Gå til innhold

Hus med utleiemulighet og lån.

Anbefalte innlegg

Gjest Boligkjøper´n
Skrevet

Om man skal kjøpe et hus med utleiemulighet, blir da inntekten av utleiedelen trukket fra beregningen av hvor mye man får ta opp i lån?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som regel ikke, da det ikke er sikkert du får leid ut. Mye står tomt om dagen. En litt usikker innntekt.

Et godt råd: ikke ta med leieinntekten uten å ha sjekket det lokale markedet og hvor attraktivt det er for utleie.

To jeg kjenner sitter med skjegget fullt av postkasser. Pengene renner ut fortere enn svint, og potensielle leietakere bare griner på nesa og noen byr halvparten.

Gjest Elextra
Skrevet

Det var da et underlig regnestykke du skisserer?

Antakelig kan du få noe høyere lån om huset har utleiedel, hvis det var det du mente.

Gjest Boligkjøper´n
Skrevet

Det var da et underlig regnestykke du skisserer?

Antakelig kan du få noe høyere lån om huset har utleiedel, hvis det var det du mente.

Hadde helt hjernteppe så jeg fikk ikke til å skrive det på annen måte. Sorry!

Skrevet

Fikk forklart av banken "at de tar hensyn til utleiemuligheten" og at man da kan få litt mer lån.

Skrevet

Som regel ikke, da det ikke er sikkert du får leid ut. Mye står tomt om dagen. En litt usikker innntekt.

Et godt råd: ikke ta med leieinntekten uten å ha sjekket det lokale markedet og hvor attraktivt det er for utleie.

To jeg kjenner sitter med skjegget fullt av postkasser. Pengene renner ut fortere enn svint, og potensielle leietakere bare griner på nesa og noen byr halvparten.

Godt råd. Mange får ikke så mye leieinntekter som de hadde tenkt.

I tillegg kan må få problemer med faktisk å få inn pengene. (Mange er jo dårlige betalere)

Man bør også ta hensyn til at det antagelig ikke er leid ut hele tiden. Det blir ofte noen tomme perioder mens noen flytter ut og andre inn.

TA DEPOSITUM. Jeg har gått i fella og ikke gjort det:-(

Gjest sandex
Skrevet

Om du bor sentralt - så står det aldri tomt.. Men selvfølgelig, i utkantene kan det vel det :)

Skrevet

Godt råd. Mange får ikke så mye leieinntekter som de hadde tenkt.

I tillegg kan må få problemer med faktisk å få inn pengene. (Mange er jo dårlige betalere)

Man bør også ta hensyn til at det antagelig ikke er leid ut hele tiden. Det blir ofte noen tomme perioder mens noen flytter ut og andre inn.

TA DEPOSITUM. Jeg har gått i fella og ikke gjort det:-(

Og ikke ta sosialgaranti, i tilfelle må du være forberedt på å pusse opp hvert år eller så. Med sosialgaranti må leia i Oslo være minst 50% høyere enn normalt for å dekke opp vandalisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...