Gå til innhold

I gode og onde dager

Anbefalte innlegg

Vanskelig og bortimot umulig å gi råd om sterke, private ting.

Jeg har aldri likt, ordnet eller vært interessert i spill og maskeringer, det skjulte og hemmeligheter i forhold. For meg er det forvirrende og det skaper ulykke. Jeg trives med at alt er fritt og åpent - og dermed avslappet. Jeg har det slik når det gjelder alt omtrent: Sannheten kan være hard, men aldri værre enn fantasier og fortumlede tanker og følelser.

For å si det kort: Jeg ville visst. Framgangsmåten kommer an på... med tilstrekkelige bevis eller indisier, hadde jeg lagt det fram uten å nøle. Og tatt det derfra, funnet ut hva som skjer. Slik du beskriver det nå, er du inne i et spill der du ikke kan reglene og ikke kjenner neste trekk, og det hadde ikke jeg orket.

Lykke til, er han mannen i ditt liv er han verdt å kjempe for. Men den viktigste personen her er deg.

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• sugarpop

4

• org

2

• Babette

2

• Sofline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bedratta

Jeg har aldri likt, ordnet eller vært interessert i spill og maskeringer, det skjulte og hemmeligheter i forhold. For meg er det forvirrende og det skaper ulykke. Jeg trives med at alt er fritt og åpent - og dermed avslappet. Jeg har det slik når det gjelder alt omtrent: Sannheten kan være hard, men aldri værre enn fantasier og fortumlede tanker og følelser.

For å si det kort: Jeg ville visst. Framgangsmåten kommer an på... med tilstrekkelige bevis eller indisier, hadde jeg lagt det fram uten å nøle. Og tatt det derfra, funnet ut hva som skjer. Slik du beskriver det nå, er du inne i et spill der du ikke kan reglene og ikke kjenner neste trekk, og det hadde ikke jeg orket.

Lykke til, er han mannen i ditt liv er han verdt å kjempe for. Men den viktigste personen her er deg.

Takk for gode ord. Jeg vet at det må tas opp, men jeg ønsker at det skal skje under de beste omstendigheter for oss begge. Som sagt er dette personen jeg setter mest pris på av alle, og selv om han har såret meg, så vet jeg at utroskap faktisk gjør vondt for begge parter og et opprivende brudd vil være vondt for ham og, selv om han er "den skyldige". Dette er forferdelig tungt og vanskelig, merker at det går veldig ut over alt egentlig..

Jøss, skrev jeg værre? Verre.

Hehe...

Takk for gode ord. Jeg vet at det må tas opp, men jeg ønsker at det skal skje under de beste omstendigheter for oss begge. Som sagt er dette personen jeg setter mest pris på av alle, og selv om han har såret meg, så vet jeg at utroskap faktisk gjør vondt for begge parter og et opprivende brudd vil være vondt for ham og, selv om han er "den skyldige". Dette er forferdelig tungt og vanskelig, merker at det går veldig ut over alt egentlig..

Kanskje det er som jeg antyder, at dine tanker og fantasier langt overgår virkeligheten? At han har en flørt med denne kvinnen, men at ingenting har skjedd, rent konkret mener jeg? Kanskje. Og tar du det opp nå, kan du på den måten "redde ham" fra videre utroskap.

Gjest Bedratta

Kanskje det er som jeg antyder, at dine tanker og fantasier langt overgår virkeligheten? At han har en flørt med denne kvinnen, men at ingenting har skjedd, rent konkret mener jeg? Kanskje. Og tar du det opp nå, kan du på den måten "redde ham" fra videre utroskap.

Ja, du har nok rett der. Men samtidig så tenker jeg på dette med smykkene da. Kjøper man smykker til en man bare har en flørt med?

Ja, du har nok rett der. Men samtidig så tenker jeg på dette med smykkene da. Kjøper man smykker til en man bare har en flørt med?

Oisann, det fikk jeg ikke med meg, har ikke lest hele tråden.

Smykker... nei og nei, det høres aldeles ikke bra ut. Dette lukter det mer enn litt flørting og puling på si' av.

Annonse

Gjest BattleClown

Har ikke spurt om kvitteringen. Posen jeg fant var kvitteringen borte fra, velger å tolke dette som at han ønsker å skjule hva som var kjøpt. Om den sa han at han fikk den av da han hentet noe hos foreldrene - hvilket jo egentlig kan stemme.. Kan ikke ta han på det i hvert fall. Men det er alle de små tingene sammen som gjør at jeg tror dette. F.eks at sengetøyet var tatt av en dag, men allikevel hadde han hatt oppkast natten før så det kan også ha en naturlig forklaring. Det er nettopp det at jeg ikke har 100% bevis som gjør at jeg vegrer meg for å ta det opp. Jeg tror jeg mister ham dersom jeg tar feil, nettopp fordi det var så viktig for ham at jeg skulle stole på ham etter det kysset. Dette høres feil ut og jeg vet det, men det blir annerledes når man faktisk er i situasjonen selv..

