Gjest Kendra Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Det er mulig dette spørsmålet er blitt spurt mange ganger,men jeg spør igjen. Hvor mye må man gi i konfirmasjonsgave til en mann er fadder til? 0 Siter
Gjest 500 Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Kommer an på hvor nær kontakt du har med fadderbarnet i dag, hvordan din økonomi er, og hva du har lyst til. Det er ingen krav, og spesielt ingen krav om at det skal være penger. Selv om konfirmanten sier hun / han ønsker seg penger, står man helt fritt til å gi noe annet, ikke minst fordi hvis man får noe fint til konfirmasjonen, er det noe man setter pris på også senere. Synes du det er vanskelig å bestemme hvor kostbar gave man skal gi, vil en gave (ting eller opplevelse) være lettere enn en bestemt pengesum, som lar seg mye lettere "måle" i forhold til andre pengegaver osv. Man kan også spleise med noen (selv om disse ikke er faddere), så man får råd til en større gave (turutstyr som sekk, telt osv er populære gaver). 500 - 1000 er kanskje vanlig, hvis man har normalt god økonomi? 0 Siter
Speak Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Tror vi kommer til å gi 600,-. Gubben er onkel + fadder, men det er til hans ex-familie. Han og vesla skal dra, jeg har lovt meg bort et annet sted. 0 Siter
Gjest Kendra Skrevet 24. april 2006 Skrevet 24. april 2006 Tror vi kommer til å gi 600,-. Gubben er onkel + fadder, men det er til hans ex-familie. Han og vesla skal dra, jeg har lovt meg bort et annet sted. Vi er også onkel og tante til han i tillegg til fadder. 0 Siter
Gjest kirsebær Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Vi gav for et par år siden kr 600.Er tante og onkel, men ikke fadder. Vet ikke hvor mye ekstra en må gi når en er fadder. 0 Siter
Speak Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Vi er også onkel og tante til han i tillegg til fadder. Jeg er jo ikke tante. Hans ex er tante. Vet ikke helt om han egentlig kan kalle seg onkel ettersom de skilte seg for over 12 år siden, men barna kaller han onkel alievel:-) Så det blir jo ikke helt samme situasjon, men kanskje en pekepinn alikevel:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.