Gå til innhold

Vedr. fødsel av store barn.

Anbefalte innlegg

Sundvall1365380979

Hei. Jeg lurer på hvordan man skal forholde seg når jeg har hatt en tidligere fødsel som var kompisert pga. stor vekt på ungen. 4.4 kg. Jeg er nå gravid igjen og skal snart føde. Min fastlege sendte meg til Orkdal sykehus med henvisning til keisersnitt. Legen på Orkdal vil imidlertid ikke ta keisersnitt da jeg er 2. gangsfødende og bør være i stand til å ta i mot et barn som ser til å nerme seg 5 kg. Selv er jeg ei lita jente på H: 159 og rundt 50 kg (før gravidtet). Hva gjør jeg, jeg er veldig redd det kan gå galt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228041-vedr-f%C3%B8dsel-av-store-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har vært i samme situasjon, men jeg ble tilbudt ultralyd rett før fødsel med nr. 2. De kan med stor grad av sikkerhet anslå barnet vekt ved hjelp av dette.

Ultralyden viste et barn på ca.3850 g. og det var nøyaktid det som kom ut!! Ei god og myk lita jente som nærmest "smøg" seg mykt ut. Det var det beste jeg har oppplevd i hele mitt liv og en gedigen gjenoppreising var det også å oppleve at kroppen min faktisk fikset med letthet dette med å føde.

Det er så grusomt når alt går galt første gangen og man blir så redd for at alt skla skje igjen!! Men for meg ble det en helt fantastisk opplevelse med nr. 2.

Snakk med lege/jordmor om sen ultralyd, og om du får et normalt barn denne gangen så nyt fødselen og hva kroppen din klarer i fulle drag! =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...