Gjest Boligkjøper´n Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Om man skal kjøpe et hus med utleiemulighet, blir da inntekten av utleiedelen trukket fra beregningen av hvor mye man får ta opp i lån? 0 Siter
keinstein Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Som regel ikke, da det ikke er sikkert du får leid ut. Mye står tomt om dagen. En litt usikker innntekt. Et godt råd: ikke ta med leieinntekten uten å ha sjekket det lokale markedet og hvor attraktivt det er for utleie. To jeg kjenner sitter med skjegget fullt av postkasser. Pengene renner ut fortere enn svint, og potensielle leietakere bare griner på nesa og noen byr halvparten. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Det var da et underlig regnestykke du skisserer? Antakelig kan du få noe høyere lån om huset har utleiedel, hvis det var det du mente. 0 Siter
Gjest Boligkjøper´n Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Det var da et underlig regnestykke du skisserer? Antakelig kan du få noe høyere lån om huset har utleiedel, hvis det var det du mente. Hadde helt hjernteppe så jeg fikk ikke til å skrive det på annen måte. Sorry! 0 Siter
Speak Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Fikk forklart av banken "at de tar hensyn til utleiemuligheten" og at man da kan få litt mer lån. 0 Siter
Speak Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Som regel ikke, da det ikke er sikkert du får leid ut. Mye står tomt om dagen. En litt usikker innntekt. Et godt råd: ikke ta med leieinntekten uten å ha sjekket det lokale markedet og hvor attraktivt det er for utleie. To jeg kjenner sitter med skjegget fullt av postkasser. Pengene renner ut fortere enn svint, og potensielle leietakere bare griner på nesa og noen byr halvparten. Godt råd. Mange får ikke så mye leieinntekter som de hadde tenkt. I tillegg kan må få problemer med faktisk å få inn pengene. (Mange er jo dårlige betalere) Man bør også ta hensyn til at det antagelig ikke er leid ut hele tiden. Det blir ofte noen tomme perioder mens noen flytter ut og andre inn. TA DEPOSITUM. Jeg har gått i fella og ikke gjort det:-( 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Nei, dessverre men de tar det til betraktning 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Som regel ikke, da det ikke er sikkert du får leid ut. Mye står tomt om dagen. En litt usikker innntekt. Et godt råd: ikke ta med leieinntekten uten å ha sjekket det lokale markedet og hvor attraktivt det er for utleie. To jeg kjenner sitter med skjegget fullt av postkasser. Pengene renner ut fortere enn svint, og potensielle leietakere bare griner på nesa og noen byr halvparten. Om du bor sentralt - så står det aldri tomt.. Men selvfølgelig, i utkantene kan det vel det 0 Siter
keinstein Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Godt råd. Mange får ikke så mye leieinntekter som de hadde tenkt. I tillegg kan må få problemer med faktisk å få inn pengene. (Mange er jo dårlige betalere) Man bør også ta hensyn til at det antagelig ikke er leid ut hele tiden. Det blir ofte noen tomme perioder mens noen flytter ut og andre inn. TA DEPOSITUM. Jeg har gått i fella og ikke gjort det:-( Og ikke ta sosialgaranti, i tilfelle må du være forberedt på å pusse opp hvert år eller så. Med sosialgaranti må leia i Oslo være minst 50% høyere enn normalt for å dekke opp vandalisme. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.