Gå til innhold

første gangen jeg slanker meg

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Det har blitt litt vel mye marsipan i påsken så nå slenger jeg meg på en slankerunde jeg også. Skal ned 3 kg.

Så til spørsmålet mitt. Er prior kalkun pølser virkelig magert? Synes de er så gode og hvis jeg kan spise de med god samvittighet er jo det helt topp.

Og dere som slanker dere, har dere noen litt sunnere alternativer enn sjokolade, som kan spises en gang i blant når man har lyst på noe godt? (altså noe mer enn gulerøtter og frukt).Jeg vet at jeg kan spise 70% kakoa sjokolade men synes den blir litt vel bitter.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

15

• sheba

4

• citygirl

4

• mrxx

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest også meg
Skrevet

Jeg er også på slankern for første gang, begynte på mandag. Jeg regner selvsagt med det går veldig lett, har gått ned i vekt før ved å spise sunnere/mindre, men uten å tenke spesielt over det.

Jeg spiser en del rosiner og mandler som godteri, egentlig ganske kaloririkt, men sunt.

Skrevet

kan ikke gi deg et fullgodt svar her, men mener det finnes en spesiell sjokolade du kan spise innimellom...

sikkert noen som forteller deg om den, har sett den nevnt her på dol en god del ganger:-)

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er også på slankern for første gang, begynte på mandag. Jeg regner selvsagt med det går veldig lett, har gått ned i vekt før ved å spise sunnere/mindre, men uten å tenke spesielt over det.

Jeg spiser en del rosiner og mandler som godteri, egentlig ganske kaloririkt, men sunt.

Det vanskeligste blir å kutte ut cashew nøtter, det er noe av det beste jeg kan få men det er mye kalorier i det:(

Egentlig så regner jeg med at trivselsvekten kommer til å nås av segselv nå som påsken er over og jeg er tilbake til vanlig rutine igjen. Men det skader ikke å være litt bevisst likevel :)

Mary Poppins
Skrevet

kan ikke gi deg et fullgodt svar her, men mener det finnes en spesiell sjokolade du kan spise innimellom...

sikkert noen som forteller deg om den, har sett den nevnt her på dol en god del ganger:-)

Du mener ikke den Dark Chocolate som er 70% kakao? For den har jeg prøvd og den er ikke like god som kvikk lunsj nei ;)

Kanskje noen har oppskrifter på sunne vafler eller andre bakevarer, isåfall kom gjerne med de :)

Skrevet

Du mener ikke den Dark Chocolate som er 70% kakao? For den har jeg prøvd og den er ikke like god som kvikk lunsj nei ;)

Kanskje noen har oppskrifter på sunne vafler eller andre bakevarer, isåfall kom gjerne med de :)

husker ikke det navnet, men mener det hadde noe med innholdet av kakao og gjøre....

Mary Poppins
Skrevet

husker ikke det navnet, men mener det hadde noe med innholdet av kakao og gjøre....

Jepp da er det garantert 70% kakao sjokoladen du snakker om. Den heter dark chocolate. Men hvis jeg skal spise mørk sjokolade så vil jeg helst spise kokesjokolade, men det er ikke så sunt igjen da... :)

Gjest også meg
Skrevet

Det vanskeligste blir å kutte ut cashew nøtter, det er noe av det beste jeg kan få men det er mye kalorier i det:(

Egentlig så regner jeg med at trivselsvekten kommer til å nås av segselv nå som påsken er over og jeg er tilbake til vanlig rutine igjen. Men det skader ikke å være litt bevisst likevel :)

Akkurat det har jeg funnet ut av også. De der få kiloene ekstra på magen er irriterende når bikinisesongen kommer, og jeg vil være sikker på å være pen.

Mary Poppins
Skrevet

Akkurat det har jeg funnet ut av også. De der få kiloene ekstra på magen er irriterende når bikinisesongen kommer, og jeg vil være sikker på å være pen.

