Gå til innhold

Gifte seg i utlandet, blir folk sure av det?

Anbefalte innlegg

Gjest Kanskje gift til høsten

Jeg og samboern min kan tenke oss å gifte oss i utlandet når vi er på ferie. Stille og rolig, og romantisk bare oss to.

Det er ikke for at vi ikke liker våre venner og familie, men føler at vår kjærlighet er noe privat på en måte. Og ingen av oss liker å være midtpukt, som vi hadde vært i et bryllup her hjemme.

Vi liker heller ikke tanken på å bruke 50-100 000 kr på en fest slik. Vi kommer muligens til å ha en markering av det når vi kommer hjem med de næreste..

Men spm mitt er om folk vil reagere negativt på dette? Kan en risikere at folk blir sure eller skuffet fordi vi ikke har et vanlig offentlig brylup? Svigermor blir sikkert det men hun vil jeg helst ikke være i samme rom som uansett.

Folk har vel ingen grunn til å synes noe negativt om noe sånt har de? Det er jo for vår skyld vi gjør det ikke for andres? Flere av mine venninner sier også at de gjerne ville giftet seg på en romantisk tur heller enn tradisjonelt kirke bryllup.

Redd vi får alle venner og familie på nakken etterpå, men da er de jo egentlig ikke verdt å be på noe uansett.

Fortsetter under...

Drit i svigermor, gjør som du/dere vil.

Bruk de 50-100 høvdingene en slik fest koster, på en flott og lang ferie, i stedet for masse mat til familie som dere aldri ser ellers. De er sikkert fete nok fra før uansett.

Hvis jeg noengang skal se presten i hvitøyet igjen, er det i hvertfall ikke i en norsk kirke !

Jeg er ferdig med kirkebryllup for min del og min kjære har visstnok heller ingen stor trang til det så jeg ser ikke bort fra at vi kan finne på å gifte oss uten å si det til noen - om en del år. :o)

Det er helt og holdent deres egen sak og skulle noen bli sure av den grunn, ja så får de sitte der og surmule da, det er nå min mening!

Hvis noen av vennene deres skulle bli sure for noe slikt, så er de uansett ikke noe å samle på.

Jeg synes det høres fornuftig ut å gifte seg i utlandet. Da kan dere ta ferien og giftermålet i samme slengen, og kan bruke pengene på ferien og på dere selv istedenfor på leie av festlokaler og mat.

Lykke til!

Når jeg engang kommer så langt, så har jeg også lyst til å gifte meg i utlandet. Har ingen ønsker om å vandre opp kirkegulvet og være midtpunktet for slekta en hel dag. Med sanger og taler.. Nei. Ikke med min slekt nei..

Så jeg har lyst å reise til en flott plass, evt ha med meg et vennepar til forlovere. Så kose oss og nyte hverandre og ha det hyggelig. Det er jo dere som gifter dere og bestemmer hvordan de vil ha det.

Har et vennepar som giftet seg på Gran Canaria, og de angrer ikke i det hele tatt. Men de hadde med seg den nærmeste familien. også hadde de en flott vennefest noen måneder etter at de kom hjem igjen. Tror ikke det var noen sure miner på det.

Annonse

Gjest lykke til

Da vi giftet oss (det var kirkebryllup) så tenkte vi kun på hvilket bryllup vi selv ønsket, ikke hva slekt og venner ønsket.

Hadde vi villet dratt vekk for å gifte oss i stillhet hadde vi gjort det.

Nei, ta kun hensyn til hva deres egne ønske er, å gi blaffen i hva andre sier. Skulle de bli sure .... ja så får de bli det, da er det de som er unormale.

"Redd vi får alle venner og familie på nakken etterpå, men da er de jo egentlig ikke verdt å be på noe uansett."

Nettopp!

Et brylupp skal være slik de to som gifter seg ønsker. Visse kosmetiske justeringer kan man gjøre av hensyn til andres ønsker, økonomiske hensyn etc.

Men bryluppsdagen er for dere to. Lag en dag slik dere vil ha den.

mvh

Gjest Ulvinnen

Den gangen vi giftet oss, var jeg såpass ung og usikker at jeg lot svigermor påvirke en del av brylluppet.

Hun hevdet at vi aldri ville blitt tilgitt av henne og andre slektninger om vi gjorde det på vår måte. Vi hadde planlagt å gifte oss i det stille, bare med prest og forlovere til stede.

Vi fikk et flott bryllup, men jeg har i ettertid angret på at jeg lot meg lede av svigermor. Hadde jeg skullet gifte meg nå, så hadde jeg bare tatt hensyn til brudgommen og meg selv.

Gjest Kanskje gift til høsten

Den gangen vi giftet oss, var jeg såpass ung og usikker at jeg lot svigermor påvirke en del av brylluppet.

Hun hevdet at vi aldri ville blitt tilgitt av henne og andre slektninger om vi gjorde det på vår måte. Vi hadde planlagt å gifte oss i det stille, bare med prest og forlovere til stede.

Vi fikk et flott bryllup, men jeg har i ettertid angret på at jeg lot meg lede av svigermor. Hadde jeg skullet gifte meg nå, så hadde jeg bare tatt hensyn til brudgommen og meg selv.

Ja, svigermor er den siste jeg ville hørt på når det gjelder alt mulig. Hun alene gjør at det er verdt det å gifte seg i utlandet...

Vi tok det "i lunsjen" en fredag, og spiste god mat på restaurant med forloverne etterpå.

Det var helt ok, kostet nesten ingenting, og vi "slapp" alt maset rundt stor bryllupsfest.

Noen av vennene våre ble litt paffe, men syntes det var litt morsomt at vi greide å holde det hemmelig for dem :-)

Så sett igang og gift dere!

Annonse

Jeg gifta meg i utlandet, men hadde en liten bryllupsfest da vi kom hjem. Tror nok det var litt smart men hensyn til hva andre mente.

I tillegg hadde vi foreldrene våre til stedet i utlandet.

Uansett hva folk mener så tror jeg man skal gjøre det som er rett for nettopp dere. Om dere vil gjøre det på denne måten, så må dere få lov til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...