Gå til innhold

Røyke i klubben - eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest klubbvenninne
Skrevet

"De er to, vet du, så de rotter seg sammen og står på krava".

Høres ut som sjarmerende og hyggelige venninner...:(

Ja, normalt er de det! Er det ikke frustrerende? :)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

7

• org

2

• mariaflyfly

2

• Lurveline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Helt enig. Helt merkelig hva de klarer å få til av unnskyldninger og forklaringer av og til.

Nå måtte jeg jo google litt, vet du. Så leser jeg dette:

"HVA GJØR FOSTERET NÅR MOR RØYKER?

På ultralyd er det mulig å se hvordan fosteret reagerer når mor tar en sigarett. Bildene viser tydelig hvordan barnet krymper seg, som i en slags avmakt og fortvilelse. Barnets hjerte begynner å slå raskere. Bevegelsene blir mindre, og pustebevegelser endrer seg. De kan ble krampaktig raske en stund, for så å stoppe helt. Dette mønsteret kan vare i opp til halvannen time etter at mor har røykt."

http://www.babyverden.no/templates/Article____427.aspx

Grrrrr!

Skrevet

Nå måtte jeg jo google litt, vet du. Så leser jeg dette:

"HVA GJØR FOSTERET NÅR MOR RØYKER?

På ultralyd er det mulig å se hvordan fosteret reagerer når mor tar en sigarett. Bildene viser tydelig hvordan barnet krymper seg, som i en slags avmakt og fortvilelse. Barnets hjerte begynner å slå raskere. Bevegelsene blir mindre, og pustebevegelser endrer seg. De kan ble krampaktig raske en stund, for så å stoppe helt. Dette mønsteret kan vare i opp til halvannen time etter at mor har røykt."

http://www.babyverden.no/templates/Article____427.aspx

Grrrrr!

Ja, det er "koselig" lesing. Men legger du frem en slik artikkel til en røykende gravid så vil du få masse motbør.

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Ja, det er "koselig" lesing. Men legger du frem en slik artikkel til en røykende gravid så vil du få masse motbør.

Ja, garantert. Det er tross alt enda mer skadelig for ungen at moren går rundt og er deprimert og har abstinenser fordi hun ikke får røyke - sier noen av dem, med slik en overbevisning at de sikkert tror det selv!

Huff og uff!

Skrevet

Så lenge en av ikke-røykerne er så plaget av det bør dere to andre tar hensyn.

Gjest klubbvenninne
Skrevet

Så lenge en av ikke-røykerne er så plaget av det bør dere to andre tar hensyn.

Jeg er den gravide og plagede ikke-røykeren. Takk for støtten! :)

Skrevet

Jeg er den gravide og plagede ikke-røykeren. Takk for støtten! :)

Lykke til! :-)

Skrevet

Det bør tas hensyn til ikkerøykerne, dersom de fortsatt skal være med i klubben. En klubbvenninne av meg (ingen av oss rørker) gikk også i en annen klubb, der alle røkte. Hun tålte det så dårlig at hun måtte slutte i klubben.

Trodde det nå var vanlig at man gikk ut for å røke. Når jeg er i diverse party hos røkere, pleier verken vertinne eller gjester røke inne.

Gjest sier du det du da?
Skrevet

Det sier seg selv at ikke alle er slik jeg beskriver, men etter min erfaring var 98% av dem slik. Det var helt utrolig tilstander for noen år siden.

hehe, gjort en meningsmåling? :)

Skrevet

hehe, gjort en meningsmåling? :)

Neida, men det er ingen tvil om at røykere for noen år siden hevdet sin rett for å røyke overalt, om det så var i ditt eget hus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...