Gå til innhold

første gangen jeg slanker meg

Anbefalte innlegg

Gjest har god tid
Skrevet

3 kg tar du med litt ekstra mosjonering. Du kan spise som vanlig.

Jeg må ned 15 kilo...

Videoannonse
Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

15

• sheba

4

• citygirl

4

• mrxx

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg bestemte meg for å gå ned i vekt i høst - skulle ned 6 kilo på seks måneder, ved å kutte godteri i uka, drikke mer vann og trene 2-3 ganger i uka.

Vel.... jeg klarte fire kilo. Treningen ble vel heller 1-2 ganger i uka og godteriene sneik seg på i jula og i vinter..... Og nå har jeg gått opp igjen 2 kilo, så nettoen er kun på minus 2 kilo.

Og det har jeg lyst til å gjøre noe med!!!!! Har lyst på tynnere og strammere mage til sommeren. Tenk om jeg hadde klart fire kilo...???!!!!!

Kanskje vi kan klare det sammen, en gjeng her?!

Mary Poppins
Skrevet

Jeg kommer i natt så skal vi nok få av deg de kiloene der:-)

Jaaa! En hard og rå økt er nøyaktig det jeg trenger nå!! ;-) Det er forøvrig lenge siden jeg har fått nattbesøk av deg, kanskje det er derfor jeg har gått opp? Fordi jeg ikke har fått min vanlig dose av mrxx? :)

Jeg gleder meg!

Mary Poppins
Skrevet

3 kg tar du med litt ekstra mosjonering. Du kan spise som vanlig.

Jeg trener ganske mye fra før, men i påsken trente jeg litt mindre enn det jeg pleier.. så disse 3 kiloene vil nok forsvinne når jeg kommer i gammel treningsrutine igjen.

Men uansett har jeg bestemt meg for å kutte ut alt mulig søtsaker i hverdagene. Jeg er vant til å spise akkurat det jeg vil og hittil har det gått fint, men det varer desverre ikke for alltid vil jeg tro..

Mary Poppins
Skrevet

Jeg bestemte meg for å gå ned i vekt i høst - skulle ned 6 kilo på seks måneder, ved å kutte godteri i uka, drikke mer vann og trene 2-3 ganger i uka.

Vel.... jeg klarte fire kilo. Treningen ble vel heller 1-2 ganger i uka og godteriene sneik seg på i jula og i vinter..... Og nå har jeg gått opp igjen 2 kilo, så nettoen er kun på minus 2 kilo.

Og det har jeg lyst til å gjøre noe med!!!!! Har lyst på tynnere og strammere mage til sommeren. Tenk om jeg hadde klart fire kilo...???!!!!!

Kanskje vi kan klare det sammen, en gjeng her?!

"Kanskje vi kan klare det sammen, en gjeng her?!"

Ja :) Det er en god idé

For min del er det ikke bare at jeg vil ned disse 3 kg men jeg har bestemt meg for å kutte ut søtsaker i hverdagen, jeg er nemlig hardbanket sjokoman, og selv om jeg hittil har vært heldig å kunne spist det jeg ville så varer nok ikke det for alltid. Men det er veldig vanskelig for jeg elsker sjokolade.

Snorkfrøken
Skrevet

Jeg må ned 15 kilo...

me too. Har tatt av 7 kg siden slutten av januar så jeg er på god vei :o)

Gjest har god tid
Skrevet

me too. Har tatt av 7 kg siden slutten av januar så jeg er på god vei :o)

Hvordan har du gjort det? Jeg prøver på sunnere kosthold og har kuttet ut brus med sukker. Dessuten prøver jeg å trene et par ganger i uken (det er vanskelig).

Skrevet

Jaaa! En hard og rå økt er nøyaktig det jeg trenger nå!! ;-) Det er forøvrig lenge siden jeg har fått nattbesøk av deg, kanskje det er derfor jeg har gått opp? Fordi jeg ikke har fått min vanlig dose av mrxx? :)

Jeg gleder meg!

Det er nok derfor kg har kommet på, nytter ikke å bruke natten til bare å sove vet du.

Jeg tar meg en tur i helgen:-) Tirsdag morgen er du like lekker igjen:-)

Skrevet

"Kanskje vi kan klare det sammen, en gjeng her?!"

Ja :) Det er en god idé

For min del er det ikke bare at jeg vil ned disse 3 kg men jeg har bestemt meg for å kutte ut søtsaker i hverdagen, jeg er nemlig hardbanket sjokoman, og selv om jeg hittil har vært heldig å kunne spist det jeg ville så varer nok ikke det for alltid. Men det er veldig vanskelig for jeg elsker sjokolade.

Slik har det vært for meg også i alle år, jeg har stort sett kunnet spise det jeg ville. Hvis jeg gikk opp en kilo eller to, var det bare å TENKE litt ekstra på hva jeg spiste, så forsvant de igjen...

Etter tredje svangerskap og ammeperiode har det endret seg. Jeg mangler fremdeles disse 3-4 kiloene for å være tilbake der jeg begynte. Og de er virkelig seige!!!!

