Gå til innhold

Kroppshårproblem!

Anbefalte innlegg

Gjest huffamej
Skrevet

Jeg var så dum å begynne å barbere bena mine (legger og lår) da jeeg var gravid, syns det ble så mørkt og mye da!

Det har resultert i at jeg må barbere meg hver dag hvis jeg ikke vil "skarape" opp samboeren med hårstubber!!!

Dette plager meg veldig! Det ser helt forferdelig ut og... Mange røde nupper og skjeggvekst på bena er ikke lekkert...

Jeg har fått store psykiske problemer av dette, tenker ikke på annet. Ikke har vi noe særlig sex lenger og ikke kler jeg av meg på sommeren, kan aldri gå med shorts eller skjørt og jeg nekter plent å bade med mine to små barn!

Jeg angrer så masse på at jeg begynte!!!!

Noen med gode tips til meg?

Sånn voksfjerning, hvor lenge varer det? Og vil det ta alt...? Er det ikke sånn at noen hår alltid er i hvilefasen slik at det vil bli skjeggete etter en kort tid igjen???

Laser blir desverre forr dyrt! Er det forressten noe man kan få dekket på noen måte på trygdekontoret når det er så sjenerenes?

Håper det er noen som kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
Gjest voksing
Skrevet

barbering gir stubber, mens ved voksing røskes det ut ved rota. Dvs at det tar mye lengre tid før det vokser ut igjen, og du får ikke slike harde stubber.

Ulempen med voksing er at du må la det vokse ut noen mm før du kan vokse. Men til gjengjeld blir hårene mykere og tynnere for hver gang du gjør dette.

Skrevet

Hvis du har fått store psykiske problemer av dette, du ikke tenker på annet, ikke har sex lenger og ikke kler av deg på sommeren og nekter å bade med dine to små barn på grunn av noen skarve nupper på leggene, da tror jeg nesten ikke vi kan hjelpe deg. En psykolog kan kanskje hjelpe deg bedre enn oss.

Gjest huffamej
Skrevet

Hvis du har fått store psykiske problemer av dette, du ikke tenker på annet, ikke har sex lenger og ikke kler av deg på sommeren og nekter å bade med dine to små barn på grunn av noen skarve nupper på leggene, da tror jeg nesten ikke vi kan hjelpe deg. En psykolog kan kanskje hjelpe deg bedre enn oss.

Takk for oppmuntringen!

Du fikk nok ikke hele historien her, det stikker litt dypere enn noen nupper på leggene..

Men det er helt ok, jeg skjønner at det ikke er lett for andre som ikke har problemet selv og forstå, men svaret ditt var kanskje litt uggent eller???

Men for all del, hvis du føler deg bedre av å svare folk sånn så må du bare fortsette med det:o)

Skrevet

Takk for oppmuntringen!

Du fikk nok ikke hele historien her, det stikker litt dypere enn noen nupper på leggene..

Men det er helt ok, jeg skjønner at det ikke er lett for andre som ikke har problemet selv og forstå, men svaret ditt var kanskje litt uggent eller???

Men for all del, hvis du føler deg bedre av å svare folk sånn så må du bare fortsette med det:o)

Det var ikke meningen å være ufin, men innlegget hørtes bare så usannsynlig ut. Nupper på leggene hørtes ut som en bagatell, og det er tydelig at det er andre ting som ligger bak, ja.

Beklager den skarpe tonen.

Gjest huffamej
Skrevet

barbering gir stubber, mens ved voksing røskes det ut ved rota. Dvs at det tar mye lengre tid før det vokser ut igjen, og du får ikke slike harde stubber.

Ulempen med voksing er at du må la det vokse ut noen mm før du kan vokse. Men til gjengjeld blir hårene mykere og tynnere for hver gang du gjør dette.

Kanskje jeg skal prøve det, sånn ordentlig, på en klinikk eller noe...

Har prøvd voksing selv, hjemme, men syns ikke det funket noe særlig, kom like fort tilbake det gitt:o(

Har surfet litt rundt og ser at det faktisk ikke er sååå dyrt med voksing i salong!

Det er verdt forsøket...

Og det er vel kanskje sånn at når man har gjort det noen ganger er det mykt igjen eller? Slik at jeg kanskje ikke trenger hver mnd resten av livet:o)

Skrevet

Takk for oppmuntringen!

Synes ikke svaret til Ugga Bugga var guffent. Hvis du har "store psykiske problemer", så sier det seg selv at du bør kontakte en fagperson fremfor å spørre om råd på et åpent forum. I det minste bør du poste det på forum for psykiatri.