Same here:) Hadde det vært høst nå så hadde jeg gitt blaffen i disse 3 kg, er vel egentlig bare megselv som ser det, men nå som bikinesesongen nærmer seg må jeg være sikker på at jeg tar meg best mulig ut hehe

Skrevet

Jepp da er det garantert 70% kakao sjokoladen du snakker om. Den heter dark chocolate. Men hvis jeg skal spise mørk sjokolade så vil jeg helst spise kokesjokolade, men det er ikke så sunt igjen da... :)

jeg spiser ikke sjokolade jeg, så jeg kan ikke uttale meg om den...

Håper du finner et alternativ, finnes sikkert:)

Gjest også meg
Skrevet

Du kan lage sunne vafler ved å bytte ut halvparten av hvetemelet med en blanding av havregryn, rugmel, klid eller lignende, droppe litt av sukkeret og bytte ut smøret med olje. Jeg liker disse vaflene bedre enn dem som er laget på hvetemel alene.

Gjest også meg
Skrevet

Same here:) Hadde det vært høst nå så hadde jeg gitt blaffen i disse 3 kg, er vel egentlig bare megselv som ser det, men nå som bikinesesongen nærmer seg må jeg være sikker på at jeg tar meg best mulig ut hehe

Nemlig. Kjæresten kan ikke se det sier han (tror på ham) og klærne sitter som før, men magen skal vekk allikevel. :-)

Mary Poppins
Skrevet

jeg spiser ikke sjokolade jeg, så jeg kan ikke uttale meg om den...

Håper du finner et alternativ, finnes sikkert:)

Spiser du ikke sjokolade? Jøss er det mulig???

Jeg er sjokoman :)) Det er et under at jeg ikke triller hehe.

Mary Poppins
Skrevet

Du kan lage sunne vafler ved å bytte ut halvparten av hvetemelet med en blanding av havregryn, rugmel, klid eller lignende, droppe litt av sukkeret og bytte ut smøret med olje. Jeg liker disse vaflene bedre enn dem som er laget på hvetemel alene.

Oi det hørtes faktisk godt ut!

Skal prøve meg litt frem med det imorgen :) takk :)

Gjest også meg
Skrevet

Oi det hørtes faktisk godt ut!

Skal prøve meg litt frem med det imorgen :) takk :)

Velbekomme! Nå fikk jeg lyst på selv også..

Gjest BattleClown
Skrevet

Jeg tror de kalkunpølsene innholder 19% fett, vanlige grillpølser innholder vel ca. 29%, tror jeg.

Det står i prosent på pakkene.

Problemet med pølser osv er at det innholder ”usynlig” fett, og man kan ikke skjære det bort som på rent kjøtt.

Renskåret kjøtt innholder ca. 2-4% fett.

Fordelen med mørk sjokolade er jo at det ikke smaker like godt som vanlig sjokolade, så man orker mindre ;)

Du kan jo prøve å kjøpe Meller eller hva det heter, slike karamell-tygge-greier som jo er digg, men også søtt, så jeg tror ikke man orker for mange av dem :)

Skrevet

Spiser du ikke sjokolade? Jøss er det mulig???

Jeg er sjokoman :)) Det er et under at jeg ikke triller hehe.

hehehe har man allergi og får pustevansker av det så er det ganske enkelt og holde seg unna;-)

du klarer det nok MP, vilje har du og holder ikke den så er nok behovet for slanking unødvendig:-)

vi jenter mener nå det vi vil, men tror ikke en sjokolade i helgen vil skade mye såsant du trener regelmessig og kutter ut mest mulig hvete:-)

Mary Poppins
Skrevet

hehehe har man allergi og får pustevansker av det så er det ganske enkelt og holde seg unna;-)

du klarer det nok MP, vilje har du og holder ikke den så er nok behovet for slanking unødvendig:-)

vi jenter mener nå det vi vil, men tror ikke en sjokolade i helgen vil skade mye såsant du trener regelmessig og kutter ut mest mulig hvete:-)

Jeg trener ganske mye, og for all del jeg kutter ikke ut sjokolade helt.. så drastisk er jeg ikke :)

Oisann er du allergisk? Huff da :(

Takk for pep-talken :)

Gjest nixdorf
Skrevet

3 kg tar du med litt ekstra mosjonering. Du kan spise som vanlig.

Skrevet

Jeg kommer i natt så skal vi nok få av deg de kiloene der:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...