Jeg drikker ikke noe særlig brus, og spiser ikke mye sjokolade, men jeg er veldig godtesugen, og spiser som regel noe snop hver kveld hvis vi har noe tilgjengelig. Det er vel en del kalorier i vin og drinker også?.....

Skal vi klare det sammen?

YES!!!!!

Skrevet

Slik har det vært for meg også i alle år, jeg har stort sett kunnet spise det jeg ville. Hvis jeg gikk opp en kilo eller to, var det bare å TENKE litt ekstra på hva jeg spiste, så forsvant de igjen...

Etter tredje svangerskap og ammeperiode har det endret seg. Jeg mangler fremdeles disse 3-4 kiloene for å være tilbake der jeg begynte. Og de er virkelig seige!!!!

Jeg drikker ikke noe særlig brus, og spiser ikke mye sjokolade, men jeg er veldig godtesugen, og spiser som regel noe snop hver kveld hvis vi har noe tilgjengelig. Det er vel en del kalorier i vin og drinker også?.....

YES!!!!!

Nei, nei - vin er heeelt kalorifritt :-|

Mary Poppins
Skrevet

YES!!!!!

Jeg drikker ganske mye vin, jeg er student og er stort sett på byen hver helg så derfor klarer jeg ikke kutte ned på vinen.

Men sjokoladen skal jeg klare! Vi får skrive inn her igjen om to uker prust og se om vi har hatt noen fremgang. :)

Snorkfrøken
Skrevet

Hvordan har du gjort det? Jeg prøver på sunnere kosthold og har kuttet ut brus med sukker. Dessuten prøver jeg å trene et par ganger i uken (det er vanskelig).

Jepp, det er vanskelig men det går!

Endret kosthold. (Kun godter på lørdag)

Prøver å gå en tur hver dag. Det kan være 30 minutt til 1.5 timer.

Ellers er det å spise fornuftig og regelmessig.

Skrevet

Jeg spiser to rugsprø med brunost som kosemat. Det fjerner søtsuget for min del, men det er kanskje ikke like sunt som gulerot. Dog bedre enn sjokolade. En kopp buljong er også godt å kose seg med om kvelden og hjelper på saltsug som er et større problem for meg.

Er på slankern jeg også. 80% av vårklærne mine passer nemlig ikke. :-)

Skrevet

Jeg spiser to rugsprø med brunost som kosemat. Det fjerner søtsuget for min del, men det er kanskje ikke like sunt som gulerot. Dog bedre enn sjokolade. En kopp buljong er også godt å kose seg med om kvelden og hjelper på saltsug som er et større problem for meg.

Ble fortalt at brunost var like ille som sjokolade.

Du kunne like godt ha spist en sjokolade.

Skrevet

Du skal ikke tro alt du hører!

Ja, det er litt sukker i brunosten, og dessuten litt fett, men det fortsatt mye mye sunnere med et par knekkebrød med brunost enn å stappe i seg sjokolade daglig.

Mary Poppins
Skrevet

Det er nok derfor kg har kommet på, nytter ikke å bruke natten til bare å sove vet du.

Jeg tar meg en tur i helgen:-) Tirsdag morgen er du like lekker igjen:-)

"Det er nok derfor kg har kommet på, nytter ikke å bruke natten til bare å sove vet du."

Tydeligvis ikke :)

"Jeg tar meg en tur i helgen:-) Tirsdag morgen er du like lekker igjen:-) "

Jeg gleder meg!:) og jeg tror jeg trenger deg to netter på rad, for å være på den sikre siden;) Håper det går greit for de andre to. :)

Skrevet

Energimessig nesten like ille, ja. Men det inneholder masse vitaminer og mineraler.

Dessuten er to skiver brunost ingenting i "sjokolademålestokk", med mindre man klarer å spise bare den ene, halve kvikklunsj-pinnen. Det skal vel litt til for å få brunostkick i samme skala?

Man kunne ikke "like gjerne spist sjokolade". At man ikke skal bruke brunost på brødskiven i det daglige er en annen sak.

Skrevet

Go' og Mager røkt kjøttpølse fra Gilde inneholder 9% fett. Det er jo ganske mye mindre enn de som er nevnt lener nede med 19 og 29 % fett.

3 kg pga mye marsipan eller annet godt i en påskehelg pleier forsvinne av seg selv etter påske, dersom du normalt pleier å holde vekta konstant.

Skrevet

Det finns jo mager og halvfet brunost også. Selv synes jeg prim er søtt, nåt jeg slanger meg. Det var til og med lovlig på minst et av slakekursene jeg har gått.

Skrevet

Det finns jo mager og halvfet brunost også. Selv synes jeg prim er søtt, nåt jeg slanger meg. Det var til og med lovlig på minst et av slakekursene jeg har gått.

Prim, ja! Et glemt pålegg for min del. Tror ikke jeg har spist det siden jeg hadde ensifret alder. Takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...