løvinne71 Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Dette høres ikke lett ut for noen av dere når hverdagen gjør at samlivet går litt i stå. Men jeg vil likevel si at min sympati ligger hos "flippflopp" som virkelig høres ut til å godta svært mye for å holde familien sammen. Mens "Litt sliten" gir inntrykk av å ville ha "i pose og sekk" en periode, og ønsker å gå ut og inn av ansvarsrollen når du vil! Jeg har ikke noe problem med å forstå at du har dette ønsket / behovet. Men jeg har problemer med å forstå at du virkelig er villig til å gå så langt for å dekke det? Her er det jo tross alt barn inne i bildet! Og du er villig til å bryte opp hverdagen og tryggheten til familien ved å flytte ut og inn.? Hvordan tror du barna vil oppfatte dette? Det høres ut som du vil kunne leve et singelliv, men samtidig beholde sikkerhetsnettet at du kan gå tilbake til familielivet når det passer deg? Dette synes jeg er svært egoistisk, og må¨være en uutholdelig situasjon for både barna og din mann! Hva får deg til å tro at du løser noe ved å trekke deg unna?? Og hvis du er så sikker på å komme tilbake, hva er da hensikten med å gå?? Hvis din lengsel etter frihet er så sterk, bør du også være tøff nok til å ta skrittet fullt ut, uten å forvente noen returbillett! Ikke for å rakke ned på tenåringsforhold, (for det finnes de som holder livet ut) Men du høres ut som du ikke rakk å rase fra deg i ungdommen, og nå ønsker å ta igjen det forsømte. For det er jo gjerne sånn at de som har hatt forskjellige kjærester og partnere, også har et bedre grunnlag for å vite at gresset ikke er grønnere osv... og derifra vurdere om forholdet de er i er liv laga eller ikke. Så har du tenkt over hva som egentlig er "galt" i ditt forhold? Mitt "lille" inntrykk av flippflopp er at han er både ansvarlig og sympatisk... og du skriver heller ingenting i ditt innlegg som er kritikk mot ham - heller tvert imot! Så derfor lurer jeg på: Er det forholdet til HAM du vil bort ifra?Eller er det TILVÆRELSEN som er problemet? Dette synes jeg er viktig å tenke over før du gjør noe dramatisk. Hvis det er noen trøst, så er du nok ikke alene om å bli lei av både samlivet og hverdagens plikter innimellom. Og etter f.eks en småbarnperiode hvor man har vært nødt til å sette seg selv mye tilside, så føler man seg lett fanget, og savner muligheten til å tenke på seg selv igjen. Men de fleste konkluderer allikevel at det de har, ikke er verdt å ofre for å få muligheten til å dyrke seg selv. Har man valgt å påta seg familieforpliktelser, så dreier det seg heller om å finne den gyldne middelvei, og dyrke egne interesser innenfor rimelighetens grenser! Som en annen nevnte, så kan du kenskje heller ta noen dager ferie alene. Eller sende bort mann og barn en helg mens du er igjen hjemme? Det er kanskje ikke så mye som skal til for å få et pusterom og hente nye krefter. Eller kanskje du har muligheten til å gjenoppta eller skaffe en ny en hobby eller interesse, som kan tilføre noe posistivt i hverdagen? Hvis dette ikke er nok for deg, så synes jeg du bør vurdere hele forholdet. Men som sagt da være real nok til å ta avgjørelsen 100 % uten å holde noen på "pinebenken." For da synes jeg faktisk at "Flippflopp" fortjener noe bedre.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1720963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådløs Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Dette høres ikke lett ut for noen av dere når hverdagen gjør at samlivet går litt i stå. Men jeg vil likevel si at min sympati ligger hos "flippflopp" som virkelig høres ut til å godta svært mye for å holde familien sammen. Mens "Litt sliten" gir inntrykk av å ville ha "i pose og sekk" en periode, og ønsker å gå ut og inn av ansvarsrollen når du vil! Jeg har ikke noe problem med å forstå at du har dette ønsket / behovet. Men jeg har problemer med å forstå at du virkelig er villig til å gå så langt for å dekke det? Her er det jo tross alt barn inne i bildet! Og du er villig til å bryte opp hverdagen og tryggheten til familien ved å flytte ut og inn.? Hvordan tror du barna vil oppfatte dette? Det høres ut som du vil kunne leve et singelliv, men samtidig beholde sikkerhetsnettet at du kan gå tilbake til familielivet når det passer deg? Dette synes jeg er svært egoistisk, og må¨være en uutholdelig situasjon for