Gå til innhold

Anbefalte innlegg

januarmamma

Jeg fikk barn i januar og har begynt på minipillen. Problemet er bare at jeg har jo uregelmessige blødninger så det holder... Går med bind hele tiden i tilfelle og da får jeg sopp...

Dessuten syns jeg det er slitsomt å skulle ta den på minuttet likt hver dag...

Hva skal jeg velge da? Vil jo ha flere barn og vil derfor ikke ta noe som kan risikere at jeg må vente "vinter og vår" for å bli gravid...

Spiral er sikkert bra men hørte at den øker faren for livmorbetennelse, og jeg har hatt livmorbetennelse før og tre cyster. Vil nødig oppleve det igjen....

Hva skal jeg velge da? Skal jeg innfinne meg med at minipillen er noe herk også bite tenna sammen eller har noen noe annet forslag?

Kondom og pessar er utenfor diskusjonen!!!

Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22824-prevensjon-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Du har jo remset opp alle muligheter og sier at du ikke er fornøyd med noen av delene, så valget må bli mellom minipille og håpe det gir seg etterhvert med blødningene, eller spiral og håpe det går bra. Jeg vil ikke tro at det er stor risiko ved å bruke den i et stabilt forhold.

P-sprøyten gir også uregelmessige menstruasjoner i starten og det går lang tid før du kan bli gravid når du slutter.

Vi får håpe det etterhvert kommer andre prevensjonsmuligheter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...