Gjest ufsehufs Skrevet 22. mars 2001 Del Skrevet 22. mars 2001 Jeg er en kvinne på 29 år som nettopp har gjennomført en abort (sent i forrige uke). Har et lite barn fra før. Blødde mye samme dagen, men de to neste dagene blødde jeg ingenting. Så ble jeg gradvis dårligere på mandag,tirsdag og onsdag med kraftige blødninger der det så ut som det kom rester av graviditeten. Hadde ingen feber, men følte meg likevel svært dårlig. Ingen spesielle smerter i magen, men på tirsdag kveld og framover fikk jeg skikkelig vondt i korsryggen. Blodet/utfloden lukter ikke vondt. Var på sykehuset i går og fikk konstantert livmorbetennelse pga almenntilstand og at livmoren var svært øm. Legen sa også at det var igjen rester i livmora, men at det var så lite at de ikke foretok utskraping. Tygde paralgin forte i går for å holde smertene i ryggen i sjakk. Fikk også medisiner med følgende dosering: Doxylin: 1 tbl. 2ggr daglig i 5 dager. Flagyl: 1 tbl. 3ggr daglig i 10 dager. I dag er jeg litt bedre men har fremdeles ganske vondt i ryggen. Så kommer spørsmålene: Er doseringen riktig? Vet at andre med samme diagnose har fått en 14 dagers kur på Doxylin i stedet for 5. Hvor stor er sjansen for sterilitet? Siden jeg tok abort, og sliter med denne avgjørelsen føler jeg meg nå helt knekt siden denne (idiotiske ser jeg nå!) avgjørelsen muligens gjør at jeg aldri kan få flere. Hva er grunnen til at de ikke rensket livmoren skikkelig i første omgang? Håper at du kan ta deg tid til å svare på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22804-livmorbetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 24. mars 2001 Del Skrevet 24. mars 2001 Hvor lenge man behandler for infeksjon beror på hvor kraftig betennelsen er. Livmorbetennelse er ikke så alvorlig som egglederbetennelse. Ofte gir man bare antbiotika for en sikkerhets skyld. Hvis egglederne ikke var betente er det meget liten risiko for sterilitet, hvis de var betente ville det være ca 15%. Det er ikke alltid lett å vite om livmoren er skikkelig tømt, så det skjer av og til at noe sitter igjen. Det er ikke til å unngå. Jeg synes du skal ta det med ro. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22804-livmorbetennelse/#findComment-97558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.