Gå til innhold

Husarbeid, hjelper mannen til?

Anbefalte innlegg

Gjest husmora nr 1
Skrevet

Her har aldri gubben støvsugd, eller joo en gang da vi holdt på å pusse opp. Han har tatt ut av oppvaskmaskinen et par ganger, og hengt opp klær en gang!! Må bare klage litt nå, blir så irritert. Vi har tre små barn, og jeg føler jeg ikke gjør noe annet enn husarbeid. Blir så drittlei.

Sier ikke han skal gjøre alt, men hjelpe litt til kan han jo...

Ellers da så er han snill og grei, men dette irriterer vettet av meg.

Jeg har vel skjemt han bort, det er nok der det ligger.Dum som jeg er...

Er det bare meg som har det sånn eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han tar søpla og bytter på sengene. Noen ganger støvsuger han. Ellers tar jeg det meste av husarbeid. Det hender han lager middag og hjelper til å legge sammen tøy. Vi er begge to veldig fornøyd med arbeidsfordelingen.

Siden jeg er mest hjemme synes jeg det er naturlig at mesteparten faller på meg. Dessuten tar han seg av ting som han kan, vedlikehold og snekring. Det er også en viktig jobb!

Du får snakke med mannen din og spørre om han kan ta seg av noen ting hjemme. F eks støvsuge en gang i uka. Jeg er utrolig glad for at min mann tar seg av sengene. Det er en tung jobb.

Skrevet

Når man kan bruke uttrykket "hjelpe til" om den ene parts innsats i hjemmet sier det mye om forholdene.

Er han kanskje "barnevakt" når han tar seg av egne barn også?

Har du hørt om noen kvinner som "hjelper til" med husarbeid, eller er flinke som gidder å skifte bleier?

Gjest Fått opp øynene
Skrevet

Jeg har også syntes at min mann ikke hjelper til nok, men..

Når min mann kommer hjem, skal jeg gi ham en stoor klem og takke ham for at han er så flink til å hjelpe til hjemme, i forhold til din mann, er jo min egentlig super;o)

Skrevet

Da jeg i hine hårde dager flyttet sammen med eksen var vi klare på at begge to hadde like stort ansvar for husarbeide da vi jobbet begge to.

Han var da også kjempeflink til å ta sin del - han hjalp ikke til, det er da like mye hans jobb! Sånn var det gjennom de 10-11 årene vi bodde sammen. Jeg hadde da heller aldri godtatt noe annet.

Skrevet

Nei, han hjelper ikke til. Ikke jeg heller.

Men han gjør ganske mye husarbeid, både inne og ute. Støvsuging, oppvask, innkjøp, hagearbeid, bilvedlikehold, rydding etc er vi sammen om. Det eneste jeg har hovedansvar for er klesvask og ungenes klær.

Gjest en annen husmor
Skrevet

Jeg har det også slik. Jeg er så lei av rotet hans og at han ikke gjør noe!

Gjest en annen husmor
Skrevet

Når man kan bruke uttrykket "hjelpe til" om den ene parts innsats i hjemmet sier det mye om forholdene.

Er han kanskje "barnevakt" når han tar seg av egne barn også?

Har du hørt om noen kvinner som "hjelper til" med husarbeid, eller er flinke som gidder å skifte bleier?

Det er så sant det du skriver. Hvorfor skal det være konas ansvar at det er ryddig osv.? Jeg må spørre om han kan sette tallerkenen sin i oppvaskmaskinen; ellers blir den stående til neste dag.......

Skrevet

Mannen min er ikke spesielt glad i husarbeid, og når jeg gjorde det klart at jeg ikke jobber redusert for å vaske og rydde, måtte vi ansette en vaskehjelp!

Han lager frokost og rydder når jeg har fri, ellers tar vi det sammen. Han ordner med kveldsmaten, jeg lager alltid middag og rydder, da er han aldri hjemme uansett. Jeg vasker klær!

Så det er klart jeg gjør mest, han "hjelper til" med å betale vaskehjelpen!

Vi har det egentlig ganske gammeldags, og det vet jeg, men så lenge VI trives med det så... Jeg stortrives med å jobbe halv stilling, å ha overskudd til barna når de kommer fra skolen betyr mye for meg.

mvh

Skrevet

Det er noe av det mest idiotiske jeg hører når folk sier at mannen "hjelper til" når han gjør husarbeid i sitt eget hus. Og det er enda mer idiotisk når folk sier at en mann "sitter barnevakt" når han er hjemme og passer på sine egne barn. Herregud, for en språkbruk. Man skulle ikke tro vi levde i 2006.

matildes mor
Skrevet

Min mann og jeg samarbeider om alt som har med hus og hage å gjøre.Hos oss har det aldri vært ett tema om hvem som skal vaske/rydde osv.Den som har tid tar seg av det.

Gjest husmora nr 1
Skrevet

Han tar søpla og bytter på sengene. Noen ganger støvsuger han. Ellers tar jeg det meste av husarbeid. Det hender han lager middag og hjelper til å legge sammen tøy. Vi er begge to veldig fornøyd med arbeidsfordelingen.

Siden jeg er mest hjemme synes jeg det er naturlig at mesteparten faller på meg. Dessuten tar han seg av ting som han kan, vedlikehold og snekring. Det er også en viktig jobb!

Du får snakke med mannen din og spørre om han kan ta seg av noen ting hjemme. F eks støvsuge en gang i uka. Jeg er utrolig glad for at min mann tar seg av sengene. Det er en tung jobb.