både barna og din mann! Hva får deg til å tro at du løser noe ved å trekke deg unna?? Og hvis du er så sikker på å komme tilbake, hva er da hensikten med å gå?? Hvis din lengsel etter frihet er så sterk, bør du også være tøff nok til å ta skrittet fullt ut, uten å forvente noen returbillett! Ikke for å rakke ned på tenåringsforhold, (for det finnes de som holder livet ut) Men du høres ut som du ikke rakk å rase fra deg i ungdommen, og nå ønsker å ta igjen det forsømte. For det er jo gjerne sånn at de som har hatt forskjellige kjærester og partnere, også har et bedre grunnlag for å vite at gresset ikke er grønnere osv... og derifra vurdere om forholdet de er i er liv laga eller ikke. Så har du tenkt over hva som egentlig er "galt" i ditt forhold? Mitt "lille" inntrykk av flippflopp er at han er både ansvarlig og sympatisk... og du skriver heller ingenting i ditt innlegg som er kritikk mot ham - heller tvert imot! Så derfor lurer jeg på: Er det forholdet til HAM du vil bort ifra?Eller er det TILVÆRELSEN som er problemet? Dette synes jeg er viktig å tenke over før du gjør noe dramatisk. Hvis det er noen trøst, så er du nok ikke alene om å bli lei av både samlivet og hverdagens plikter innimellom. Og etter f.eks en småbarnperiode hvor man har vært nødt til å sette seg selv mye tilside, så føler man seg lett fanget, og savner muligheten til å tenke på seg selv igjen. Men de fleste konkluderer allikevel at det de har, ikke er verdt å ofre for å få muligheten til å dyrke seg selv. Har man valgt å påta seg familieforpliktelser, så dreier det seg heller om å finne den gyldne middelvei, og dyrke egne interesser innenfor rimelighetens grenser! Som en annen nevnte, så kan du kenskje heller ta noen dager ferie alene. Eller sende bort mann og barn en helg mens du er igjen hjemme? Det er kanskje ikke så mye som skal til for å få et pusterom og hente nye krefter. Eller kanskje du har muligheten til å gjenoppta eller skaffe en ny en hobby eller interesse, som kan tilføre noe posistivt i hverdagen? Hvis dette ikke er nok for deg, så synes jeg du bør vurdere hele forholdet. Men som sagt da være real nok til å ta avgjørelsen 100 % uten å holde noen på "pinebenken." For da synes jeg faktisk at "Flippflopp" fortjener noe bedre.. Kjempeflott skrevet. Du er klok. Hun vil ha i pose og sekk, og ser det ikke selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1720979 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest midia Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Noe må det være. Legg merke til at det er noen (med nytt nick hver gang), som benytter enhver anledning til å forhåndsdømme par som finner hverandre tidlig og hevde at de trekker opp skilsmisseprosenten. Dette til tross for at det også hver gang er mange dolere som forteller om motsatt erfaring. Sikkert sjalusi. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721025 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Syns det er så dumt når det blir diskusjoner helt på siden av det trådstarteren, i dette tilfellet meg, la opp til... Akkurat nå er det for meg uinteressant om noen alltid dømmer tenåringsekteskap nord og ned eller ikke... jeg ville bare høre om noen hadde det som meg og kunne gi meg litt innspill i en vanskelig situasjon... Vel, hvis du heller ønsker å høre at ekteskapet ditt er dømt til å mislykkes fordi du giftet deg ungt, så versågod. Det var faktisk for å stoppe roulen fra å drive propaganda i tråder som dine at jeg prøvde å stanse ham, men ønsker du heller usaklige kommentarer, så ligger jeg så gjerne unna. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721031 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Vel, hvis du heller ønsker å høre at ekteskapet ditt er dømt til å mislykkes fordi du giftet deg ungt, så versågod. Det var faktisk for å stoppe roulen fra å drive propaganda i tråder som dine at jeg prøvde å stanse ham, men ønsker du heller usaklige kommentarer, så ligger jeg så gjerne unna. Kanskje "litt sliten" ikke har skjønt at man ikke "eier" tråden sin og kan bestemme hva andre svarer til hverandre? Er forresten enig med deg, roulen og diverse andre nick han/hun bruker, bedriver direkte propaganda. Og jeg blir i hvert fall utrolig lei av det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721167 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Kanskje "litt sliten" ikke har skjønt at man ikke "eier" tråden sin og kan bestemme hva andre svarer til hverandre? Er forresten enig med deg, roulen og diverse andre nick han/hun bruker, bedriver direkte propaganda. Og jeg blir i hvert fall utrolig lei av det! Takk skal du ha, Glimtipper, godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på den propagandaen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Takk skal du ha, Glimtipper, godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på den propagandaen :-) Utrolig slitsomt og fordummende av hele forumet, synes jeg. Like ille er han/hun (kanskje er det samme person) som gjentar om og om igjen at man bare skal gi opp et forhold hvor sexlysten ikke er på topp. Mener man at det kan bli bedre, så er man naiv. Har man erfart noe annet, så er man i fornektelse. De framstiller jo bare seg selv som unyanserte og korttenkte, men det er synd at de som ikke kjenner til disse personene bruker tid på å diskutere med de. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721182 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådløs Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Takk skal du ha, Glimtipper, godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på den propagandaen :-) Åh nei! Mange som er VELDIG enig med deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådløs Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Utrolig slitsomt og fordummende av hele forumet, synes jeg. Like ille er han/hun (kanskje er det samme person) som gjentar om og om igjen at man bare skal gi opp et forhold hvor sexlysten ikke er på topp. Mener man at det kan bli bedre, så er man naiv. Har man erfart noe annet, så er man i fornektelse. De framstiller jo bare seg selv som unyanserte og korttenkte, men det er synd at de som ikke kjenner til disse personene bruker tid på å diskutere med de. Det er kun sjalusi, misunnelse, og et menneske som er bittert på noe. Og det er ondsinnet propaganda uten mening. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Det er kun sjalusi, misunnelse, og et menneske som er bittert på noe. Og det er ondsinnet propaganda uten mening. Jeg synes det er skremmende at noen kan bli så besatt av et (to) emne®. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721186 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Utrolig slitsomt og fordummende av hele forumet, synes jeg. Like ille er han/hun (kanskje er det samme person) som gjentar om og om igjen at man bare skal gi opp et forhold hvor sexlysten ikke er på topp. Mener man at det kan bli bedre, så er man naiv. Har man erfart noe annet, så er man i fornektelse. De framstiller jo bare seg selv som unyanserte og korttenkte, men det er synd at de som ikke kjenner til disse personene bruker tid på å diskutere med de. "Like ille er han/hun (kanskje er det samme person) som gjentar om og om igjen at man bare skal gi opp et forhold hvor sexlysten ikke er på topp." Enig, det er en veldig enkel måte å løse et problem på. Kanskje h*n har som mål å få skillsmisseprosenten enda høyere? Og håper å påvirke andre ved å terpe på det samme om og om igjen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 "Like ille er han/hun (kanskje er det samme person) som gjentar om og om igjen at man bare skal gi opp et forhold hvor sexlysten ikke er på topp." Enig, det er en veldig enkel måte å løse et problem på. Kanskje h*n har som mål å få skillsmisseprosenten enda høyere? Og håper å påvirke andre ved å terpe på det samme om og om igjen? Men hvem i all verden ville hatt glede av et slikt mål? *ler* Ja, ja... Enkelte ting i livet finner man bare ikke ut av 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721662 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 26. april 2006 Del Skrevet 26. april 2006 Men hvem i all verden ville hatt glede av et slikt mål? *ler* Ja, ja... Enkelte ting i livet finner man bare ikke ut av "Men hvem i all verden ville hatt glede av et slikt mål?" Kanskje en som selv er skilt, og som er så skammfull og flau over det at h*n ønsker at flest mulig andre skal lide samme skjebne? Jeg aner naturligvis ikke, men dette kunne vært en mulighet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228086-er-glad-i-han-men/page/2/#findComment-1721665 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.