Gå til innhold

Røyke i klubben - eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Med bare røykere skulle det selvsagt være!

:)

Nei, de får ikke røyke hos meg heller.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

7

• org

2

• mariaflyfly

2

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Svar fra en "røyker":

Klart hun skal ta hensyn til dem som ikke røyker, og spesielt henne som er gravid!

Så forbaska vanskelig er det ikke å stille seg utenfor døra...

Det er hennes valg om hun vil røyke inne ellers, men har man besøk er det vanlig folkeskikk å ta hensyn spør du meg ;-)

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Det er vel vanlig høflighet å alltid gå ut for å røyke? Selv de som røyker selv går da oftest ut for å slippe å ha røyken og lufta inne i huset.

Skal de som ikke røyker gå ut da eller? Og bli der siden røyken neppe slipper taket med en gang?

Nei, det er vel ikke noe å lure på, de som røyker får gå ut, evt vente med å røyke til klubben er over.

"Skal de som ikke røyker gå ut da eller? Og bli der siden røyken neppe slipper taket med en gang?"

Tydeligvis. Det var nå i alle fall det jeg endte opp med å gjøre på et tidspunkt; jeg måtte sette meg i et annet rom for å få litt "frisk luft". De to røykerne burde følt seg helt rævva, men de tok på seg skylappene, og inviterte meg inn igjen når de var ferdig å røyke. Så gikk det vel kanskje fem minutter før de fyrte opp neste.

Hehe. Dette er jo kjekke jenter som jeg har veldig sansen for - men jeg blir jo oppgitt når de bryr seg så lite om sine ikke-røykende venninner, om meg som blir regelrett dårlig, og ikke minst - om babyen i magen min!

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Svar fra en "røyker":

Klart hun skal ta hensyn til dem som ikke røyker, og spesielt henne som er gravid!

Så forbaska vanskelig er det ikke å stille seg utenfor døra...

Det er hennes valg om hun vil røyke inne ellers, men har man besøk er det vanlig folkeskikk å ta hensyn spør du meg ;-)

Det trodde jeg også.

Gjest det var den klubben
Skrevet

All min medlidenhet. Må fortelle om hvordan vår klubb ble redusert fra 6 til 4. Vi var fire ikke-røykere og to røykere. Røykerne var veldig fra og til (hadde ikke noe med røyking å gjøre). Uansett, vi skulle ut og spise for å avslutte året. Bord ble bestilt, til fire, for vi visste ikke at de to siste skulle være med. Da vi første ankom restauranten ble vi henvist til røyk. Jeg sa at det måtte være feil, vi hadde bestilt på ikke-røyk. Fikk da nytt bord - og de dekket på til seks. Forstod at røykerne skulle være med likevel, men tenkte at vi som ikke røykte var i flertall. Så kom røykerne. Og laget baluba da de oppdaget at vi hadde satt oss på ikke-røyk - de hadde jo ombooket til røyk! Skjelte oss fire som ikke røykte ut i tur og orden. Vi eide ikke evnen til å ta hensyn til andre osv. Så satt de demonstrativt i baren resten av kvelden.

Trenger jeg å si at vi ikke ser så mye til dem lengre?

Gjest røyking på terassen
Skrevet

Mitt hjem er mitt hjem men det er da vanlig folkeskikk å ta hensyn enkelte ganger.

Jeg ville selvsakt tatt røyken ute.

Om man kan "forlange" slikt er vel en annen sak, men jeg hadde nok forklart vedkommende tydlig hva de fleste andre følte var riktig. Og hadde vedkommende da alikavel åpnet tobakkspakka så hadde jeg virkelig begynt å lure.

Gjest klubbvenninne
Skrevet

All min medlidenhet. Må fortelle om hvordan vår klubb ble redusert fra 6 til 4. Vi var fire ikke-røykere og to røykere. Røykerne var veldig fra og til (hadde ikke noe med røyking å gjøre). Uansett, vi skulle ut og spise for å avslutte året. Bord ble bestilt, til fire, for vi visste ikke at de to siste skulle være med. Da vi første ankom restauranten ble vi henvist til røyk. Jeg sa at det måtte være feil, vi hadde bestilt på ikke-røyk. Fikk da nytt bord - og de dekket på til seks. Forstod at røykerne skulle være med likevel, men tenkte at vi som ikke røykte var i flertall. Så kom røykerne. Og laget baluba da de oppdaget at vi hadde satt oss på ikke-røyk - de hadde jo ombooket til røyk! Skjelte oss fire som ikke røykte ut i tur og orden. Vi eide ikke evnen til å ta hensyn til andre osv. Så satt de demonstrativt i baren resten av kvelden.

Trenger jeg å si at vi ikke ser så mye til dem lengre?

Ja, akkurat sånn er det. Det der kunne godt ha skjedd i vår klubb også.

Jeg blir så oppgitt - for de vil jo tydeligvis ikke forstå!

Trist!

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Mitt hjem er mitt hjem men det er da vanlig folkeskikk å ta hensyn enkelte ganger.

Jeg ville selvsakt tatt røyken ute.

Om man kan "forlange" slikt er vel en annen sak, men jeg hadde nok forklart vedkommende tydlig hva de fleste andre følte var riktig. Og hadde vedkommende da alikavel åpnet tobakkspakka så hadde jeg virkelig begynt å lure.

Skal man behøve å utdype det så mye mer når man har sagt at man blir dårlig av røyken - og når man er gravid og alle vet det?

