Gå til innhold

Fornye resept

Anbefalte innlegg

Gjest Insomniaa
Skrevet

Hei,

jeg trenger en ny resept på innsovninsgtabletter (imovane). Har fått dem et par ganger før av fastlegen min. Men må jeg bestille time på nytt, eller holder det å ringe ned?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ringe legen og høre. Sannsynligvis får du resept via en telefonsamtale.

Skrevet

Jeg tror nok jeg ville fått ny resept per telefon, men du må nesten sjekke selv med din lege.

Skrevet

Det bestemmer legen. Vanligvis holder det å ringe, men det kan hende du skal ha sjekk med jevne mellomrom.

Skrevet

Det er da bare å ringe det...enten får du en legetime, eller så får du bare en ny resept. Klarer ikke folk å tenke selv, eller??

Gjest Insomniaa
Skrevet

Det er da bare å ringe det...enten får du en legetime, eller så får du bare en ny resept. Klarer ikke folk å tenke selv, eller??

Du kan jo prøve å ringe legen min. Er enorm ventetid der, og det er bare for å komme igjennom på telefon. Må jo kunne gå an å spørre om hva som er vanlig praksis, uten at du behøver å bli blærete. Dust.

Skrevet

Du kan jo prøve å ringe legen min. Er enorm ventetid der, og det er bare for å komme igjennom på telefon. Må jo kunne gå an å spørre om hva som er vanlig praksis, uten at du behøver å bli blærete. Dust.

Men uansett om du trenger legetime eller ikke, så må du jo ringe for å få bestilt resepten, så det kommer da på ett ut...

Skrevet

Når jeg har fornyet recept pr. telefon, har jeg bare snakket med sjukepleier/legesekretær el. l. som svarer på telefonen. Så har jeg hentet recepten senere på dagen, uten å snakke med legen.

Når du er hos legen, sier vel han: kom til kontroll om to uker, om et halvt år el.l.

bugge -jenta
Skrevet

Det vil være individuelt fra lege til lege.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...