Gjest Stud-81 Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Skriver en oppgave om kognitive aldersforandringer hos eldre over 70 år. Noen som kan hjelpe meg med å gjøre rede for disse forandringene når det gjelder sansing, persepsjon,læring og hukommelse? 0 Siter
Gjest lærern din Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Les i boka for å få grunnforståelsen, regner med du har den norske kognitiv psykologi-boka som pensum. Gå på biblioteket og lån andre basis-bøker om du ikke forstår det, eller ikke synes det står grundig nok om akkurat ditt tema. Forstå. Begynn å skriv innledning i oppgaven din, definer nøkkelbegreper, og så kommer vel en problemstilling etter hvert. Søk så i databasen etter artikler som bygger rundt denne problemstillingen. Stort mer hjelp enn det får du ikke hos stud-assene heller. Vi andre måtte gå den harde veien og gjøre alt selv, så da må du og det sorry! 0 Siter
Gjest ikke i kveld Skrevet 25. april 2006 Skrevet 25. april 2006 Les i boka for å få grunnforståelsen, regner med du har den norske kognitiv psykologi-boka som pensum. Gå på biblioteket og lån andre basis-bøker om du ikke forstår det, eller ikke synes det står grundig nok om akkurat ditt tema. Forstå. Begynn å skriv innledning i oppgaven din, definer nøkkelbegreper, og så kommer vel en problemstilling etter hvert. Søk så i databasen etter artikler som bygger rundt denne problemstillingen. Stort mer hjelp enn det får du ikke hos stud-assene heller. Vi andre måtte gå den harde veien og gjøre alt selv, så da må du og det sorry! --- Begynn å skriv innledning i oppgaven din, definer nøkkelbegreper, og så kommer vel en problemstilling etter hvert. --- Hm, er dette beste metoden, synes du? Jeg har holdt mange skrivekurs i fagtekster for forvirrede studenter og evaluert deretter. Da ber jeg dem alltid finne problemstilling, tematikk etc først. Deretter skal man sette opp en skikkelig disposisjon. Så skriver man hoveddel parallelt med lesing - det er ingen grunn til å "lese alt først", man glemmer rett og slett stoffet og så har du det gående. I hoveddelen presenteres teorier, man diskuterer, sammenligner, kommer med eget syn eller hva nå oppgaven spør etter. Avslutning som passer, den kan godt være åpen hvis det ellers er den type fag. Innledning skrives til slutt, først da vet du hva du har gjort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.