Gå til innhold

Hvorfor trener han?

Anbefalte innlegg

Gjest kjæresten
Skrevet

Jeg er i et avstandsforhold og har kjent kjæresten min i mange år (før vi ble sammen)i løpet av disse årene har jeg fått opp selvtillitten hans (som var middels). Og jeg elsker hver milimeter av kjæresten min.

Før kunne vi sitte i telefonen i timevis på kvelden,men nå er det slutt på dette for han har begynt å trene når vi begge har fri. Dette aksepterer jeg. Men det jeg ikke kan forstå er hvorfor han trener så mye og er blitt så opptatt av store muskler.Han vet veldig godt at jeg elsker han høyt og at jeg liker han som han er. Jeg har heller aldri sagt noe negativt om kroppen hans. Det at han trener er ikke løgn,for jeg har mang en gang ringt og forstyrret midt i treningen.

Nå lurer jeg på hvorfor han trener så mye. Er det rett og slett fordi selvtillitten har blitt så god at han har funnet ut av at han kan få noe som er bedre enn meg, bare han trener? Han har jo ingen grunn til å trene for meg. Eller er det bare slik dere gutter/menn blir,når dere får dere en kjæreste?? Det hører med at jeg er 22 og at han er 26. Tusen takk til de som kan svare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er gøy å trene, og man får mer overskudd.

That's it.

Gjest kjæresten
Skrevet

Det er gøy å trene, og man får mer overskudd.

That's it.

beklager,men jeg kjøper ikke den :-) Han har blitt entydig muskelfiksert. Overskudd og slike ting er aldri blitt nevnt. Og jeg tør ikke å spørre om han trener FOR noen iden han er så opptatt av muskler,for da regner jeg med at jeg fornærmer han. Derfor spør jeg her.

Skrevet

beklager,men jeg kjøper ikke den :-) Han har blitt entydig muskelfiksert. Overskudd og slike ting er aldri blitt nevnt. Og jeg tør ikke å spørre om han trener FOR noen iden han er så opptatt av muskler,for da regner jeg med at jeg fornærmer han. Derfor spør jeg her.

Hvor ofte og hvor lenge av gangen trener han da? "Mye" er et vidt begrep.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Tja... Umulig å si. Men han prioriterer dette høyere enn deg. Gutter prater ofte ikke så mye somjenter, kanskje det ble litt vel mye telefonprating. Kanskej han får adrenalinkick som han er blitt avhegig av. Kanskje han vil være mer sammen med gutta. Spør ham davel?

Gjest kjæresten
Skrevet

Hvor ofte og hvor lenge av gangen trener han da? "Mye" er et vidt begrep.

Sant, det. I prinsippet ikke slik overdrevent mye,men nok til at det går utover all daglig fritid.Spesielt den tiden som vi før brukte i telefonen,for våre jobber kræsjer litt med den andre (jeg slutter klokken ni på kvelden) og han trener på et døgnåpent sted mellom klokken ni og elleve (slik i snitt) hver eneste dag. Blir som regel minst to timer daglig. Da er han ikke hjemme før tolv (på grunn av reisevei og dusjing) Og da er det naturlig nok litt for sent for oss å sitte i telefonen.Da er vi begge slitne.

Skrevet

Mange trener rett og slett fordi det gir dem velvære.

Skrevet

Mange som begynner å trene, og får et kick av det når musklene begynner å vokse etc. Umulig utifra det lille du skriver å vite noe om intensjonene hans utover det at han liker å trene, eller kanskje også gjør det for din skyld?...men du virker jo litt paranoid, noe som kansje er berettiget, men umulig å svare på utifra det lille du skriver...for det finnes jo selvsagt folk som er såpass kyniske at de er sammen med ei til de "finner seg noe bedre". Har selv snakket med en som har sagt dette. Men regner jo med at du har lært han å kjenne og kjenner hans moralske holdninger....

Gjest kjæresten
Skrevet

Tja... Umulig å si. Men han prioriterer dette høyere enn deg. Gutter prater ofte ikke så mye somjenter, kanskje det ble litt vel mye telefonprating. Kanskej han får adrenalinkick som han er blitt avhegig av. Kanskje han vil være mer sammen med gutta. Spør ham davel?

Takk for svar. Et fornuftig et også. Men skulle gjerne hatt flere forslag,for saken er den at han er nesten daglig med gutta etter jobb (mens jeg selv jobber).

Og litt telefonprat i ny og ne er vel ikke så mye å forlange av en kjæreste som man kun møter to helger i måneden? (men som sagt aksepterer jeg på sett og vis selve treningen og mindre telefonprat),synes bare at det er underlig at han er så opptatt av å få muskler,når han vet at jeg er glad i han nøyaktig som han er.

