Gå til innhold

Hvor mye i gave?

Anbefalte innlegg

Gjest Kendra
Skrevet

Det er mulig dette spørsmålet er blitt spurt mange ganger,men jeg spør igjen.

Hvor mye må man gi i konfirmasjonsgave til en mann er fadder til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor nær kontakt du har med fadderbarnet i dag, hvordan din økonomi er, og hva du har lyst til.

Det er ingen krav, og spesielt ingen krav om at det skal være penger. Selv om konfirmanten sier hun / han ønsker seg penger, står man helt fritt til å gi noe annet, ikke minst fordi hvis man får noe fint til konfirmasjonen, er det noe man setter pris på også senere.

Synes du det er vanskelig å bestemme hvor kostbar gave man skal gi, vil en gave (ting eller opplevelse) være lettere enn en bestemt pengesum, som lar seg mye lettere "måle" i forhold til andre pengegaver osv.

Man kan også spleise med noen (selv om disse ikke er faddere), så man får råd til en større gave (turutstyr som sekk, telt osv er populære gaver).

500 - 1000 er kanskje vanlig, hvis man har normalt god økonomi?

Skrevet

Tror vi kommer til å gi 600,-. Gubben er onkel + fadder, men det er til hans ex-familie. Han og vesla skal dra, jeg har lovt meg bort et annet sted.

Gjest Kendra
Skrevet

Tror vi kommer til å gi 600,-. Gubben er onkel + fadder, men det er til hans ex-familie. Han og vesla skal dra, jeg har lovt meg bort et annet sted.

Vi er også onkel og tante til han i tillegg til fadder.

Gjest kirsebær
Skrevet

Vi gav for et par år siden kr 600.Er tante og onkel, men ikke fadder. Vet ikke hvor mye ekstra en må gi når en er fadder.

Skrevet

Vi er også onkel og tante til han i tillegg til fadder.

Jeg er jo ikke tante. Hans ex er tante. Vet ikke helt om han egentlig kan kalle seg onkel ettersom de skilte seg for over 12 år siden, men barna kaller han onkel alievel:-)

Så det blir jo ikke helt samme situasjon, men kanskje en pekepinn alikevel:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...