"............................................."

Gjest huffamej
Skrevet

Det var ikke meningen å være ufin, men innlegget hørtes bare så usannsynlig ut. Nupper på leggene hørtes ut som en bagatell, og det er tydelig at det er andre ting som ligger bak, ja.

Beklager den skarpe tonen.

Det er helt greit det, jeg tåler det, og jeg skjønner at det kanskje høres litt sutrete ut, det fins værre ting i verden! Har opplevd det og jeg:o)

Men det er bare at dette faktisk er ett større problem enn man tror når man ikke skjemmes av det selv, det går veldig på selvbildet og det er ganske så sårt det...

Men jeg får vel se hva jeg kan få av tips her, kanskje er det noen som har hatt samme problem og virkelig har en løsning til meg?? Det er jo lov å håpe:o)

Gjest huffamej
Skrevet

Synes ikke svaret til Ugga Bugga var guffent. Hvis du har "store psykiske problemer", så sier det seg selv at du bør kontakte en fagperson fremfor å spørre om råd på et åpent forum. I det minste bør du poste det på forum for psykiatri.

"............................................."

:o) Litt enig med deg faktisk...

Det var vel kanskje litt overdrevet... men for MEG er det en ganske stor PSYKISK PÅKJENNING da, var det bedre??

Tror ikke jeg trenger noen psykolog for dette, han/hun kunne ikke løst mitt hårproblem! Hadde bare håpet at noen i samme situasjon kanskje hadde noen gode tips jeg...

Noen ganger lurer jeg på hvorfor folk som ikke har noe relevant å komme med i det hele tatt gidder å svare??? Hm... men vi er jo forskjellige:o)

Gjest voksing
Skrevet

Kanskje jeg skal prøve det, sånn ordentlig, på en klinikk eller noe...

Har prøvd voksing selv, hjemme, men syns ikke det funket noe særlig, kom like fort tilbake det gitt:o(

Har surfet litt rundt og ser at det faktisk ikke er sååå dyrt med voksing i salong!

Det er verdt forsøket...

Og det er vel kanskje sånn at når man har gjort det noen ganger er det mykt igjen eller? Slik at jeg kanskje ikke trenger hver mnd resten av livet:o)

Hjemmevoksing krever en god del mer trening, pluss at det er vanskelig å komme til overalt. Men uansett gir voksing i salong gir mye bedre resultat enn hjemmevoksing. Men du kan jo kanskje ta hjemmevoksing innimellom etterhvert, for å spare tid.

Jeg har aldri hatt behov for å fjerne hår på låra, så det som gjelder for mine legger gjelder kanskje ikke likt for dine. Men min erfaring er at det etter flere voksinger blir mindre og mindre som skal fjernes, men helt borte blir det ikke. Uansett blir det ikke stubber.

Skrevet

:o) Litt enig med deg faktisk...

Det var vel kanskje litt overdrevet... men for MEG er det en ganske stor PSYKISK PÅKJENNING da, var det bedre??

Tror ikke jeg trenger noen psykolog for dette, han/hun kunne ikke løst mitt hårproblem! Hadde bare håpet at noen i samme situasjon kanskje hadde noen gode tips jeg...

Noen ganger lurer jeg på hvorfor folk som ikke har noe relevant å komme med i det hele tatt gidder å svare??? Hm... men vi er jo forskjellige:o)

Problemet er jo at vi som svarer ikke vet hva som vil oppfattes som relevant av trådstarter.

Gjest huffamej
Skrevet

Hjemmevoksing krever en god del mer trening, pluss at det er vanskelig å komme til overalt. Men uansett gir voksing i salong gir mye bedre resultat enn hjemmevoksing. Men du kan jo kanskje ta hjemmevoksing innimellom etterhvert, for å spare tid.

Jeg har aldri hatt behov for å fjerne hår på låra, så det som gjelder for mine legger gjelder kanskje ikke likt for dine. Men min erfaring er at det etter flere voksinger blir mindre og mindre som skal fjernes, men helt borte blir det ikke. Uansett blir det ikke stubber.

Takk for svar:o)

Nei, jeg skjønner at det ikke blir helt borte, men at stubbene blir borte er da i det minste noe! At det kan komme ut som dun igjen, som det en gang var...

Det er lårene som er verst, føler liksom at det flir så feil å ha stubber på lårene!

Leggene er mer vanlig på en måte...

Jeg skal bestille meg en time til voksing i morgen den dag jeg faktisk:o)

Gjest huffamej
Skrevet

Problemet er jo at vi som svarer ikke vet hva som vil oppfattes som relevant av trådstarter.