Gjest kjæresten
Skrevet

Mange som begynner å trene, og får et kick av det når musklene begynner å vokse etc. Umulig utifra det lille du skriver å vite noe om intensjonene hans utover det at han liker å trene, eller kanskje også gjør det for din skyld?...men du virker jo litt paranoid, noe som kansje er berettiget, men umulig å svare på utifra det lille du skriver...for det finnes jo selvsagt folk som er såpass kyniske at de er sammen med ei til de "finner seg noe bedre". Har selv snakket med en som har sagt dette. Men regner jo med at du har lært han å kjenne og kjenner hans moralske holdninger....

Hmmmm... kick er en god beskrivelse av treningen hans. Så der er du nok inne på noe. Virker som om han er hektet. Når det gjelder intensjonene,så er jeg like mye i tvil som deg. Kan jo hende at han ble sammen med meg,fordi det "passet seg slik", hvis du skjønner. Er det mange gutter som er slik? Ville eksempelvis du ha greid å være så kynisk?

Skrevet

Sant, det. I prinsippet ikke slik overdrevent mye,men nok til at det går utover all daglig fritid.Spesielt den tiden som vi før brukte i telefonen,for våre jobber kræsjer litt med den andre (jeg slutter klokken ni på kvelden) og han trener på et døgnåpent sted mellom klokken ni og elleve (slik i snitt) hver eneste dag. Blir som regel minst to timer daglig. Da er han ikke hjemme før tolv (på grunn av reisevei og dusjing) Og da er det naturlig nok litt for sent for oss å sitte i telefonen.Da er vi begge slitne.

To timer om dagen synes jeg høres mye ut. Han har vel hørt at det er sunt med en hviledag innimellom.

Desverre er det slik at menn gjerne har et mindre behov for å snakke med kjæresten enn kvinner har. Jeg lever også i et (delvis) avstandsforhold. Er du vant til flere timer i telefonen daglig skjønner jeg godt du ikke liker nedskjæring til nærmest null. Han burde sette av litt tid også til deg.

Gjest staedtler
Skrevet

Går ut i fra at han trener for noe annet enn bare store muskler. Hvis ikke, har han SVÆRT lite peiling på trening hvis han trener to timer daglig.

(Hvilket i seg selv ikke nødvendigvis er kjempemye, jeg er oppe i 15-20 timer i uka i ressursperiodene. Men det gjelder jo rett under eliten, da.)

Gjest kirsebær
Skrevet

Takk for svar. Et fornuftig et også. Men skulle gjerne hatt flere forslag,for saken er den at han er nesten daglig med gutta etter jobb (mens jeg selv jobber).

Og litt telefonprat i ny og ne er vel ikke så mye å forlange av en kjæreste som man kun møter to helger i måneden? (men som sagt aksepterer jeg på sett og vis selve treningen og mindre telefonprat),synes bare at det er underlig at han er så opptatt av å få muskler,når han vet at jeg er glad i han nøyaktig som han er.

Hvis dere bare er sammen et par helger i måneden, så kan du jo ikke styre hva han driver med imellom helgene dessverre.

Til trøst kan jeg si at, selv om jeg ikke er mann, så har jeg vært treningshekta. Begynte jeg å trene først da jeg var tretti. Jeg ble helt hektet da jeg så hva det gjorde med kroppen. Hvor fin den ble. Jeg trente for meg selv, ikke for mannen min og ikke for å få en ny mann. hehe...

Har kjæresten din hatt andre kjærester da? Vær glad han trener isteden å fly med andre kvinns iallefall!

Skrevet

Jeg har alltid trent tre til fire ganger i uken - uansett om jeg har hatt kjæreste eller ei.

Årsaken til at jeg trener er fordi det gir meg økt velvære og trivsel, og etter å ha holdt på med dette i over 25 år nå - så er jeg veldig glad for at jeg har gjort det, og at jeg fortsatt gjør det.

At din kjæreste har startet med det nå kan jo være en ren tilfeldighet? En gang må man jo starte....

Jeg vil tippe at han gjør dette for sin egen skyld - ene og alene.

Men selvfølgelig kan det for noen "ta litt av" slik at man bruker for mye tid på det, og blir for opphengt av det. Det gjelder ofte de som ønsker å "bygge" mye muskler, og som kommer inn i et miljø der det er målet.

Alt som blir for ekstremt har som regel noen negative sider. Og hvis han trener mer enn 4-5 dager i uken (og mer enn halvannen til to timer hver gang) og samtidig lar treningen gå forann alt annet, så kan det være slitsomt for partneren.

Men uansett er jeg ganske så sikker på at han gjør dette ene og alene for sin egen skyld, og ikke for noen annen årsak.

Skrevet

Han har fått seg en hobby, og det må du akseptere.

Men det å snakke i timesvis på telefonen har aldri vært min greie, så det er mulig jeg ikke klarer å sette meg inn i problemstillingen. Dere kan jo kommunisere på andre måter (SMS, mail). Det er litt drøyt å forlange at han ikke skal gjøre annet på kvelden enn å vente på telefon fra deg.

Og det at han trener er selvsagt ikke noe bevis på at han er utro, eller at han har planer om å dumpe deg til fordel for en annen dame.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...