Gå til innhold

Hvordan slanke seg når man har barn..?

Anbefalte innlegg

Gjest GreteRoede?
Skrevet

Jeg vil gjerne "slanke meg" litt og kunne gjerne gått på noen form for diett. Men jeg føler at det kan bli vanskelig når jeg har barn (2 og 5 år) og selvfølgelig vil spise sammen med de. Jeg syns det blir merkelig å gi de en type mat og så spise noen helt annet selv.. Noen som har prøvd og har noen bra forslag på hvordan jeg skal gjøre? Foruten maten skal jeg også begynne å trene men det er jo litt enklere å forholde seg til enn akkurat det med maten..

Hjelp, please!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Større porsjon med grønnsaker til deg til middag, skjære bort fett på koteletter etc, litt mindre saus, færre poteter, sånt kan du jo fint gjøre sammen med barna.

Salater og omeletter etc. til andre måltider. Lite og ofte, fx knekkebrød el. annet som fint kan inngå i et normalt kosthold.

Mer frukt og grønt generelt.

Skrevet

Kutt ut smør på brødskiva til deg selv, spis kokt skinke eller lignende i stedet for salami. Spis større andel av grønnsaker til middag og skjær vekk det synlige fettet på kjøttet til deg selv. Kutt ut fete sauser (de kan lages godt magre også).

bugge -jenta
Skrevet

Det er ikke vanskelig å slanke seg med barn på G. Roede. Man spiser helt vanlig mat, mye rent kjøtt og fisk. Hovedfokuset der er jo at det skal være vanlig mat

Skrevet

To måter å slanke seg på spise mindre enn det man forbruker av kalorier eller bevege seg mere enn det du inntar av kalorier....ergo du kan spise mere enn før likevel slanke deg så lenge du beveger deg enda mere enn før....så enkelt er det, likevel så vanskelig for mange...hvis du har barn kan du jo forbruker mange kalorier ved å leke...leking der du beveger deg riktignok. Man trenger vel ikke spise så forbaska mye selv om man spiser sammen med barna da. Og hvis man spiser veldig mye selv, er det jo ikke noe lurt å dra de uvanene over på barna..

Skrevet

Det går helt fint. Jeg lager råkost til middagen hver dag da og spiser mindre av det andre. I råkosten har jeg mye forskjellig. Alle andre spiser også mye råkost, slik at hele familien får et bedre kosthold.

Ungene vet ikke at hu mor er på slanker`n når råkosten kommer på bordet.

Det blir endel mer grønt på bordet til brødmåltider også. Jeg pleier å bytte ut vanlig brød med fiberbrød.

Skrevet

Hvorfor kan ikke barna spise det samme som deg, da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...