:(

Ja, jeg må si jeg er skuffet og oppgitt over at "gode" venninner kan være så kyniske og egoistiske.

Gjest mener nå jeg da
Skrevet

"Skal de som ikke røyker gå ut da eller? Og bli der siden røyken neppe slipper taket med en gang?"

Tydeligvis. Det var nå i alle fall det jeg endte opp med å gjøre på et tidspunkt; jeg måtte sette meg i et annet rom for å få litt "frisk luft". De to røykerne burde følt seg helt rævva, men de tok på seg skylappene, og inviterte meg inn igjen når de var ferdig å røyke. Så gikk det vel kanskje fem minutter før de fyrte opp neste.

Hehe. Dette er jo kjekke jenter som jeg har veldig sansen for - men jeg blir jo oppgitt når de bryr seg så lite om sine ikke-røykende venninner, om meg som blir regelrett dårlig, og ikke minst - om babyen i magen min!

Sånne venner kunne ikke jeg hatt, så respektløst. Og var ikke den ene røykeren gravid??

Skrevet

Skal man behøve å utdype det så mye mer når man har sagt at man blir dårlig av røyken - og når man er gravid og alle vet det?

:(

Ja, jeg må si jeg er skuffet og oppgitt over at "gode" venninner kan være så kyniske og egoistiske.

Ja, som sakt så ville jeg virkelig begynt å lure selv om en venninde oppførte seg slik, hva slags menneske er hun egentlig.

Nei, normalt sett så skal man da ikke behøve å forklare i det vide og brede i en slik situasjon, men hun virker å være noe "treg i oppfattelsen".

Derfor ville jeg nok gitt det en sjangse til med god forklaring og sterke meninger hvis jeg hadde villet dra dit.

Hadde det ikke betydd så mye for meg så hadde jeg nok kanskje avlyst, og ved spørsmål om hvorfor sakt at røyken var altfor ødeleggende.

Skrevet

Er ikke det en selvfølge?

Ei av dere får plager av det. Naturligvis skal dere ikke plage henne unødig.

Husj, ut med dere! *S*

Skrevet

Ikke på bare meg, men alle røykere, jeg har mulighet bare til å forsvare meg selv.

Har røyka siden en ti-pakning sigaretter kostet ti kroner og ti øre, så kan du selv regne ut hvor lang tid før røykeloven tredde i kraft jeg røyka;o)

Det sier seg selv at ikke alle er slik jeg beskriver, men etter min erfaring var 98% av dem slik. Det var helt utrolig tilstander for noen år siden.

Skrevet

Er ikke det en selvfølge?

Ei av dere får plager av det. Naturligvis skal dere ikke plage henne unødig.

Husj, ut med dere! *S*

*Beskjemmet*

Leser nedover, og finner ut at du ikke røyker. Så jeg trenger neppe å kaste ut deg...

Skrevet

Jeg røyker, men hadde såklart tatt hensyn til venninnene mine, SPESIELT hvis en av dem var gravid. Hadde selvsagt gått ut og røykt da, selv om det var i mitt eget hus!

mvh

Fornufig svar :)

Skrevet

Vi er enige, mrxx.

Venninnen hvis hjem vi oppholdt oss i har ikke tillatt røyking inne tidligere, da hun har små barn. Dermed var jeg ikke forberedt på problemstillingen jeg nå støtte på.

Men det skjer visst noe magisk når babyer passerer året; da tåler de visst både det ene og det andre, så da kan man røyke innendørs igjen.

Den gravide venninnen er vanligvis oppegående (jeg liker henne veldig godt!), men røykere har en imponerende evne til å lulle seg inn i unnskyldninger og argumenter som i deres øyne og øre veier langt tyngre enn det faktum at røyk er uhyre skadelig for babyen deres.

Helt enig. Helt merkelig hva de klarer å få til av unnskyldninger og forklaringer av og til.

Gjest klubbvenninne
Skrevet

*Beskjemmet*

Leser nedover, og finner ut at du ikke røyker. Så jeg trenger neppe å kaste ut deg...

Phew!

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Ja, som sakt så ville jeg virkelig begynt å lure selv om en venninde oppførte seg slik, hva slags menneske er hun egentlig.

Nei, normalt sett så skal man da ikke behøve å forklare i det vide og brede i en slik situasjon, men hun virker å være noe "treg i oppfattelsen".

Derfor ville jeg nok gitt det en sjangse til med god forklaring og sterke meninger hvis jeg hadde villet dra dit.

Hadde det ikke betydd så mye for meg så hadde jeg nok kanskje avlyst, og ved spørsmål om hvorfor sakt at røyken var altfor ødeleggende.

De er to, vet du, så de rotter seg sammen og står på "krava".

Ja, neste gang holder jeg meg hjemme.

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Sånne venner kunne ikke jeg hatt, så respektløst. Og var ikke den ene røykeren gravid??

Jo, nettopp derfor synes de sikkert at jeg kommer litt til kort. Hvis hennes baby tåler det, tåler sikkert min det også. Dette er jo tull, men å diskutere røyk med røykere er å be om krig.

Skrevet

"De er to, vet du, så de rotter seg sammen og står på krava".

Høres ut som sjarmerende og hyggelige venninner...:(

Skrevet

Såpass!!!

Da er det virkelig egoistiske venninder du har du.

Hadde også blitt hjemme tror jeg, og sakt at det var røykens plager som var "skylden" til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...