Jeg bad jo om tips/råd til en konkret problemstilling, så det burde ikke være så vanskelig å forstå det:o)

Skrevet

Hvis JEG var deg, ville jeg latt håret på beina gro godt ut og så vokset.

Jeg hadde MYE hår, svart og ganske kraftig. Også det et resultat av barbering. Nå bruker jeg slike strips ca hver 4. uke om sommeren og ca hver 8. uke om vinteren. Det holder bra. Håret må ha litt lengde før det kan blir med, men det er ikke noe problem.

Sikkert lurt å bruke salong innimellom om man virkelig sliter, de gjør det sikkert penere.

Også kan du jo ønske deg laserbehandling til en rund bursdag, vet du!

Skrevet

Vet alt om idiotiske hår!

Noe som utrolig nok funker bra, er dette: http://www.velvettouch.no/forside.asp

Men jeg syns det er KJEDELIG for det tar å utrolig lang tid, så jeg lurer på å begynne å vokse i salong igjen. Har det sånn at jeg må barbere leggene både morgen og ettermiddag på sommeren dersom jeg skal vise meg bar-legget både tidlig og sent... Slitsomt!

Syns det funket bra å vokse, men var jeg deg (og prøver å si det til meg selv og!!) så ville jeg begynt NÅ sånn at leggene er vant til å bli vokset når sommeren kommer.

Gjest huffamej
Skrevet

Hvis JEG var deg, ville jeg latt håret på beina gro godt ut og så vokset.

Jeg hadde MYE hår, svart og ganske kraftig. Også det et resultat av barbering. Nå bruker jeg slike strips ca hver 4. uke om sommeren og ca hver 8. uke om vinteren. Det holder bra. Håret må ha litt lengde før det kan blir med, men det er ikke noe problem.

Sikkert lurt å bruke salong innimellom om man virkelig sliter, de gjør det sikkert penere.

Også kan du jo ønske deg laserbehandling til en rund bursdag, vet du!

Ser ut for at voksing er tingen!

Men jeg har da gjort dette før, je får det ikke til... Sitter igjen masse og jeg klarer det bare ikke!

Kanskje de på salongen kan gi meg ett lite kurs, jeg får følge godt med:o)

Gjest anonym hårfull jente, men likevel lykkelig
Skrevet

Jeg nekter å tro at din hårvekst er verre enn min. Jeg ser ut som en mann fra bikinilinjen og ned. Jeg barberer meg om sommeren, men gidder ikke alltid om vinteren. Jeg får ikke psykiske problemer av det for jeg vet at det er helt normalt. MANGE har det sånn.

Får du det dekt så kommer jeg til å leke at jeg har store problemer med det.(Slik at også jeg kan få det dekt) Klart det sjenerer meg, men derifra og til psykiske problemer er det langt.

Min mann er heldigvis jordnær og skjønner at damene på film og i blader ikke er som gjennomsnittet, han elsker meg og vil ha sex med meg samma hvor mye hår jeg har både her og der. Jeg er glad jeg har en fornuftig mann!!!!

Gjest anonym hårfull jente, men lykkelig likevel
Skrevet

Takk for oppmuntringen!

Jeg har store hårproblemer, men skjønner ikke at man kan få psykiske problemer av det.

Skrevet

Ser ut for at voksing er tingen!

Men jeg har da gjort dette før, je får det ikke til... Sitter igjen masse og jeg klarer det bare ikke!

Kanskje de på salongen kan gi meg ett lite kurs, jeg får følge godt med:o)

Men bruker du slik voks som skal varmes og smøres på, eller bruker du slike engangs-strips?

Jeg bruker bare Weet sine, funker bra de på/for meg. Tar skikkelig runde en dag, og tar "finpuss" et par dager etterpå; ser ikke alt når jeg driver på første gangen.

Gjest voksing
Skrevet

Men bruker du slik voks som skal varmes og smøres på, eller bruker du slike engangs-strips?

Jeg bruker bare Weet sine, funker bra de på/for meg. Tar skikkelig runde en dag, og tar "finpuss" et par dager etterpå; ser ikke alt når jeg driver på første gangen.

Engangsstripsene liker ikke jeg. synes det er vanskelig å få med alt da - blir ofte hår sittende igjen med klissete voks på.

Liker best voks som varmes opp og strykes på og deretter dras av med papir- eller stoffstrips.

Men dette krever litt trening. Nå tar jeg det meste med dette, men litt vanskelig på baksiden av leggene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...