Gå til innhold

navn, ja igjen...

Anbefalte innlegg

Gjest Dannnte
Skrevet

venter en liten pike til sommeren, og lurer derfor på noen navn samt hva dere dolere mener?

Her er lternativene:

-Sofia

-Eva

-Stina

-Margareta/margareth

-Åshild

-Elizabeth

tusen takk på forhånd for alle innspill:)

Videoannonse
Annonse
Gjest fine navn alle sammen
Skrevet

Eva er veldig fint. Margareta synes jeg er en tung variant på norsk, a-en i midten kan godt fjernes, Margaret er fint. Kan navnet skrives på "norsk", synes jeg det er best hvis man ikke har familiære grunner til å velge Z i stedet for S i Elisabeth osv. Men ikke til det ekstreme, man kan godt slutte med en h hvis man synes det ser riktigst ut.

Skrevet

Dette blir jo bare personlig synsing da:

Sofia - jeg synes Sofie er penere. Vurderte faktisk Sofie som andre fornavn til Snuppa mi.

Eva - Helt greit.

Stina - Liker det kjempegodt!

Margareta/margareth - Mitt absolute favorittnanvn er Margrete, litt lettere enn Margareta kanskje?

Åshild - Nja...

Elizabeth - med s i såfall, ikke z.

Skrevet

Elisabeth hvis dere skriver det med s istedenfor z.

Ellers Sofia.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg synes Elisabeth er veldig fint (med s). Jeg synes også Sofia er fint men Sofie er penere. De andre er ikke helt min smak.

Skrevet

Margareth og Elisabeth (med S)synes jeg er fint.

Skrevet

Elisabeth med S er det fineste navnet jeg vet. Med Z virker det litt "jålete" og rart. Men smak og behag.

Skrevet

Var fine navn..men ville valgt elisabeth istedet for elizabeth..

Skrevet

Sofia og Stina synes jeg er fine navn:)

Elizabeth, da ville også jeg byttet ut z med s.

Er også enig i a kanskje Sofie er enda finere enn Sofia.

Lykke til:)

Vennlig hilsen,

Mista nikket
Skrevet

Ville lagt til Anne eller Hanne i tillegg til Sofie. Eller Hannah Sofia eller Anna Sofia.

Bare et forslag

Skrevet

-Sofia - Fint

-Eva -Tja

-Stina . litt for svenskt for min smak. Synes at Stine er vel så fint.

-Margareta/margareth - Nei.

-Åshild - Litt gammelmodig og tungt.

-Elizabeth - fint, dersom det skrives med s. Å forvanske navn med z skaper bare irriterende problemer - som at barnet alltid må "presentere" seg som "Elizabeth med Z" dersom noen skal skrive navnet hennes. Dessuten er det tullete jåleri, etter min smak :-)

Gjest hallow :o)
Skrevet

Har en kjempesnill og søt venninne som heter Margareth. Navnet er ikke så mye brukt, veldig pent og gir meg gode assosiasjoner. Bruk det !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...