Gå til innhold

Arve spørsmål

Gjest en som ikke vil skrive under nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på noe ang. arv.

Si at jeg dør og min mann blir sittende i uskiftet bo, som er veldig vanlig.

Vi det da være mitt bo, eller min sønn som arver mine foreldre, og er det evnt. noe jeg kan påvirke?

Mamma har 4 barn, og ønsker at om hun skulle være så uheldig og gå etter noen av oss at arven da vil gå direkte til barnebarna.

Ønsker kun seriøse svar.

Vennlig hilsen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen din vil i et slikt tilfelle arve direkte fra mormor. Dette går ikke inn i uskifteboet.

Skrevet

Sønnen din vil i et slikt tilfelle arve direkte fra mormor. Dette går ikke inn i uskifteboet.

Tusen takk for svar:o)

Ikke at jeg tror det blir noen problemstilling, men man vet aldri.

Vennlig hilsen

Skrevet

Mannen din er ikke din mors livsarving selv om du skulle dø før din mor og han sitter i uskiftet bo. Så vidt jeg kan skjønne, vil din morsarv gå direkte til dine barn.

Skrevet

En som deler ordet arvespørsmål i to, kan vel ikke kreve altfor seriøse svar?

Skrevet

Spørreren ønsket kun seriøse svar...

I dette tilfelle gikk det tydelig fram at de ikke var et spørsmål barna skulle arve!

Skrevet

Ja, siden jeg er ordblind, kan jeg jo umulig slippe sånne komentarer fra folk her.

Derfor jeg presiserte at jeg ikke vil ha useriøse svar, kun det som gikk på temaet;o)

Skrevet

Mannen din er ikke din mors livsarving selv om du skulle dø før din mor og han sitter i uskiftet bo. Så vidt jeg kan skjønne, vil din morsarv gå direkte til dine barn.

Tusen takk for svar

Skrevet

Ja, siden jeg er ordblind, kan jeg jo umulig slippe sånne komentarer fra folk her.

Derfor jeg presiserte at jeg ikke vil ha useriøse svar, kun det som gikk på temaet;o)

Du er nok ikke ordblind, det ser jeg av det du skriver i selve innlegget. Dette med deling av ord som ikke skal deles, er et velkjent fenomen som er i ferd med å øke blant folk.

Regelen er grei. Hvis man ønsker å benytte et ord eller en mening, der ordet/meningen består av to sammensatte ord som hver for seg har en egen betydning, så skal man IKKE dele. Å "arve" er et ord, og "spørsmål" er et annet. Satt sammen, så gir de en egen mening, nemlig arvespørsmål.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...