Gå til innhold

Hvordan lage et stort bilde?

Anbefalte innlegg

Gjest Lundby
Skrevet

Er det noen kreative personer her som kan hjelpe meg..?? Jeg har lyst på et skikkelig stort bilde på stua og vet nøyaktig hvilke farger jeg ønsker. Men, å kjøpe et slikt bilde koster så fryktelig mye... Jeg ønsker derfor å lage et selv, hvis det er mulig. Men - hvordan? Hva skal jeg bruke for type materialer? Hvordan kan jeg male noe (type abstrakt) uten å være veldig kunstnerisk? Osv..

Noen som kan komme med forslag - jeg er åpen for alt, men det må jo ikke bli så veldig dyrt da..! ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ojle eller acrylmaling, bruk stor bred pensel eller kredittkort. Så lager du en bagrunnsfarge og noen striper vannrett og loddrett. Du kan jo øve deg på et ark først!

Gjest sol etter regn
Skrevet

Du kan kjøpe et stort lerret, (eller kanskje lage selv?; stifte lerret på lister *kremt* dette kan jeg egentlig ingenting om..hehe).

Jeg syns både olje og akrylmaling er veldig lett å male med, olje blir kanskje "finest"?

Eksperimenter gjerne med farger og former på et ark først. Tenk ut hva slags materiale du kan bruke for å få frem en spesiell teknikk.

Det er UENDELIGE muligheter.

Du kan bruke mange ulike pensler, spatel, svamp, tau, kniv mm. til å påføre malingen med.

Du kan sprute/prikke eller tømme/renne maling i striper over det ferdige resultatet..

Du kan bruke feks. netting eller ulike sjablonger (kan skjære ut slike selv) og male rundt....

Du kan feste på ulike ting for å skape spennede former i maleriet. Feks. tau, steiner, perler mm.. Glitter/gull/sløvfolie (lignende bladsølv/bladgull?) kan limes på underveis/til slutt..

Ja, mulighetene er mange!! Nå ble jeg inspirert selv... Lykke til! :D

Gjest Lundby
Skrevet

Nå skal jeg jammen lage et bilde! Gleder meg! :o)

Takk for alle kreative forslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...