Gå til innhold

En stille protest

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

I år har jeg bestemt meg for å levere inn selvangivelsen på papir.

Det er en liten, stille protest mot myndighetene. Nå når regjeringen har sabotrert hjemmepc'ordningen og lar oss betale for fri mobil gjennom jobben, så har ikke jeg lyst til å spare skatteetaten for de få tastetrykkene som må til for å registrere min selvangivelse.

Barnslig? Sikkert. Men jeg kommer til å putte konvolutten (gjenlimt selvsagt) med selvangivelsen i innsamlingsboksen med et fornøyd smil om munnen i år.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

5

• Gyda

5

• Prozak

4

• EllaJo

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest sandex
Skrevet

OK - da starter vi en aksjon.. Jeg gjør det også :) hehe

Gjest Ulvinnen
Skrevet

OK - da starter vi en aksjon.. Jeg gjør det også :) hehe

Flott!

Til flere som henger seg på, til flere tastetrykk må de ut med :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har allerede gjort det!

Levert den på papir?

Flott! *Gliser fornøyd*

Skrevet

Levert den på papir?

Flott! *Gliser fornøyd*

Yes, det det har jeg

Skrevet

Jeg har også gjort det, men ikke bare i protest, men også fordi jeg må.

Jeg irriterer meg grønn over alle de avgiftene denne regjeringen har innført. det er rasering av pc-ordningen og mb skatt som du nevner,men også den helvetes drikkekartong avgiften.

Her har jeg brettet og stappet drikkekartonger i årevis, så blir jeg belønnet med en avgift i tillegg. Nå er det jaggu slutt, nå går kartongene rett i søpla eller at jeg brenner dem opp.

Gjest glaice
Skrevet

Jeg irriterer meg grønn over alle de avgiftene denne regjeringen har innført. det er rasering av pc-ordningen og mb skatt som du nevner,men også den helvetes drikkekartong avgiften.

Her har jeg brettet og stappet drikkekartonger i årevis, så blir jeg belønnet med en avgift i tillegg. Nå er det jaggu slutt, nå går kartongene rett i søpla eller at jeg brenner dem opp.

Det er mange som har sluttet å brette kartonger etter at de innførte kartongavgift!

Mannen har levert jobbemobilen tilbake til jobben, og bruker en privat mobil.

Skrevet

Det er mange som har sluttet å brette kartonger etter at de innførte kartongavgift!

Mannen har levert jobbemobilen tilbake til jobben, og bruker en privat mobil.

Høres bra ut at mange har gitt f.. i kartonginnleveringen. Det skulle alle ha gjort til avgiften ble borte.

Jeg er for gjenvinning, men denne avgiften synes jeg er for dum.

hare1365380455
Skrevet

Flott!

Til flere som henger seg på, til flere tastetrykk må de ut med :)

Vi leverte også "papirutgaven".

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Den drikkekartongavgiften har jeg faktisk ikke fått med meg. Jeg har skyllt, brettet og returnert drikkekartonger, nå tror jeg jammen jeg skal slutte med det :(

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi leverte også "papirutgaven".

Flink harepus og haremann :-)

Gjest glaice
Skrevet

Den drikkekartongavgiften har jeg faktisk ikke fått med meg. Jeg har skyllt, brettet og returnert drikkekartonger, nå tror jeg jammen jeg skal slutte med det :(

Tror det er 40 øre pr kartong, gjelder alle kartonger, melk, juice osv

hare1365380455
Skrevet

Flink harepus og haremann :-)

Men jeg tror haremannen glemte å putte de i konvolutter! :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Tror det er 40 øre pr kartong, gjelder alle kartonger, melk, juice osv

Det er jo bare for dumt!

Ellers så har det vært embalasjeavgift på flasker som ikke er mulig å returnere. Der er det jo en viss logikk, men kartongene blir jo resirkulert!

Kom denne avgiften fra nyttår?

Skrevet

Det er jo bare for dumt!

Ellers så har det vært embalasjeavgift på flasker som ikke er mulig å returnere. Der er det jo en viss logikk, men kartongene blir jo resirkulert!

Nei, nå må dere gi dere. Avgiften på kartonger er ganske lav, fordi veldig mange sorterer de til resirkulering. Hvis ingen gjør det, så blir avgiften høyere. Det er altså ikke slik at man "like godt" kan la være. Det blir som de steder hvor man har utstrakt avfallssortering; Man betaler da likevel kommunale avgifter, men jo flere som driter i å sortere, jo høyere blir avgiftene.

"..........................................."

Gjest glaice
Skrevet

Det er jo bare for dumt!

ja, tror det var ca fra nyttår.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nei, nå må dere gi dere. Avgiften på kartonger er ganske lav, fordi veldig mange sorterer de til resirkulering. Hvis ingen gjør det, så blir avgiften høyere. Det er altså ikke slik at man "like godt" kan la være. Det blir som de steder hvor man har utstrakt avfallssortering; Man betaler da likevel kommunale avgifter, men jo flere som driter i å sortere, jo høyere blir avgiftene.

Avgiften har selvsagt den størrelsen som myndighetene fastsetter.

Det er da ikke en automatikk i at jo færre som resirkulerer, til høyere blir avgiften eller omvendt.

Jeg må si at jeg mistet motivasjonen til å resirkulere drikkekartonger, siden det ikke vil påvirke om jeg må betale den avgiften eller ei.

Med flaskepant får jeg jo pengene rett i lomma når jeg returnerer dem, der er jeg ikke avhengig av hva andre måtte finne på.

Gjest glaice
Skrevet

Denne avgiften ble innført fordi de ville at fler skal begynne å brette kartonger, dårlig unnskyldning for å få inn flere penger i statskassa!

Alle vi som har brettet kartonger i mange år blir jo straffet på lik linje med de som ikke gidder, nemlig 40 øre extra pr kartong.

Dette fører til at mange gir f... i å brette, når de måtte betale gebyr for ikke å brette...

Psyk avgift, som virker mot sin hensikt!

Skrevet

Avgiften har selvsagt den størrelsen som myndighetene fastsetter.

Det er da ikke en automatikk i at jo færre som resirkulerer, til høyere blir avgiften eller omvendt.

Jeg må si at jeg mistet motivasjonen til å resirkulere drikkekartonger, siden det ikke vil påvirke om jeg må betale den avgiften eller ei.

Med flaskepant får jeg jo pengene rett i lomma når jeg returnerer dem, der er jeg ikke avhengig av hva andre måtte finne på.

Det var linket til en artikkel om dette for en tid tilbake, hvor de ble beskrevet nettopp det at avgiften er lav fordi så mange resirkulerer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...