Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 I år har jeg bestemt meg for å levere inn selvangivelsen på papir. Det er en liten, stille protest mot myndighetene. Nå når regjeringen har sabotrert hjemmepc'ordningen og lar oss betale for fri mobil gjennom jobben, så har ikke jeg lyst til å spare skatteetaten for de få tastetrykkene som må til for å registrere min selvangivelse. Barnslig? Sikkert. Men jeg kommer til å putte konvolutten (gjenlimt selvsagt) med selvangivelsen i innsamlingsboksen med et fornøyd smil om munnen i år. 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 OK - da starter vi en aksjon.. Jeg gjør det også hehe 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 OK - da starter vi en aksjon.. Jeg gjør det også hehe Flott! Til flere som henger seg på, til flere tastetrykk må de ut med 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har allerede gjort det! Levert den på papir? Flott! *Gliser fornøyd* 0 Siter
EllaJo Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Levert den på papir? Flott! *Gliser fornøyd* Yes, det det har jeg 0 Siter
mrxx Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har også gjort det, men ikke bare i protest, men også fordi jeg må. Jeg irriterer meg grønn over alle de avgiftene denne regjeringen har innført. det er rasering av pc-ordningen og mb skatt som du nevner,men også den helvetes drikkekartong avgiften. Her har jeg brettet og stappet drikkekartonger i årevis, så blir jeg belønnet med en avgift i tillegg. Nå er det jaggu slutt, nå går kartongene rett i søpla eller at jeg brenner dem opp. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har også gjort det, men ikke bare i protest, men også fordi jeg må. Jeg irriterer meg grønn over alle de avgiftene denne regjeringen har innført. det er rasering av pc-ordningen og mb skatt som du nevner,men også den helvetes drikkekartong avgiften. Her har jeg brettet og stappet drikkekartonger i årevis, så blir jeg belønnet med en avgift i tillegg. Nå er det jaggu slutt, nå går kartongene rett i søpla eller at jeg brenner dem opp. Det er mange som har sluttet å brette kartonger etter at de innførte kartongavgift! Mannen har levert jobbemobilen tilbake til jobben, og bruker en privat mobil. 0 Siter
mrxx Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Det er mange som har sluttet å brette kartonger etter at de innførte kartongavgift! Mannen har levert jobbemobilen tilbake til jobben, og bruker en privat mobil. Høres bra ut at mange har gitt f.. i kartonginnleveringen. Det skulle alle ha gjort til avgiften ble borte. Jeg er for gjenvinning, men denne avgiften synes jeg er for dum. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Flott! Til flere som henger seg på, til flere tastetrykk må de ut med Vi leverte også "papirutgaven". 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Jeg har også gjort det, men ikke bare i protest, men også fordi jeg må. Jeg irriterer meg grønn over alle de avgiftene denne regjeringen har innført. det er rasering av pc-ordningen og mb skatt som du nevner,men også den helvetes drikkekartong avgiften. Her har jeg brettet og stappet drikkekartonger i årevis, så blir jeg belønnet med en avgift i tillegg. Nå er det jaggu slutt, nå går kartongene rett i søpla eller at jeg brenner dem opp. Den drikkekartongavgiften har jeg faktisk ikke fått med meg. Jeg har skyllt, brettet og returnert drikkekartonger, nå tror jeg jammen jeg skal slutte med det 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Vi leverte også "papirutgaven". Flink harepus og haremann :-) 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Den drikkekartongavgiften har jeg faktisk ikke fått med meg. Jeg har skyllt, brettet og returnert drikkekartonger, nå tror jeg jammen jeg skal slutte med det Tror det er 40 øre pr kartong, gjelder alle kartonger, melk, juice osv 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Flink harepus og haremann :-) Men jeg tror haremannen glemte å putte de i konvolutter! 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Tror det er 40 øre pr kartong, gjelder alle kartonger, melk, juice osv Det er jo bare for dumt! Ellers så har det vært embalasjeavgift på flasker som ikke er mulig å returnere. Der er det jo en viss logikk, men kartongene blir jo resirkulert! Kom denne avgiften fra nyttår? 0 Siter
Prozak Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Det er jo bare for dumt! Ellers så har det vært embalasjeavgift på flasker som ikke er mulig å returnere. Der er det jo en viss logikk, men kartongene blir jo resirkulert! Kom denne avgiften fra nyttår? Nei, nå må dere gi dere. Avgiften på kartonger er ganske lav, fordi veldig mange sorterer de til resirkulering. Hvis ingen gjør det, så blir avgiften høyere. Det er altså ikke slik at man "like godt" kan la være. Det blir som de steder hvor man har utstrakt avfallssortering; Man betaler da likevel kommunale avgifter, men jo flere som driter i å sortere, jo høyere blir avgiftene. "..........................................." 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Det er jo bare for dumt! Ellers så har det vært embalasjeavgift på flasker som ikke er mulig å returnere. Der er det jo en viss logikk, men kartongene blir jo resirkulert! Kom denne avgiften fra nyttår? ja, tror det var ca fra nyttår. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Nei, nå må dere gi dere. Avgiften på kartonger er ganske lav, fordi veldig mange sorterer de til resirkulering. Hvis ingen gjør det, så blir avgiften høyere. Det er altså ikke slik at man "like godt" kan la være. Det blir som de steder hvor man har utstrakt avfallssortering; Man betaler da likevel kommunale avgifter, men jo flere som driter i å sortere, jo høyere blir avgiftene. "..........................................." Avgiften har selvsagt den størrelsen som myndighetene fastsetter. Det er da ikke en automatikk i at jo færre som resirkulerer, til høyere blir avgiften eller omvendt. Jeg må si at jeg mistet motivasjonen til å resirkulere drikkekartonger, siden det ikke vil påvirke om jeg må betale den avgiften eller ei. Med flaskepant får jeg jo pengene rett i lomma når jeg returnerer dem, der er jeg ikke avhengig av hva andre måtte finne på. 0 Siter
Gjest glaice Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Nei, nå må dere gi dere. Avgiften på kartonger er ganske lav, fordi veldig mange sorterer de til resirkulering. Hvis ingen gjør det, så blir avgiften høyere. Det er altså ikke slik at man "like godt" kan la være. Det blir som de steder hvor man har utstrakt avfallssortering; Man betaler da likevel kommunale avgifter, men jo flere som driter i å sortere, jo høyere blir avgiftene. "..........................................." Denne avgiften ble innført fordi de ville at fler skal begynne å brette kartonger, dårlig unnskyldning for å få inn flere penger i statskassa! Alle vi som har brettet kartonger i mange år blir jo straffet på lik linje med de som ikke gidder, nemlig 40 øre extra pr kartong. Dette fører til at mange gir f... i å brette, når de måtte betale gebyr for ikke å brette... Psyk avgift, som virker mot sin hensikt! 0 Siter
Prozak Skrevet 27. april 2006 Skrevet 27. april 2006 Avgiften har selvsagt den størrelsen som myndighetene fastsetter. Det er da ikke en automatikk i at jo færre som resirkulerer, til høyere blir avgiften eller omvendt. Jeg må si at jeg mistet motivasjonen til å resirkulere drikkekartonger, siden det ikke vil påvirke om jeg må betale den avgiften eller ei. Med flaskepant får jeg jo pengene rett i lomma når jeg returnerer dem, der er jeg ikke avhengig av hva andre måtte finne på. Det var linket til en artikkel om dette for en tid tilbake, hvor de ble beskrevet nettopp det at avgiften er lav fordi så mange resirkulerer. "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.