Jeg har sagt det til han maaange ganger at han får værsågod å gjøre noe han også, da blir han dritsur! Vi har hytte på fjellet, og der er eneste plassen han har tilbydd seg å gjøre noe, eller at han har gjort noe UTEN at jeg har sagt det til han først.

Han er ellers flink med andre ting da, reparere og fikse ting å tang. Men det holder ikke, jeg vil at han skal gjøre noe i huset også! Og når det gjelder "pass" av barn ja, så spør han om jeg kan passe datteren hans når han er på jobb!!! Idiot.(han har henne fra før, mens jeg har to) vi har de annenhver uke. Jeg kaller det ikke å passe mine egne barn, eller hans barn. Blir helt feil.

Skrevet

Det er noe av det mest idiotiske jeg hører når folk sier at mannen "hjelper til" når han gjør husarbeid i sitt eget hus. Og det er enda mer idiotisk når folk sier at en mann "sitter barnevakt" når han er hjemme og passer på sine egne barn. Herregud, for en språkbruk. Man skulle ikke tro vi levde i 2006.

Uff, ja, dette tenker jeg også. Jeg _klør_ når kvinner konsekvent bruker uttrykket "å hjelpe til" om menn som løfter en finger for å bidra til å holde orden i sitt eget hjem.

Slutt med dette tullet - NUH!

Skrevet

Hjelper du til med husarbeidet hjemme hos deg selv mener du?

Mannen min _hjelper_ ikke med husarbeidet i sitt eget hjem, han tar sin del av jobben.

Skrevet

Hjelper du til med husarbeidet hjemme hos deg selv mener du?

Mannen min _hjelper_ ikke med husarbeidet i sitt eget hjem, han tar sin del av jobben.

Hehe. Var nok litt feil formulert ja. Jeg mener at han skal ta sin del av jobben.

Skrevet

Vi har tre barn, og jeg har fri fra jobb to dager i uka. Det er jeg som gjør det meste av innejobbingen: støvsuger, vasker golv, vasker klær, bretter klær, passer på at ungenes klær kommer hjem fra skole og barnehage og at de har det de trenger til enhver tid. Jeg gjør også det koselige hagearbeidet: luking, klippe gress, plante blomster, mens han klippe hekken og beskjærer trærne osv.

Matlagingen bytter vi på. Rydding på kjøkkenet er han flinkest på, men det blir som oftest jeg somn gjør det....

Han har ansvar for bilene, men han mener jeg skal vaske og støvsuge min bil....det blir sjelden gjort.

Stryke gjør svigermor, når hun kommer på besøk, sånn ca hver 2. eller 3. måned. Hun vasker også vinduene :-)

Jeg skifter på sengene, han snekrer hvis noe skal fikses eller pusses opp. Jeg maler, men det går seint. Vi er iKKE sånne hurtigarbeidende oppussingsmennesker!

Til slutt: Vi deler litt på det, men jeg tar nok mer enn ham, noe som er rimelig når jeg er mer hjemme enn ham. Likevel, han kunne gjerne ha støvsuget eller ryddet litt mer av seg selv!

Skrevet

Hos oss er det 50/50, kanskje litt mer i favør mannen min.

(I tillegg har vi vaskehjelp, da.)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Vi har tre barn, og jeg har fri fra jobb to dager i uka. Det er jeg som gjør det meste av innejobbingen: støvsuger, vasker golv, vasker klær, bretter klær, passer på at ungenes klær kommer hjem fra skole og barnehage og at de har det de trenger til enhver tid. Jeg gjør også det koselige hagearbeidet: luking, klippe gress, plante blomster, mens han klippe hekken og beskjærer trærne osv.

Matlagingen bytter vi på. Rydding på kjøkkenet er han flinkest på, men det blir som oftest jeg somn gjør det....

Han har ansvar for bilene, men han mener jeg skal vaske og støvsuge min bil....det blir sjelden gjort.

Stryke gjør svigermor, når hun kommer på besøk, sånn ca hver 2. eller 3. måned. Hun vasker også vinduene :-)

Jeg skifter på sengene, han snekrer hvis noe skal fikses eller pusses opp. Jeg maler, men det går seint. Vi er iKKE sånne hurtigarbeidende oppussingsmennesker!

Til slutt: Vi deler litt på det, men jeg tar nok mer enn ham, noe som er rimelig når jeg er mer hjemme enn ham. Likevel, han kunne gjerne ha støvsuget eller ryddet litt mer av seg selv!

"Stryke gjør svigermor, når hun kommer på besøk, sånn ca hver 2. eller 3. måned. Hun vasker også vinduene :-)"

Det var en veldressert dame, må jeg si! Kan du dele den hemmeligheten med oss? Mannen min stryker klærne, men vinduene begynner å bli lite gjennomsiktige. De er dessverre mitt ansvar :(

Skrevet

"Stryke gjør svigermor, når hun kommer på besøk, sånn ca hver 2. eller 3. måned. Hun vasker også vinduene :-)"

Det var en veldressert dame, må jeg si! Kan du dele den hemmeligheten med oss? Mannen min stryker klærne, men vinduene begynner å bli lite gjennomsiktige. De er dessverre mitt ansvar :(

*nynner*: Jeg har vaska vindu, jeg har vaska vindu.

(Og til og med fått skrapt bort maling på utsida fra husmalinga i fjor høst.)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

*nynner*: Jeg har vaska vindu, jeg har vaska vindu.

(Og til og med fått skrapt bort maling på utsida fra husmalinga i fjor høst.)

Du har ikke lyst til å besøke meg til helgen?

Etter at du har tatt deg av vinduene mine mens jeg underholder deg med småprat, så skal du få servert en deilig middag med noe godt å drikke.

*Friste, friste*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...