Gå til innhold

Gjøre DVD opptaker sonefri?

Anbefalte innlegg

Gjest LG RH7800
Skrevet

Noen som vet om det går an? Ødelegger det for garantien i såfall?

Videoannonse
Annonse
Gjest LG RH7800
Skrevet

Etter et raskt søk på nettet fant jeg følgende:

Open tray,

Press 7 times "0" slowly,

A little window will say Congratulations ...

Enjoy Free Zone

http://www.videohelp.com/dvdhacks.php?select=LG+RH-7800

Så lenge en ikke må gjøre noe fysisk med spilleren, så skal ikke dette ha noe å si for garanti.

Ok, tusen takk! Håper jeg ikke greier ødelegge den eller ødelegge garantien ved å gjøre dette da.

Vet du forresten om jeg da kan se filmer kjøpt i USA på den da, eller må jeg ha tv som støtter NTC eller hva det heter i tillegg? Vi har vel PAL...? Eller gjelder ikke det plater?

Skrevet

Ok, tusen takk! Håper jeg ikke greier ødelegge den eller ødelegge garantien ved å gjøre dette da.

Vet du forresten om jeg da kan se filmer kjøpt i USA på den da, eller må jeg ha tv som støtter NTC eller hva det heter i tillegg? Vi har vel PAL...? Eller gjelder ikke det plater?

De fleste moderne TVer støtter begge deler. Enkelte har bare støtte på en av to scart-porter, så om du ikke får farge så prøv den andre.

Skrevet

Jeg er ingen ekspert på dette, bare så det er sagt, men jeg har ikke hatt noe problem med å spille sone 1 filmer på min (og jeg har en fire år gammel, ikke så voldsomt avansert TV).

Du skal ikke kunne skade noen ting ved å "hacke" på denne måten. Produsentene er pålagt fra filmselskapene å ha soneinndeling, men det er enklere for dem produksjonsmessig å legge inn sonesperrene i software istedet for fysiske sperrer. Ettersom folk helst vil kjøpe sonefrie spillere, lar de slike enkle "hack" lekke ut på nett. Da jeg kjøpte min spiller ga elkjøp med en kopi med oppskriften på hvordan den kunne gjøres sonefri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...