Gå til innhold

Dusjforhenget begynner å bli stygt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er delvis hvitt med noe mønster på. Nederst begynner det å bli misfarget rosa-oransje på det hvite. Hva kan jeg gjøre for å fjerne det? Er det nok med en omgang i vaskemaskinen?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sofline

23

• flisa

5

• keinstein

3

• Petrine Eiffel

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest vask først
Skrevet

Klipp av nederst og sy ny kant. Eller vask. Eller kjøp nytt!

Skrevet

Kjøp nytt!

Det er knapt et halvt år gammelt, kan ikke drive å kjøpe nytt dusjforheng to ganger i året.

Skrevet

Først klorin og så Jif.

Skal det bare gnikkes inn i klorin og Jif? (Jeg regner med Ajax e.lign. funger like bra som Jif, for det er ikke å oppdrive her.)

Petrine Eiffel
Skrevet

Det er knapt et halvt år gammelt, kan ikke drive å kjøpe nytt dusjforheng to ganger i året.

Hæ!?! Jeg lar ikke mine dusjforheng henge lenger, det er jo skikkelig yngleplass for bakterier!

Skrevet

Hæ!?! Jeg lar ikke mine dusjforheng henge lenger, det er jo skikkelig yngleplass for bakterier!

Tror jeg prøver å vaske først jeg. Det pleier da å ta knekken på bakteriene i hvertfall.

Skrevet

Vask det i vaskemaskina.

På hvor mange grader? (Og med vanlig enzymvaskemiddel?)

Skrevet

Skal det bare gnikkes inn i klorin og Jif? (Jeg regner med Ajax e.lign. funger like bra som Jif, for det er ikke å oppdrive her.)

Det er som regel tåresopp, en svart, gjenstridig og livskraftig sopp som eter og bryter ned alt som finnes av oragnisk. Den må drepes med klor og etterlater et sort stoff som må skrubbes av. Ikke sikkert gardisntoffet tåler behndlingen.

Jeg har sydd inn blytråd nederst i dusjforhenget for å holde det nede på gulbvet, og vil beholde det så lenge som mulig. Derfor bruker jeg klor og Jif, ellers hadde jeg kjøpt nytt.

Skrevet

Det er som regel tåresopp, en svart, gjenstridig og livskraftig sopp som eter og bryter ned alt som finnes av oragnisk. Den må drepes med klor og etterlater et sort stoff som må skrubbes av. Ikke sikkert gardisntoffet tåler behndlingen.

Jeg har sydd inn blytråd nederst i dusjforhenget for å holde det nede på gulbvet, og vil beholde det så lenge som mulig. Derfor bruker jeg klor og Jif, ellers hadde jeg kjøpt nytt.

Men det er ikke antydning av noe sopp, og dusjforhenget er av plast (det er vel ikke organisk, eller er det?)

Skrevet

Men det er ikke antydning av noe sopp, og dusjforhenget er av plast (det er vel ikke organisk, eller er det?)

Kjøp nytt.

Skrevet

Sett inn dusjkabinett med glassdører. Slike forheng er noe ordentlig hærk.

Skrevet

Sett inn dusjkabinett med glassdører. Slike forheng er noe ordentlig hærk.

Helt enig, men vi bor i leieleilighet, så det er ikke aktuelt å spandere dusjkabinett på huseieren.

Gjest hjelpes meg
Skrevet

Men herre min hatt da, kan dette være noe å skrive inn her om da? Du prøver naturligvis å vaske det først hvis du ikke vil hive det direkte. Blir det ikke pent kjøper du nytt. Trenger ikke gjøre alt så fordømt vanskelig vel??

Gjest hjelpes meg
Skrevet

Da får du kjøpe deg en dusj som alle andre. Dusjforheng er vel rimelig gammeldags?

Skrevet

Men herre min hatt da, kan dette være noe å skrive inn her om da? Du prøver naturligvis å vaske det først hvis du ikke vil hive det direkte. Blir det ikke pent kjøper du nytt. Trenger ikke gjøre alt så fordømt vanskelig vel??

Unødvendig svar! Stått opp på feil ben i dag eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...