Gå til innhold

Hva er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det kan like godt være for HE, vel? ;) Eller...i farten husker jeg ikke om E har en prikk og I har to, eller om det er omvendt..:P

Ja, da må det være he he he! ;-)

Forresten utrolig hvor lang tråd det kan bli ut av et nokså merkelig startinnlegg! *S*

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, da må det være he he he! ;-)

Forresten utrolig hvor lang tråd det kan bli ut av et nokså merkelig startinnlegg! *S*

Etter innlegget lenger ned å dømme, så var det visst HI, likevel. Men HIHIHI er jo også noe ;)

Pussig trådstarter ja, men du verden så moro man får det, om man selv vil :D

Skrevet

Imponert!! :-)

ROGGBIF er forresten en klassiker! Og Alle Piker Løper Til Vinduet! (vet du hva jeg snakker om?)

Vi hadde en lærerinne av den gamle skolen, så vi måtte pugge salmevers. resitering skjedde ved at en og en pultrekke reiste seg og snakket i kor.

Men i dag sitter kun de salmeversene som vi også SANG!

Den samme lærerinnen påla oss også pugging av Fader Vår og Trosbekjennelsen.

I høyere klassetrinn ble det pugging av tyske preposisjoner.

Ellers kan jeg ikke huske at jeg pugget så mye bare for moroskyld.

*Stolt*

Roggbif kan jeg - men ikke den med pikene...

Hmmm. Hva kan det være tro?

Hva med Lille grimme Arne trenger ris?

Hadde ikke tysk på skolen, men vi hadde noen regler på fransk også, men jeg husker dem ikke nå...

Jeg er egentlig FOR pugging! Mye av det jeg lærte som liten (av f.eks. min far som kunne ALT, trodde jeg i alle fall), sitter som spikret, mens det jeg lærte som ungdom bare satt til prøven...

Skrevet

*Stolt*

Roggbif kan jeg - men ikke den med pikene...

Hmmm. Hva kan det være tro?

Hva med Lille grimme Arne trenger ris?

Hadde ikke tysk på skolen, men vi hadde noen regler på fransk også, men jeg husker dem ikke nå...

Jeg er egentlig FOR pugging! Mye av det jeg lærte som liten (av f.eks. min far som kunne ALT, trodde jeg i alle fall), sitter som spikret, mens det jeg lærte som ungdom bare satt til prøven...

Lille grimme arne?? Nei, den har jeg ikke hørt om.

Alle Piker Løper Til Vinduet er alle fjordene i Finnmark, fra sør/vest mot nord/øst:

Altafj - Porsangerfj - Laksefj - Tana - Varanger

En annen regle fra tysken: "Dativ flertall er min venn, alltid ender den på -n!"

*S*

Skrevet

Uansett har det gått ut av bruk! ;-)

Ikke til sjøs...

Skrevet

Lille grimme arne?? Nei, den har jeg ikke hørt om.

Alle Piker Løper Til Vinduet er alle fjordene i Finnmark, fra sør/vest mot nord/øst:

Altafj - Porsangerfj - Laksefj - Tana - Varanger

En annen regle fra tysken: "Dativ flertall er min venn, alltid ender den på -n!"

*S*

Lille grimme Arne trenger ris - er alle byene i Aust-Agder, fra vest mot øst:

Lillesand, Grimstad, Aendal, Tvedestrand og Risør :-)

Tror kanskje jeg har hørt din regle om fjordene i finnmrak likevel :-)

Artig med sånne regler og huskeregler!

Hmmm...regler og regler kan bety to foskjellige ting!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...