Gå til innhold

Inndragelse av egenmelding?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Nei, det var ikke sånn jeg mente det. Jeg mener det er greit å bruke det hvis man er veldig psykisk utslitt og uansett ville fått en sykemelding av legen. Men jeg mener IKKE det er OK å bruke det hvis man ikke orker gå på jobb etter en fyllekule onsdag kveld.

Ok, bra :)

Skrevet

Egenmelding gjelder kun for sykdom jo - det er ikke fridager.

Arbeidsgiver har ikke krav på å vite hva slags sykdom det er snakk om, men det skal være sykdom - det er jo nettopp det denne artikkelen omhandler.

Tja... jeg har brukt egenmelding når jeg har vært i begravelse - det er ikke sykdom. Jeg har brukt egenmelding ved foreldrene mine sin sykdom, og det hadde jeg all rett til å gjøre.

Treffer du derimot dine ansatte i festlige lag, og de har brukt egenmelding pga dette, så er selvsagt ikke det gyldig årsak.

Gjest Persille
Skrevet

Tja... jeg har brukt egenmelding når jeg har vært i begravelse - det er ikke sykdom. Jeg har brukt egenmelding ved foreldrene mine sin sykdom, og det hadde jeg all rett til å gjøre.

Treffer du derimot dine ansatte i festlige lag, og de har brukt egenmelding pga dette, så er selvsagt ikke det gyldig årsak.

Nei, egenmelding er ikke til bruk i begravelse. Dersom det er nærmeste familie får du fri til det, hvis ikke kan du ta en feriedag, eller ulønnet fri.

Men egenmeldinger er KUN til sykdom.

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-022.html#8-23

"§ 8-23. Egenmelding

Med egenmelding menes det at arbeidstakeren melder fra til arbeidsgiveren om arbeidsuførhet på grunn av sykdom eller skade uten å legge fram legeerklæring.

En arbeidstaker har rett til sykepenger i arbeidsgiverperioden på grunnlag av skriftlig eller muntlig egenmelding etter bestemmelsene i §§ 8-24 til 8-27. "

Så du tar feil når det gjelder dette.

Skrevet

Nei, egenmelding er ikke til bruk i begravelse. Dersom det er nærmeste familie får du fri til det, hvis ikke kan du ta en feriedag, eller ulønnet fri.

Men egenmeldinger er KUN til sykdom.

http://www.lovdata.no/all/tl-19970228-019-022.html#8-23

"§ 8-23. Egenmelding

Med egenmelding menes det at arbeidstakeren melder fra til arbeidsgiveren om arbeidsuførhet på grunn av sykdom eller skade uten å legge fram legeerklæring.

En arbeidstaker har rett til sykepenger i arbeidsgiverperioden på grunnlag av skriftlig eller muntlig egenmelding etter bestemmelsene i §§ 8-24 til 8-27. "

Så du tar feil når det gjelder dette.

Jaja. Må nå si jeg er glad jeg ikke har en så pirkete sjef uansett, jeg ;)

No offence ;)

Gjest Persille
Skrevet

Jaja. Må nå si jeg er glad jeg ikke har en så pirkete sjef uansett, jeg ;)

No offence ;)

Dersom det var dine penger det var snakk om hadde du fulgt med på sånne ting du også...

Hvertfall når det er snakk om leve eller ikke leve for firmaet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...