Gjest terrified Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Jeg og mannen min ønsker oss barn. Hele tida jeg har hatt mensen, har den vært regelmessig som ei klokke. Jeg har også hatt svært lite smerter i forbindelse med mensen. Da vi bestemte oss for å få barn, slo mensen seg imidlertid helt vrang. Den ble uregelmessig og smertefull. Jeg har også testa med ClearPlan _hver dag_ i tre måneder, uten resultat. (En venninne som er apotektekniker har sjekket at jeg gjør det riktig, og teststreken kommer opp hver gang, men jeg får altså ikke resultat). Jeg er svært engstelig av type, bekymrer meg veldig - for at jeg ikke skal bli gravid, for at vi ikke skal klare å ta vare på barnet, for at økonomien ikke skal strekke til osv. Kan jeg påvirke systemet slik at det ikke virker ved å være så nervøs, eller er det andre årsaker? Jeg mistenker også at jeg har PCO. Er ca 10 kilo overvektig ("pærefasong"), og er svært plaget av kviser. Har imidlertid ikke mer enn gjennomsnittlig behåring på kroppen, og håret på hodet er kjempetykt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22790-kan-befruktningsdyktigheten-p%C3%A5virkes-psykisk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Det er ikke uvanlig at psykiske påkjenninger har innvirkning på menssyklus. Når vi bekymrer oss, er stressa, deprimert eller generelt i ubalanse, er det ikke sjelden at eggløsning uteblir. Jeg synes du skal ta det opp med din lege, og kanskje er det lurt å ta regelmessige blodprøver for å kartlegge hormonprofilen din. Samtidig bør dere prøve å legge barneplanene litt til side. Jeg mener ikke å si at dere skal la være å satse på å få barn, men prøve å tone ned forventningene en smule, så kroppen din kan få "litt fri". Jeg vet om flere som har blitt gravide etter at de fikk et annet prosjekt å konsentrere seg om, f.eks. flytting, ny jobb, hund eller en ny hobby. Det er ikke få som vil underskrive på at de først ble gravide når de sluttet å konsentrere seg så mye om temaet. Selvfølgelig skal man elske og ha ubeskyttede samleier, men temaet må ikke hele tiden bli graviditet. Husk at du har hatt regelmessig mens i mange år, så det er ikke så stor grunn til å anta at det skulle være noe galt med deg. Lykke til videre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22790-kan-befruktningsdyktigheten-p%C3%A5virkes-psykisk/#findComment-97171 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.