Gå til innhold

Gjøre bildene mindre

Anbefalte innlegg

Gjest Lille bethen
Skrevet

Fototlabo har tilbud om å fremkalle bilder man har på cd til 230 kr. Uansett antall bilder på cd.

Hvordan gjør jeg bildene små? Må jeg ta ett og ett bilde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du kan få programmer til å gjøre jobben for deg, fx alle bilder i en mappe, en såkalt batch-jobb.

Hvilket bildeprogram bruker du? Hvis du ikke har et som håndterer det å endre filstørrelsen på mange bilder samtidig, så kan du se om du kan bruke et av disse programmene:

http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002592

Gjest Lille bethen
Skrevet

Nei, du kan få programmer til å gjøre jobben for deg, fx alle bilder i en mappe, en såkalt batch-jobb.

Hvilket bildeprogram bruker du? Hvis du ikke har et som håndterer det å endre filstørrelsen på mange bilder samtidig, så kan du se om du kan bruke et av disse programmene:

http://www.digi.no/nettjuveler/?id=6613&uid=1002592

Tusen takk!

Vet du om hvor store bildene bør være for at kvaliteten skal bli bra?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tusen takk!

Vet du om hvor store bildene bør være for at kvaliteten skal bli bra?

Har sett en tabell på nett over hvor store bilder man kan skrive ut ved f.eks 5 MP, men fant den ikke i farta. Skal du skrive ut bilder i 10x15 må det tilsvare rundt 2 MP for at kvaliteten skal bli ok. Dette er rundt 1632x1224 px, du må passe på å ikke gå ned på bildekvaliteten. For å være 100 sikker ville jeg hatt dem litt større enn dette. Selv ville jeg nok aldri komprimert bilder forå få mange, hadde heller gått for kvalitet. Er ikke så kjekt med 500 dårlige utskrifter f.eks.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...