Det du opplever nå må jo være et lite mareritt. Man blir jo nærmest paranoid av å måtte finne logiske forklaringer på alle småtingene.

Blomsterposen og sengetøyet kan jo forklares slik du nå har gjort, men kvitteringen på smykket kan ikke forklares så lett.

Nå vet ikke jeg hvordan andre gutter er, men jeg kjøper ikke smykker til moren min.

Jeg synes det høres rart ut at du skal miste ham hvis du konfronterer ham. Han har jo tross alt innrømmet å kysse en annen jente, så han bør forstå at det vil oppstå tvil i tiden etterpå, spesielt når du oppdager småting som ikke så lett kan forklares.

Jeg tror du vil slite litt hvis du ikke får klarhet i dette, og som en annen en har påpekt, så kan dine egne tanker være verre enn virkeligheten.

Og hvis han er utro, så må du ta det derifra, for du kan jo ikke feie dette under teppet og satse på at han skal slutte å være utro.

Hvis han avslutter forholdet pga noen oppklarende spørsmål fra deg, så kan han jo umulig elske deg.

Det var godt å høre. Men han bør jo se på meg som rar hvis han skjønner at jeg vet og jeg allikevel ikke sier noe..

Sånn som det er nå føler jeg for å vise kjærlighetene min ekstra mye - jeg vil at han skal vite hva han har. Er det dumt av meg? Det føles feil om jeg skal trekke meg unna og la han ha det vondt og sånn, selv om han sårer meg, så trenger ikke jeg å såre ham også..

Jeg tror du er redd for at hvis du røper at du vet, vil dette kunne utløse en krangel eller "den store samtalen". Og du frykter at utfallet av dette kan bli et brudd.

Dermed vil du heller late som ingenting, og du vil ikke at han skal merke noe på deg.

Hvis du har tenkt nøye gjennom dette og at du vil bli hos ham uansett, er dette ditt valg.

Men pass nå på at du ikke utsletter deg selv helt. Og det kan også slite på deg hvis du til enhver tid skal tenke på at han ikke må merke at du vet noe.

Derfor: Hvis du skal unngå konfrontasjon, bør du prøve å skyve vekk tanken på utroskapen hans. Fokuser på å vise kjærlighet.

Men helt ærlig: Jeg tror ikke dette går. Du omtaler deg selv som såret og bedratt. Du tar ikke lett på dette. Du har det vondt, og er altfor opptatt av at han ikke skal bli såret.

Og framfor alt er du forferdelig redd for å miste ham. Jeg skjønner det.

Men enten må du sette en strek over det som har skjedd, eller så må du konfrontere ham.

Du spurte om andre har opplevd dette.

Vel, jeg kunne ha gjort det, for å si det sånn. Eksen min var utro i flere år, og det samme var jeg. Ekteskapet hadde utviklet seg til vennskap, og sexlivet var dødt.

Da jeg oppdaget hva han holdt på med, ble jeg plutselig interessert i mannen min igjen seksuelt, så jeg gjorde det slutt med min elsker og var villig til å tilgi. Vi var på en måte skuls, og like svikefulle begge to.

Men det skar seg. Han ønsket å satse på den nye. Som for øvrig backet ut, og det ble slutt mellom dem like etter at vi ble separert.

Litt av en suppe.

Gjest Heitra

Siden du skriver at du ikke kommer til å gå fra han uansett, så kan du vel bare la være å si noe da? Men jeg ville jo tenkt meg om litt.. Hvis han har en annen, så betyr det at noe i deres forhold. Har han det bra med deg siden han trenger andre?

jeg hadde kastet han rett ut! hadde det vært snakk om engangs fyllerør, så hadde jeg kanskje vurdert forholdet. men fire mnd. . Da hadde det vært ut selv om jeg hadde elsket han. Og grunnen er at jeg ikke kunne stolt på han igjen og da ville forholdet blitt vanskelig..

Gjest syv søstre

Kan jeg forresten spørre hvordan du fant dette ut? Og hvordan du tok det opp?

Så en melding på mobilen hans (ved en tilfeldighet altså - har aldri tidligere sett på meldinger på hans mobil). Den meldingen sa alt jeg trengte å vite. Og bekreftet den gufne følelsen jeg hadde hatt en stund.

Spurte han rett ut om han var utro for å få det bekreftet av ham - ville høre ham si ordene.... Han innrømmet det, men løy først og sa at de ikke hadde hatt sex. Men det hadde de hatt...selvsagt...Fant det ut senere ved å presse ham litt..Alt raste inni meg.

Jeg har forstått at det er vanlig å lyve om utroskap når man er utro....Men, når man blir tatt med buksene nede, er det vanskelig å komme unna med usannheter....

Gjest Bedratta

Henger fortsatt i. Har ikke tatt dette opp med han, jeg klarer det ikke. Føler at ting har ordnet seg litt mer nå, men innvendig er jeg fortsatt knust. Det er vår og over alt hvor man ferdes ser man lykkelige og nyforelskede par, mens jeg selv er litt ulykkelig, men fortsatt ikke i tvil om hva jeg vil

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...