Gå til innhold

Kypros

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal til syden til sommeren, og driver og planlegger litt med en kompis.

Han vil gjerne til Kypros. Aya Napa.

Jeg vet det er et feststed om sommeren, men vi kommer ikke til å dra før sent i august. Da har vel skoleungdommen dratt hjem, vil jeg tro.

Hvordan er maten der? Høres det ut som et greit sted for noen trettiåringer som vil fylle og bade og spise god mat i ei uke?

Hvor mye mennesker er det der i slutten av august? Litt liv må vi jo ha.

Finnes det noe å se der borte?

Noen erfaringer?

Skrevet

Har ikke vært der, men tror det er folk fortsatt, hele august er jo ferietid for grekere og andre sør-europeere.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Har ikke vært der, men tror det er folk fortsatt, hele august er jo ferietid for grekere og andre sør-europeere.

Ja, det har du naturligvis rett i.

Men det jeg helst vil unngå er de verste fyllefjortisene fra skandinavia. Og de er vel tilbake på skolen på den tiden.

Maten er også viktig. Jeg er et matvrak. Men jeg vet fint lite om kjøkkenet der nede.

Skrevet

Men det jeg helst vil unngå er de verste fyllefjortisene fra skandinavia. Og de er vel tilbake på skolen på den tiden.

Maten er også viktig. Jeg er et matvrak. Men jeg vet fint lite om kjøkkenet der nede.

Det gjør jeg også, aldri vært der.

Kanskje mine grekofile forumvenner på http://hellas.diskusjonsforum.no kan svare på det, selv om Kypros jo strengt tatt ikke er i Hellas, men en egen stat. Vil allikevel tro at mattradisjoner er noenlunde felles.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det gjør jeg også, aldri vært der.

Kanskje mine grekofile forumvenner på http://hellas.diskusjonsforum.no kan svare på det, selv om Kypros jo strengt tatt ikke er i Hellas, men en egen stat. Vil allikevel tro at mattradisjoner er noenlunde felles.

Dessuten er det vel en del internasjonale kjøkket på sånne turiststeder.

Vel, det eneste jeg vil ha er sol, varme, øl, muligheter til festing, og god mat. :)

Skrevet

Maten er god. Varierer selvsagt etter hvor du spiser, men. Lam serveres det mye av.

Er som alle andre (ferie)steder. Du kan spise det du ønsker å spise.

Gjest ut på tur...
Skrevet

Jeg vil absolutt anbefale Kypros jeg.. Har vært der to ganger selv. Maten er variert og god, flotte strender, uteliv, shopping, kultur etc. der er alt man trenger.

Tror det er bra med folk i august også.

Gled deg, god tur:)

Skrevet

Dessuten er det vel en del internasjonale kjøkket på sånne turiststeder.

Vel, det eneste jeg vil ha er sol, varme, øl, muligheter til festing, og god mat. :)

Vel, jeg har gitt deg råd om hvor du bør reise før, men du hører jo ikke på meg. :-)

Skrevet

Det er godt og varmt der i August. Like utenfor sentrum ligger Water world. Et par av rutsjebanene der grøsser jeg enda av å tenke på..

Maten er god på Kypros, men tror maten I Aya Napa er litt mer internasjonal enn den de har i f eks Larnaca, som er ca 40 min med buss derfra. Aya Napa er et typisk turistplass.

Skrevet

Det er godt og varmt der i August. Like utenfor sentrum ligger Water world. Et par av rutsjebanene der grøsser jeg enda av å tenke på..

Maten er god på Kypros, men tror maten I Aya Napa er litt mer internasjonal enn den de har i f eks Larnaca, som er ca 40 min med buss derfra. Aya Napa er et typisk turistplass.

water world, det va artig ja:)

Skrevet

www.bedrockinn.com

Dra dit - kuleste karaokebaren ever!

Ayia Napa er forøvrig styggdyrt, men maten er god, og stranda er herlig med det krystallklare vannet. Ølet smaker også godt!

Det er mye vannsport å prøve seg på, samt båtturer der man kan se flyvefisk, spøkelsesbyen etc. Jeg ville absolutt dratt dit, men til Ayia Napa ja. Ikke til Larnaca, for der er det gørr kjedelig, uklart vann og harde, brune strender.

ShitDiddelyDo
Skrevet

www.bedrockinn.com

Dra dit - kuleste karaokebaren ever!

Ayia Napa er forøvrig styggdyrt, men maten er god, og stranda er herlig med det krystallklare vannet. Ølet smaker også godt!

Det er mye vannsport å prøve seg på, samt båtturer der man kan se flyvefisk, spøkelsesbyen etc. Jeg ville absolutt dratt dit, men til Ayia Napa ja. Ikke til Larnaca, for der er det gørr kjedelig, uklart vann og harde, brune strender.

Takk! :)

Vet ikke helt hvor vi drar ennå, men Aya Napa er et av alternativene.

Han ene jeg drar med har vært der før, og det var visst veldig fint der. Men nå er vi jo fem år eldre enn da han var der. Er jo klar over hva slags fjortisfyllested det er i de verste sommerukene.

