Gå til innhold

Personlig konkurs???!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal man gjøre?? Min samboer er privat næringsdrivende,og fremtiden ser ikke positiv ut. Trenger GODE råd fra noen som kanskje har vært i samme situasjon,eller om evt. noen som har litt kunnskap rundt dette.. Hvordan man kommer seg best ut økonomisk når man er faretruende nær ved å gå personlig konkurs? Har hørt folk snakke om at man kan få gjeldsanering, men vet lite rundt dette emnet, så trenger gode råd om noen vet..

Ønsker å hjelpe, men kunnskapen er for liten desverre.. Mer informasjon kan gis ved nærmere kontakt,om noen er behjelpelig i en svært fortvilet situasjon..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et viktig, men moralsk kanskje ikke helt bra tiltak, er å føre mest mulig av det en eier over på særeie til partneren. Viktigst er bolig. Ved en konkurs kan fordringshaverne ikke få tak i verdiene som ligger i huset.

Skrevet

Et viktig, men moralsk kanskje ikke helt bra tiltak, er å føre mest mulig av det en eier over på særeie til partneren. Viktigst er bolig. Ved en konkurs kan fordringshaverne ikke få tak i verdiene som ligger i huset.

Det nytter ikke å overføre verdier til sin partner etter at det har begynt å gå utforbakke. Slikt vil en bobestyrer lett kunne finne ut av, og få slike overføringer ugyldiggjort.

Skrevet

Regner med at han har drevet sin virksomhet som personlig firma, og ikke som aksjeselskap? Jeg spør, fordi selv om man har aksjeselskap, så kan man ha garantert for selskapets finansiering slik at man personlig hefter for gjelden i selskapet.

Dersom virksomheten har livets rett, så ville jeg kontaktet alle kreditorer, og bedt om en frivillig akkord, dvs at kreditorene aksepterer å slette f eks 50 % av gjelda.

Skrevet

Gjeldssanering er visstnok en tøff prosess. (Jeg har bare lest om det).

Man skal da gå gjennom økonomien på kryss og tvers og sette opp hvor mye man skal betale tilbake til folk man skylder penger til. Selv får du da veldig lite igjen.

Mener ordningen går over 5 år. Etter det sletter de den gjelda som er igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...