftene som vil gjøre slike biler som Enoksens perverst mye dyrere, altså trygge, skikkelige familiebiler.

SV-pudlene og Enoksen vil ha oss over på sykkel eller buss, eller til nød slike små donald-biler, som klapper sammen ved det minste sammenstøt.

Men for dem selv? Selvsagt ikke.

Vi får håpe sosialistene blir grillet ræva av seg på Holmgang når avgiftsforslaget kommer.

Skrevet

En lite oppfølger;

Enoksen sørger for at bilen koster norske borgere 800.000 og vil i neste statsbudsjett sørge for at bilen nærmer seg 1 mill. kroner. I Sverige koster bilen ca. 400.000.

For Enoksen selv kommer regningen på ca. halvparten (svenskepris) grunnet gunstig firmabilordning.

Han sier at bilen ikke er luksus, men en miljøvennlig, sikker familiebil for folk i distriktene, med mye snø og stort transportbehov.

Vi skal passe på deg, Enoksen. Du sitter i posisjon til å la arbeidsfolk og deres familier i dette landet få kjøre i sikre sikre biler til overkommelige priser.

Vi skal følge deg som fan, og sjekke om du bare tar hensyn til deg selv eller om du også har borgernes ve og vel i tankene.

We'll be watching you!!!

Skrevet

En lite oppfølger;

Enoksen sørger for at bilen koster norske borgere 800.000 og vil i neste statsbudsjett sørge for at bilen nærmer seg 1 mill. kroner. I Sverige koster bilen ca. 400.000.

For Enoksen selv kommer regningen på ca. halvparten (svenskepris) grunnet gunstig firmabilordning.

Han sier at bilen ikke er luksus, men en miljøvennlig, sikker familiebil for folk i distriktene, med mye snø og stort transportbehov.

Vi skal passe på deg, Enoksen. Du sitter i posisjon til å la arbeidsfolk og deres familier i dette landet få kjøre i sikre sikre biler til overkommelige priser.

Vi skal følge deg som fan, og sjekke om du bare tar hensyn til deg selv eller om du også har borgernes ve og vel i tankene.

We'll be watching you!!!

Jeg vil også ha stor, trygg og dyr familiebil med partikkelfilter! Helst et til hver av oss for å være på den sikre siden.

Skrevet

Jeg vil også ha stor, trygg og dyr familiebil med partikkelfilter! Helst et til hver av oss for å være på den sikre siden.

Ja, partikkelfilter er viktig i Vesterålen eller bortover der, eller hvor han kommer fra.

Men viktigere er sikkerhetsaspektet. I en bil som Enoksens, er sjansen for å omkomme i bilulykke svært liten i forhold til om man ferdes i gammelt sarv. Dels fordi moderne elektronikk bidrar til å hindre sammenstøt, og dels fordi bilens konstruksjon og sikkerhetsforanstaltninger når først uhellet er ute, er av en annen verden i forhold til for 10 år siden.

Jeg har sett tall for dette, men husker dessverre ikke i farten. Det var forbløffende forskjeller.

Skrevet

Ja, partikkelfilter er viktig i Vesterålen eller bortover der, eller hvor han kommer fra.

Men viktigere er sikkerhetsaspektet. I en bil som Enoksens, er sjansen for å omkomme i bilulykke svært liten i forhold til om man ferdes i gammelt sarv. Dels fordi moderne elektronikk bidrar til å hindre sammenstøt, og dels fordi bilens konstruksjon og sikkerhetsforanstaltninger når først uhellet er ute, er av en annen verden i forhold til for 10 år siden.

Jeg har sett tall for dette, men husker dessverre ikke i farten. Det var forbløffende forskjeller.

Jeg tror deg :-(

Skrevet

Jeg tror deg :-(

Jeg sakset dette fra en av Høyres sider:

"En svensk undersøkelse viste at en bil fra 2000-2004 sammenlignet med en fra 1980-1984 har en dødsrisiko som er 90 prosent lavere."

Det er ekstreme forskjeller, og det er utrolig at norske politikere med åpne øyne lar så mange nordmenn omkomme i trafikken, når enkle grep kan hindre det.

Skrevet

Jeg sakset dette fra en av Høyres sider:

"En svensk undersøkelse viste at en bil fra 2000-2004 sammenlignet med en fra 1980-1984 har en dødsrisiko som er 90 prosent lavere."

Det er ekstreme forskjeller, og det er utrolig at norske politikere med åpne øyne lar så mange nordmenn omkomme i trafikken, når enkle grep kan hindre det.

'85 her. Da kan du tenke deg.

Hm, jeg vet ikke riktig hva jeg skal kalle deg, i det videre?

Skrevet

'85 her. Da kan du tenke deg.

Hm, jeg vet ikke riktig hva jeg skal kalle deg, i det videre?

Hehe..nei, det er kanskje ikke så lett.

Må ikke bli for sukkersøtt, heller. Menn, vet du :-)

Skrevet

Hehe..nei, det er kanskje ikke så lett.

Må ikke bli for sukkersøtt, heller. Menn, vet du :-)

gripp er helt utmerket og da lar vi det bli sånn. Forkortelsen og den doble betydningen av sugar kan jeg for øvrig godt leve med når det faller deg slik...

Skrevet

gripp er helt utmerket og da lar vi det bli sånn. Forkortelsen og den doble betydningen av sugar kan jeg for øvrig godt leve med når det faller deg slik...

Ok. Da er det greit.

For øvrig legger jeg ikke noen dobbelt betydning i "sugar". Jeg holder meg til den engelske varianten.

Jeg trodde det fremgikk ganske tydelig, men ser nå at begrepet kan leses på ulike måter.

Sånn er det, og jeg forskrekkes over at jeg kunne tolkes annerledes.enn den engelske variant. Det er meg totalt fremmed, naturligvis, og jeg skjemmes bare ved tanken på å kunne misoppfattes.

Ja, sånn er det. Ærlig talt..man har da sin artium.

Skrevet

Ok. Da er det greit.

For øvrig legger jeg ikke noen dobbelt betydning i "sugar". Jeg holder meg til den engelske varianten.

Jeg trodde det fremgikk ganske tydelig, men ser nå at begrepet kan leses på ulike måter.

Sånn er det, og jeg forskrekkes over at jeg kunne tolkes annerledes.enn den engelske variant. Det er meg totalt fremmed, naturligvis, og jeg skjemmes bare ved tanken på å kunne misoppfattes.

Ja, sånn er det. Ærlig talt..man har da sin artium.

Beklager hvis jeg forvirret deg nå. Det var det visst ingen grunn til, i og med at jeg tidligere, og straks, tolket inn den engelske og den engelske alene. Faktisk. Litt kjepphøyt trodde jeg, men ikke likevel altså.

Vi kan sikkert glemme andre varianter og holde oss til den engelske - hvis det er greit for deg altså?

Skrevet

Beklager hvis jeg forvirret deg nå. Det var det visst ingen grunn til, i og med at jeg tidligere, og straks, tolket inn den engelske og den engelske alene. Faktisk. Litt kjepphøyt trodde jeg, men ikke likevel altså.

Vi kan sikkert glemme andre varianter og holde oss til den engelske - hvis det er greit for deg altså?

Naturligvis :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...