Gå til innhold

Dyr vs billig shampoo

Anbefalte innlegg

Merker dere noe forskjell på dyr og billig shampoo? Med dyr tenker jeg på feks KMS, Alterna, Redken, Tigi, Nicky Clarke osv. Med billig tenker jeg på Pantene, Define, Wella osv. Tenker dermed ikke på så billig som First Price.

Før brukte jeg Define, men så prøvde jeg KMS. Merket ikke noe forskjell og KMS er jo dobbelt så dyr. Brukte shampoo som skulle gi volum på begge to da jeg har langt, rett hår som blir ganske tungt.

Hvilke erfaringer har dere med forskjellige billig og dyre merker?? Er det verdt prisen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/228203-dyr-vs-billig-shampoo/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ganske flatt, litt tørt og ikke så veldig tykt hår, vasker håret daglig, og bruker selv bare vanlige shampoo-typer. Har 4-5 typer hjemme til enhver tid, dvs slike som Elseve, Pantene, Wella, Fructis, SunSilk, og av og til Herbal Essences.

Varierer mellom dem etter hva jeg føler for, prøver alle nye merker som kommer ut, og kjøper de som funker bra om igjen.

Min erfaring er at superdyr shampoo/balsam ikke er verdt pengene, mens den superbillige ikke er bra nok. De fleste burde kunne finne flere i mellomskiktet som passer til deres hår, til enhver tid, skulle jeg tro.

Gjest Debra irl

Jeg har ganske flatt, litt tørt og ikke så veldig tykt hår, vasker håret daglig, og bruker selv bare vanlige shampoo-typer. Har 4-5 typer hjemme til enhver tid, dvs slike som Elseve, Pantene, Wella, Fructis, SunSilk, og av og til Herbal Essences.

Varierer mellom dem etter hva jeg føler for, prøver alle nye merker som kommer ut, og kjøper de som funker bra om igjen.

Min erfaring er at superdyr shampoo/balsam ikke er verdt pengene, mens den superbillige ikke er bra nok. De fleste burde kunne finne flere i mellomskiktet som passer til deres hår, til enhver tid, skulle jeg tro.

Jeg merker forskjell på mitt hår. Ikke etter én gangs vask med den billige, men etter 4-5 vask merker jeg at håret forandrer seg.

Med den dyre (Redken) merker jeg etter første vask igjen at håret er mer "seg selv".

Men siden Redken er så sabla dyrt, så alternerer jeg. Bruker f.eks alltid den dyre etter å ha vært på innebadet, når jeg er på tur etc. Men har den billige stående i dusjen.

ja her var det sikkert mange interessante opplysninger om meg og mitt forhold til shampoo. :-)

Gjest Debra irl

Også svarte jeg til deg.... unnskyld.

Annonse

bugge -jenta

KMS er en dritdårlig shampoo til mitt hår også, til tross for prisen. Ike alle gode shampooer er gode på alle hår.

Maria Nila er det verste jeg har prøvd av shampoo og balsam, og bonacure blir jeg litt tørr i hodebunnen av. Men til og med mannen min ser forskjell på om jeg bruker billig eller en god shampoo på håret mitt. Nå får jeg ikke til å skrive det, Men Loreal med tilhørende kruseduller er fantastisk på mitt hår. Redken også, men det tar noen uker før du ser det på Redken. Av de billige er Define best.

Men like viktig som shampooen er de andre hårproduktene spør du meg.

Bruker stort sett define og er greit fornøyd med den.

Eneste store forskjellen jeg har merket mellom shampoo er (sånn bortsett fra at superbillig shampoo gjør håret ekkelt) er da jeg prøvde sunsilk en periode, da hadde jeg masse håravfall(!!!) Så jeg skifta fort tilbake til define...

Jeg merker forskjell. Med billige merker blir håret tørt og litt stritt, men det er ikke noe problem å bruke de av og til. Men har brukt Trevor Sorbies volume shampoo, og den var veldig bra(og veldig dyr..) før de skiftet utseende og innhold i flaskene..Nå bruker jeg Matrix Amplify, som jeg fikk anbefalt av frisøren min(veldig flink, og kjenner håret mitt godt), og den er utrolig god(koster mindre enn Sorbie også, hihi)ser veldig forskjell på volum, skinn og hvor mye kontroll jeg har på håret når jeg bruker den i forhold til billigmerker..

Gjest sirikat

Jeg er en tilhenger av goodness of fit også når det gjelder hårprodukter. Noen produkter vil passe noens år bedre, uansett pris.

Jeg merker veldig stor forskjell på billigmerker og dyre merker. MEN, jeg merker ikke forskjell på middelsmerket John Frieda og dyre merker som Redken. Så nå bruker jeg bare John Frieda.

KMS var en katastrofe for håret mitt. Loreal professional var skuffende, og Wella SP var helt ok men ikke verdt prisen.

Annonse

Gjest (gutt som dere skjønner)

Jeg merker forskjell på mitt hår. Ikke etter én gangs vask med den billige, men etter 4-5 vask merker jeg at håret forandrer seg.

Med den dyre (Redken) merker jeg etter første vask igjen at håret er mer "seg selv".

Men siden Redken er så sabla dyrt, så alternerer jeg. Bruker f.eks alltid den dyre etter å ha vært på innebadet, når jeg er på tur etc. Men har den billige stående i dusjen.

ja her var det sikkert mange interessante opplysninger om meg og mitt forhold til shampoo. :-)

Og jeg merker ingen forskjell uansett hva pokker jeg bruker. Det sier vel litt om meg;)

Eneste jeg har lært er å ikke bruke H&H. Sjitshampoo. Kan bruke wella eller dyrere shampoo som finnes hos frisøren. Hår er hår. Raker det av til slutt uansett! ;)

Hm, jeg skjønte ikke helt dette, bruker du den billige hjemme, og den dyre når folk ser deg??? Whats the point ?

Gjest Debra irl

Hm, jeg skjønte ikke helt dette, bruker du den billige hjemme, og den dyre når folk ser deg??? Whats the point ?

Nei. Vet du hva. blir litt lattermild for at du antyder at jeg tar hensyn til håret mitt for å "vise meg frem".

Altså, jeg vasker håret med den billige hjemme fordi det er der jeg dusjer mest. Den dyre etter besøk i f.eks svømmebasseng eller stranda på sommeren pga vannet i basseng (klor og tiss) og i havet (salt)

Hva folk ser jeg vasker håret med er da helt likegyldig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...