Gå til innhold

første gangen jeg slanker meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skal ikke tro alt du hører!

Ja, det er litt sukker i brunosten, og dessuten litt fett, men det fortsatt mye mye sunnere med et par knekkebrød med brunost enn å stappe i seg sjokolade daglig.

Er det sukker i brunost?

"myse, geitmelk, fløte og melk." står på på min G35.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

15

• sheba

4

• citygirl

4

• mrxx

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du mener ikke den Dark Chocolate som er 70% kakao? For den har jeg prøvd og den er ikke like god som kvikk lunsj nei ;)

Kanskje noen har oppskrifter på sunne vafler eller andre bakevarer, isåfall kom gjerne med de :)

Kvikk lunsj er ikke så ille. Det er kjeks i den , og derfor er det ikke så mye fett som om det hadde vært ren sjokolade. Det er mer kalorier i fett enn i sukker. :)

Jeg spiser noen ganger en kindersjokolade eller en kjærlighet på pinne. De er små men tilfredstiller behovet!

Gått ned 5 kg jeg og skal ned 10 kg til. De første 5 har gått relativt lett, men nå har det bare stabilisert seg. grrr..

Skrevet

Du skal ikke tro alt du hører!

Ja, det er litt sukker i brunosten, og dessuten litt fett, men det fortsatt mye mye sunnere med et par knekkebrød med brunost enn å stappe i seg sjokolade daglig.

Sukker i brunost? Ikke tilsatt i hvertfall.

Mary Poppins
Skrevet

Kvikk lunsj er ikke så ille. Det er kjeks i den , og derfor er det ikke så mye fett som om det hadde vært ren sjokolade. Det er mer kalorier i fett enn i sukker. :)

Jeg spiser noen ganger en kindersjokolade eller en kjærlighet på pinne. De er små men tilfredstiller behovet!

Gått ned 5 kg jeg og skal ned 10 kg til. De første 5 har gått relativt lett, men nå har det bare stabilisert seg. grrr..

Gratulerer med å ha gått ned 5 kg :) Flink du!

Jeg vet at kvikk lunsj ikke er så ille, men en (noen ganger to) hver dag er kanskje ikke helt optimalt ;)

Skrevet

Jeg drikker ganske mye vin, jeg er student og er stort sett på byen hver helg så derfor klarer jeg ikke kutte ned på vinen.

Men sjokoladen skal jeg klare! Vi får skrive inn her igjen om to uker prust og se om vi har hatt noen fremgang. :)

Deal!

Gjest har god tid
Skrevet

Ble fortalt at brunost var like ille som sjokolade.

Du kunne like godt ha spist en sjokolade.

Vi må ikke være for hysteriske heller....

Gjest baremei
Skrevet

Her kommer noen tips til sunnere kosemat fra meg:

*Alle sorter bær (kan køpes frosne) med lettere vaniljeyoghurt, mager kesam eller cottage cheese på (og evt litt hakket mandel på toppen).

*Fruktsalat-servert med et av alternativene over.

*Light-kakao (options)

*müsli-bars(Alpen f.x)

*Grove vafler, grove lapper eller müsliboller med rosiner og nøtter.

*Lett-is (som den nye Sans-isen. Saftis eller sorbet inneholder også mindre kcal. enn fløteis, men mye sukker.)

Dessuten er det bra å ha på minnet at det kanskje er bedre å ta en liten bit av et "usunt" standardprodukt, som sjokoladekake, enn å bake ei "lettkake" og spise hele. You see?:)

Og pass på å ikke la slankeopplegget bikke over i det hysteriske. Unner man seg ALDRI det man elsker(f.x sjokolade, som i ditt tilfelle), vil man til slutt sprekke. Og hva med livskvaliteten? Det er viktig å kose seg med noe ekstra iblant.Om enn ikke HVER dag. "Man kan spise alt, men ikke allting alltid". Dette kan ikke sies for ofte i dag, da s.k. "ernæringseksperter" går ut og totalforbyr den ene matvaren etter den andre...Tror du greier balansegangen fint altså, følte bare for å nevne det:-)

Ha en riktig god helg!

Vennlig hilsen

Mary Poppins
Skrevet

Her kommer noen tips til sunnere kosemat fra meg:

*Alle sorter bær (kan køpes frosne) med lettere vaniljeyoghurt, mager kesam eller cottage cheese på (og evt litt hakket mandel på toppen).

*Fruktsalat-servert med et av alternativene over.

*Light-kakao (options)

*müsli-bars(Alpen f.x)

*Grove vafler, grove lapper eller müsliboller med rosiner og nøtter.

*Lett-is (som den nye Sans-isen. Saftis eller sorbet inneholder også mindre kcal. enn fløteis, men mye sukker.)

Dessuten er det bra å ha på minnet at det kanskje er bedre å ta en liten bit av et "usunt" standardprodukt, som sjokoladekake, enn å bake ei "lettkake" og spise hele. You see?:)

Og pass på å ikke la slankeopplegget bikke over i det hysteriske. Unner man seg ALDRI det man elsker(f.x sjokolade, som i ditt tilfelle), vil man til slutt sprekke. Og hva med livskvaliteten? Det er viktig å kose seg med noe ekstra iblant.Om enn ikke HVER dag. "Man kan spise alt, men ikke allting alltid". Dette kan ikke sies for ofte i dag, da s.k. "ernæringseksperter" går ut og totalforbyr den ene matvaren etter den andre...Tror du greier balansegangen fint altså, følte bare for å nevne det:-)

Ha en riktig god helg!

Vennlig hilsen

Tusen takk for så mange gode forslag baremei :) Der var det jo masse godt, og de skal prøves :)))

Riktig god helg til deg også :)

Skrevet

Er det sukker i brunost?

"myse, geitmelk, fløte og melk." står på på min G35.

Ikke tilsatt, nei, men melkesukkeret er karamellisert. (Derfor er den brun)

Skrevet

Sukker i brunost? Ikke tilsatt i hvertfall.

Nei, ikke tilsatt. Den inneholder karamellisert melkesukker. Derfor er den søtere enn annen ost.

Også så godt:-)

Gjest Aimabel
Skrevet

sjokolade med 70% kakao inneholder like mye kalorier som melkesjokoladen, så du kan vel liksågodt spise den du _liker_??

Gjest Aimabel
Skrevet

Ble fortalt at brunost var like ille som sjokolade.

Du kunne like godt ha spist en sjokolade.

ja, Fedon mener at brunost er like ille som sjokolade. Men, det er ikke alle som orker å leve på linser og bønner _hele_ tiden heller. Man skal vel kunne unne seg en skive med brunost eller prim. Finnes værre ting da

Skrevet

ja, Fedon mener at brunost er like ille som sjokolade. Men, det er ikke alle som orker å leve på linser og bønner _hele_ tiden heller. Man skal vel kunne unne seg en skive med brunost eller prim. Finnes værre ting da

Helt enig med deg der, men det var en som påstod at det var like ille med knekkebrød med brunost som å spise sjokolade, og da steiler jeg litt. Synes antisukkerhysteriet er noe overdrevet.

:-)

Ja takk til begge deler, men brunosten er til hverdags og sjokoladen til helga.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...