Men dyrt? Det er vel ikke noe dyrere enn greske turistfeller?

Fikk også beskjed om at det var rådyrt både på Kos og på Rodhos, men sett i forhold til norske priser kunne jeg ikke fatte for mitt bare liv at noen kunne mene det var dyrt.

Men nå sammenligner jo jeg med norske priser...

Gjest Ut på tur feber
Skrevet

Kypros er supert:)

Vi leide bil der nede, og fartet litt rundt omkring.

Det er flotte klippeformasjoner i kalk rett utenfor Aya Napa, mot Fig three bay. Har dere mulighet, ville jeg reist dit. Er du gal nok, går det an å hoppe fra klippene.

Maten er super de fleste stedene. Vi tok en tur opp i fjellene, og smakte på lokalbefolkningens mat. Det var kjempe. Litt vanskelig å kommunisere, men det vi fikk smakte bra;)

Det er ganske dyrt på Kypros. Dere kan spare mye på å handle på lokale kjøpesentre som ikke ligger midt i turistkaoset.

Lei en bil hos lokal forhandler. Dere kan spare mye på det.

Lykke til med reisen. Merker at jeg blir en smule sjalu.

Jeg vil og!!!!

Skrevet

Takk! :)

Vet ikke helt hvor vi drar ennå, men Aya Napa er et av alternativene.

Han ene jeg drar med har vært der før, og det var visst veldig fint der. Men nå er vi jo fem år eldre enn da han var der. Er jo klar over hva slags fjortisfyllested det er i de verste sommerukene.

Men dyrt? Det er vel ikke noe dyrere enn greske turistfeller?

Fikk også beskjed om at det var rådyrt både på Kos og på Rodhos, men sett i forhold til norske priser kunne jeg ikke fatte for mitt bare liv at noen kunne mene det var dyrt.

Men nå sammenligner jo jeg med norske priser...

Det er ca norske priser i hjertet av Ayia Napa. Det er ikke mere fjortisfyll og fanteri der, enn man velger å legge merke til og være med på selv :) Jeg skal i alle fall tilbake!

Skrevet

Jeg har vært i Agia Napa. Veldig typisk turistet sted. Det var liv og glade dager i oktober da jeg var der. Nissi Beach er den beste av strendene jeg var på-den andre luktet søppel.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er ca norske priser i hjertet av Ayia Napa. Det er ikke mere fjortisfyll og fanteri der, enn man velger å legge merke til og være med på selv :) Jeg skal i alle fall tilbake!

Men når du sier norske priser mener du prisene på f.eks. et diskotek?

Ikke på barene, restaurantene og øl-en i butikkene?

For det merket jeg i Hellas også. Diskotekene hadde norske priser (og muligens enda litt dyrere), men ellers var det billig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vel, jeg har gitt deg råd om hvor du bør reise før, men du hører jo ikke på meg. :-)

Fikk mange gode tips av deg, ja. De stemte til og med. Ikke dra til Kos, sa du. Og vi dro til Kos. Du hadde rett. :)

Men hvis jeg spør deg om tips kommer du kun med grekertips. Jeg har litt lyst til å prøve noe annet nå. Men for alt jeg vet ender vi opp i Hellas. Rodhos er f.eks. et sted jeg gjerne kunne reist tilbake til!

Skrevet

Fikk mange gode tips av deg, ja. De stemte til og med. Ikke dra til Kos, sa du. Og vi dro til Kos. Du hadde rett. :)

Men hvis jeg spør deg om tips kommer du kun med grekertips. Jeg har litt lyst til å prøve noe annet nå. Men for alt jeg vet ender vi opp i Hellas. Rodhos er f.eks. et sted jeg gjerne kunne reist tilbake til!

Kypros er jo gresktalende, gresk-kulturell da. I alle fall den greske delen av Kypros, som er den vi snakker om til daglig, den tyrkiske delen er vel ikke særlig tilgjengelig for turister.

Skrevet

Men når du sier norske priser mener du prisene på f.eks. et diskotek?

Ikke på barene, restaurantene og øl-en i butikkene?

For det merket jeg i Hellas også. Diskotekene hadde norske priser (og muligens enda litt dyrere), men ellers var det billig.

Jeg sjekket ikke ut butikkene noe særlig.

Øl på utestedene var generelt dyrt - 30-40 kroner for 0,33l (om det nå i det hele tatt var så mye) flaskeøl.

Men jeg skal tilbake en gang likevel, for det var en opplevelse :D

Skrevet

Likte Aya/Agia Napa kjempegodt, jeg - og vi dro dit midt i den villeste ferietiden MED unge! Vi bodde ca 1 km ut av sentrum, og der var det stille og rolig, mens det inne i sentrum var party party (ble det meg fortalt :-)

Waterworld er kjempemorsomt, også for (lekne) voksne.

Maten er kjempegod, synes jeg. Prisnivået omtrent som i Norge (litt rimeligere).

Vi loffet rundt på lokalbussen - kjempeartig å reise litt på "måfå".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...